node/22375

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Coupé 2000 GT Veloce ’71 – ’76

H Giulia Coupé 2000 GT Veloce είναι το πλέον εμβληματικό μοντέλο της Alfa Romeo στο δεύτερο μισό της ιστορίας των 105 χρόνων της.

Το σχήμα που συνέθεσε με χορταστικές καμπύλες ο Bertone παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1963 στην 1600 Sprint GT.

Για σχεδόν 20 χρόνια το βασικό περίγραμμα παρέμεινε σχεδόν ίδιο, ενώ άλλαζαν τα εμπρός και πίσω φώτα, η μάσκα, το εσωτερικό και φυσικά οι κινητήρες. Από τις αμέτρητες εκδόσεις, ξεχωρίζουν οι δύο Veloce. Η 1750 με τους 114 ίππους και η δίλιτρη, όπως αυτή που οδηγούμε σήμερα. Το αλουμινένιο 4κύλινδρο μοτέρ με ένα ζευγάρι εκκεντροφόρων επικεφαλής απέδιδε 131 ίππους στις 5.500 rpm και 18,2 kgm 4.400 rpm.

Γυρίζοντας το μικρό κλειδί για να έρθει στη ζωή, οι κοφτές ανάσες των διπλών Weber σιγοντάρουν τη γλυκιά μελωδία που βγάζουν τα μέταλλα. Η απόκριση στο γκάζι έχει την ευθύτητα που περιμένεις από την πλήρως μηχανική σύνδεση με τις πεταλούδες. Το πεντάλ έχει μεγάλη διαδρομή, το πόδι μου δεν έχει συνηθίσει αυτή την κίνηση. Από την άλλη έτσι μοιράζεται πιο αναλυτικά το φάσμα των 6.000-6.500 rpm και έχεις ακριβέστερο έλεγχο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo GTV6 

Ο λεβιές έχει μεγάλες διαδρομές και φυτρώνει λοξά από τη βάση της κεντρικής κονσόλα, αλλά το σασμάν είναι ακριβώς από κάτω, λίγα εκατοστά από τα δάχτυλά σου. Μόλις προσαρμοστείς στα δεδομένα των ’70s πυροβολείς κι αρχίζει να σου φαίνεται ακριβές και τηρουμένων των αναλογιών γρήγορο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Alfasud 1.2 N

Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη εμπρός, με εγκάρσιους και λοξούς βραχίονες, ενώ πίσω υπάρχει άκαμπτος άξονας με βραχίονα σταθεροποίησης σχήματος Τ. Το διάμηκες στέλεχος είναι προσαρμοσμένο πάνω από το διαφορικό, στο κέντρο του άκαμπτου άξονα, ενώ τα δύο άκρα του εγκάρσιου στελέχους βιδώνουν στο πάτωμα, περιορίζοντας έτσι την κλίση. Ελικοειδή ελατήρια και αντιστρεπτικές υπάρχουν μπρος πίσω. Σε σχέση με την Giulietta Sprint Veloce, το μεταξόνιο είχε κοντύνει από τα 2.380 στα 2.350 mm προς όφελος της ευελιξίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta

Επιλογή δίκοπο μαχαίρι, σε συνδυασμό και με τη ρύθμιση της ανάρτησης που προσπαθεί να διατηρήσει ένα χαρακτήρα άνετου GT. Η Veloce μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα με τις μεγάλες σχέσεις. Αυτό που φαίνεται ως απρόσμενα υψηλό όριο πρόσφυσης, αν μάλιστα αναλογιστεί κάποιος ότι πατά σε 14άρια πλάτους 165 mm, σπάει απότομα. Και άντε να την προλάβεις με το τιμόνι που είναι μεν γενναιόδωρο σε πληροφόρηση, αλλά αργό. Θέλει μυαλό για να πάει γρήγορα. Να αξιοποιήσεις την πληροφόρηση από το εμπρός σύστημα, τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς και σωστά ρυθμισμένη υποβοήθηση και την κορυφαία πρόσφυση στην έξοδο.

Με όλα τα καλά και τα κακά της, η Giulia Coupé 2000 GT Veloce είναι το πλέον εμβληματικό μοντέλο της Alfa Romeo στο δεύτερο μισό της ιστορίας των 105 χρόνων της.

H Giulia Coupé 2000 GT Veloce σε αριθμούς
Κινητήρας 1.962 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 8v, 2ΕΕΚ, 2 x Weber 40 DCOE 32
Ισχύς 131 PS @ 5.500 rpm 
Rοπή 18,2 kgm @ 4.400 rpm
Μετάδοση Στους πίσω τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Εγκάρσιοι και λοξοί βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω Άκαμπτος άξονας, υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος και βραχίονας περιορισμού κλίσης σχήματος Τ
Φρένα Δίσκοι εμπρός πίσω, υδραυλική υποβοήθηση
Βάρος 1.040 kg
Τελική ταχύτητα 198 km/h

ΔΕΙΤΕ AKOMH Τα κουπέ της Alfa Romeo - Alfa Romeo 1750 Berlina 1968-1972 - Alfa Romeo Spider 1600 "Duetto" 1966-1968 - Alfa Romeo Giulia Ti Super 1963 - Alfa Romeo Giulia Coupé 1300 GT Junior Z 1969-1972