Αυτή η Bugatti EB110 SS είναι πιο όμορφη και φθηνότερη από την Chiron

Τότε έδειχνε παντοδύναμη. Σήμερα αυτή η Bugatti ΕΒ110 SS με την συγκινητική ιστορία μοιάζει σχεδόν… απροστάτευτη.

H Bugatti αναβίωσε το 1987 χάρη στον Romano Artioli, έναν Ιταλό επιχειρηματία που μέχρι εκείνη τη στιγμή πουλούσε αυτοκίνητα της Ferrari και της Lamborghini.

Πολλά από τα χρήματά του τα ξόδεψε συλλέγοντας κλασικές Bugatti μέχρι που  αποφάσισε να μετουσιώσει την αγάπη του για τη μάρκα του Ettore Bugatti σε μια νέα εταιρεία. Η Bugatti International αγόρασε τα εμπορικά δικαιώματα  του σήματος Bugatti το 1987. Και το πρώτο από τα… δύομιση μοντέλα που πρόλαβε να δείξει η νέα εταιρεία πριν χρεοκοπήσει ήταν η EB110. Και λέμε δύομιση γιατί η EB110 SS λογίζεται ως ξεχωριστό μοντέλο. Ενώ το σούπερ σπορ σεντάν ΕΒ112 δεν προχώρησε πέρα από το στάδιο του πρωτότυπου, και έχουν κατασκευαστεί μόλις τρία αντίτυπα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όταν η Bugatti σχεδίαζε ένα... Suzuki για να ανταγωνιστεί το MX-5

Η ΕΒ110 ήταν τετρακίνητη με εξάρι χειροκίνητο σασμάν και ζύγιζε 1.620 kg. Ο κινητήρας ήταν V12 με 5 βαλβίδες και ξεχωριστή πεταλούδα για κάθε κύλινδρο. Από 3,5 λίτρα έβγαζε 560 PS στις 8.000 rpm που έδιναν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,5”. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1991 μπροστά στο Παρίσι, 110 χρόνια από την  γέννηση του Ettore Bugatti από όπου πήρε και το όνομά της.  Το 1992 παρουσιάστηκε η ΕΒ110 SS, η οποία ήταν σχεδόν 200 kg ελαφρύτερη και ισχυρότερη από την κανονική EB110. Η απόδοση έφτασε τα 612 PS στις 8.250 rpm, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 km/h έπεσε στα 3,3” και η τελική αγγιξε τα 348 km/h, από 343 km/h της απλής. Κατασκευάστηκαν 36 αντίτυπα και ένα πρωτότυπο, αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες και δημοπρατείται από τον οίκο RM Auctions στο Παρίσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο χώμα με Ferrari, Lamborghini και Bugatti

Κατασκευασμένο στις αρχές του 1993, το συγκεκριμένο πρωτότυπο προορίζονταν για την εξέλιξη των επιφανειών του αμαξώματος και αργότερα για τις δοκιμές που απαιτούσε η έγκριση τύπου. Αρχικά ήταν πισωκίνητο, αλλά στη συνέχεια προσαρμόστηκε σε αυτό η τετρακίνηση με τρία διαφορικά και ένας νέος κινητήρας. Ο κινητήρας είχε νωρίτερα χρησιμοποιηθεί σε ένα πρωτότυπο της EB110 GT για να επιτευχθεί το τότε παγκόσμιο ρεκόρ τελικής ταχύτητας με 342,8 km/h. Μετά από αυτό, το πρωτότυπο χρησιμοποιήθηκε σε δοκιμές του εργοστασίου προκειμένου να λυθούν κάποια προβλήματα τροφοδοσίας του μοντέλου παραγωγής. Στη συνέχεια το πρωτότυπο απέκτησε νέο λεβιέ και όλο το σύστημα επιλογής ταχυτήτων και ένα ελαφρύτερο ανθρακονημάτινο κάλυμμα κινητήρα. Αλλαγές που δεν πέρασαν και στις υπόλοιπες EB110 SS.

Όταν η Bugatti του Artioli χρεοκόπησε και ξεκίνησε η εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων, το συγκεκριμένο πρωτότυπο πουλήθηκε σε έναν ιδιώτη στην Ολλανδία όπου και έμεινε ως το 2015. Είναι σε κατάσταση Concours και έχει λάβει πολλές διακρίσεις σε σχετικούς διαγωνισμούς. Έχει μόλις 3.300 km στο οδόμετρο και αναμένεται να πιάσει €850.000 ως €1.000.000