Η άγνωστη και άδοξη ιστορία της Lamborghini Miura Roadster

Η άγνωστη και άδοξη ιστορία της Lamborghini Miura Roadster

Η ιστορία της Lamborghini Miura Roadster είναι σύντομη. Και με άδοξο τέλος. Όπως πολλά projects στην πορεία της Lamborghini πριν την εξαγορά από την Audi.

Η Miura P400 Roadster είναι ίσως η πιο όμορφη και πολύτιμη Lamborghini που κατασκευάστηκε ποτέ. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι αυτοκινήτου των Βρυξελλών, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ πλάνο να φτάσει στην παραγωγή.

Το αμάξωμα της Miura ήταν πανέμορφο, αλλά ήταν επίσης γνωστό πως υπέφερε από προβλήματα στρεπτικής ακαμψίας. Ο Marcello Gandini είχε πολλά να κάνει για να ενισχύσει το σασί, ενώ χρειάστηκε να ανασχεδιάσει σημαντικά το πίσω μέρος. Για να αποφύγει την πιθανότητα ισχυρών στροβιλισμών στην υποτιθέμενη τελική ταχύτητα των 300 km/h είχε χαμηλώσει η γωνία του παρμπρίζ και είχε προστεθεί στην ουρά ένα μικρό σπόιλερ. Οι χαρακτηριστικές περσίδες, σήμα κατατεθέν της σχεδίασης του αυτοκινήτου, αφαιρέθηκαν από το κάλυμμα του κινητήρα. Τα κάθετα χωνιά της εισαγωγής των καρμπιρατέρ ήταν πλέον ορατά. Διαφορετική ήταν και η διαδρομή που ακολουθούσε η εξάτμιση, όπως και θέση της.

Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε την Lamborghini Huracan LP580-2 [video]

Όπως είπαμε, το αυτοκίνητο δεν επρόκειτο να φτάσει σε παραγωγή. Οπότε δεν σχεδίασαν ποτέ… οροφή. Ή παράθυρα. Το εσωτερικό ήταν επίσης ντυμένο με πανάκριβες επενδύσεις, δέρμα και κόκκινες μοκέτες, που δεν θα μπορούσαν ποτέ να παραχθούν. Το γαλάζιο παλ χρώμα είχε προκαλέσει συζητήσεις, καθώς οι φανατικοί θα ήθελαν ένα πιο τυπικό για Lamborghini κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο. Αλλά στις Βρυξέλλες είχε κάνει τρομερή αίσθηση και είχε προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον και αρκετές παραγγελίες. Παρόλα αυτά το εργοστάσιο δεν είχε τα χρήματα για να προχωρήσει το project στην εξέλιξη του πρωτοτύπου σε κανονικό αυτοκίνητο για τον δρόμο.

Το μοναδικό αυτό δείγμα πουλήθηκε αργότερα στην ILZRO, μια εταιρεία μετάλλων που εξειδικεύονταν σε κράματα ψευδάργυρου. Με την βοήθεια του οίκου Bertone ανασχεδιάστηκε και λανσαρίστηκε ξανά ως το πρωτότυπο ZN 75. Ταξίδεψε σε διάφορες εκδόσεις ανά τον κόσμο, ως εργαλείο επίδειξης της τεχνογνωσίας της ILZRO. Το αυτοκίνητο άλλαξε πολλά χέρια, μέχρι που τελικά αγοράστηκε και πάλι από το εργοστάσιο και αποκαταστάθηκε πλήρως, στην αρχική του μορφή.


Η Lamborghini Miura SVJ Spider

Η Miura P400 Roadster είχε μερικούς μιμητές, κάποια ανοιχτά πρωτότυπα βασισμένα σε κουπέ εκδόσεις. Μία τέτοια περίπτωση ήταν η SVJ Spider. Επίσης ένα και μοναδικό δείγμα, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1981. Βασίζονταν σε μία κίτρινη Miura S, αυτή με αριθμό σασί #4808. Είχε μεγαλύτερους τροχούς και προσθήκες στα πίσω φτερά για να τους καλύπτει. Κι αυτή θεωρήθηκε ως προάγγελος ενός μοντέλου παραγωγής, αλλά στην πραγματικότητα ήταν ένα δείγμα κατασκευασμένο μόνο για το Σαλόνι της Γενεύης κατά παραγγελία του Ελβετού εισαγωγέα της μάρκας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube