Autobianchi Bianchina Eden Roc 1960-1969 [video]

Autobianchi Bianchina Eden Roc 1960-1969 [video]

Προερχόμενο από το FIAT Nuova 500, το Eden Roc είναι το πιο μικρό κάμπριο παραγωγής. Χαριτωμένο, ένα απόλυτο τίποτα, που είχε τα πάντα ενός μεγάλου σε μικρή τιμή.

Με έτος ίδρυσης το 1899, η φίρμα Bianchi, γνωστή για τα ποδήλατά της (ο Fausto Coppi,  ο επονομαζόμενος il Campionissimo [πρωταθλητής των πρωταθλητών] ήταν ο πρεσβευτής της) και για τα βαριά οχήματα, περνούσε δύσκολες μέρες ύστερα από το τέλος του B’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η συμφωνία που υπέγραψε με τη FIAT και την Pirelli το 1955 την έσωσε από την πτώχευση και οδήγησε στη δημιουργία της φίρμας Autobianchi που στη συνέχεια, σε δύο χρόνια, πέρασε υπό τον πλήρη έλεγχο της τορινέζικης εταιρείας. Η FIAT με την εξαγορά αυτή κέρδισε τεράστιες υπολειτουργούσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Οπότε επεχείρησε να λανσάρει μέσω της Autobianchi μοντέλα είτε πιο πολυτελή είτε πιο αυθεντικά, βασισμένα πάνω σε δοκιμασμένα, δικά της μηχανικά μέρη και πλατφόρμες, εκμηδενίζοντας έτσι το ρίσκο.

Γυναικεία πελατεία
Βασισμένη πάνω στην πλατφόρμα του FIAT Nuova 500 και κινούμενη από το ίδιο δικύλινδρο μοτέρ των 499 κυβικών, το καινούργιο μικρό με το όνομα Bianchina, ντεμπουτάρισε στο Salone di Torino το 1957. Και ήταν ο πρώτος καρπός της συνεργασίας των δύο εταιρειών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ FΙΑΤ 850 Spider 1965-1972 [video]

Σχεδιασμένη από τον Luigi Rapi, αυτή η δίπορτη λιλιπούτεια μπερλίνα, έντονα γωνιώδης, παρουσιαζόταν με μια σιλουέτα πολύ τυποποιημένη ’60s. Πίσω τα κάθετα φανάρια, σαφώς και είχαν μια επιρροή από τα βρετανικά ρόουντστερ. Η Bianchina όμως επωφελείτο μιας φροντισμένης παρουσίασης και ενός εσωτερικού πολύ πιο βελούδινου από εκείνο του εμπνευστή της. Χωρίς να είναι πραγματικά τσιγγούνικο σε χώρους, το εσωτερικό ήταν προσβάσιμο με άνεση χάρη στις μεγάλες πόρτες, αλλά το μήκος περιόριζε τους επιβάτες σε δύο. Προσανατολισμένη προς μια γυναικεία πελατεία που έκρινε το 500αράκι πολύ κοινότοπο, η Bianchina ήταν κομψή και επιπλέον με δελεαστική τιμή, εκτοξεύοντας αμέσως την επιτυχία της στα ύψη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ FΙΑΤ Nuova 500 1957-1975 [videos]

Η πορεία αυτή ενθάρρυνε τη FIAT να προχωρήσει στη δημιουργία μιας γκάμας: Έτσι η αρχική Bianchina  Tranformabile (με ανοιγόμενη οροφή) απέκτησε το 1960 την έκδοση Panoramica (στέισον) και στη συνέχεια την κάμπριο Eden Roc –ακολούθησε η Berlina και το επαγγελματικό Furgoncino.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Autobianchi A112 1969-1986

Η Bianchina Eden Roc, παρά τις περιορισμένες διαστάσεις (3,02 m μήκος) –το πιο μικρό κάμπριο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ- δεν ήταν κάτι λιγότερο από ένα πραγματικό αυτοκίνητο: Ανάρτηση με τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς και φλατ μικρό δικύλινδρο μοτέρ, ανδρείο και στιβαρό. Μάλιστα, στην περίπτωση της Bianchina, ο κινητήρας κέρδισε τέσσερα άλογα και ανεβαίνοντας στα 22 κινούσε με κέφι στην πόλη τα 515 kg του αυτοκινήτου.  Ακριβής και σχεδόν νευρική μέσα στην πόλη, περιοριζόταν αρκετά στους ανοιχτούς δρόμους, από την τελική ταχύτητά των 100 km/h, τις σφιχτές αναρτήσεις και από την έλλειψη ελαστικότητας και ισχύος του flat twin.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ FIAT 500 Α «Topolino» 1936-1948

Μικροσκοπική, διασκεδαστική στην οδήγηση, η Bianchina Eden Roc πάντρευε την πρακτική πλευρά ενός λιλιπούτειου αυτοκινήτου πόλης πασπαρτού με τις αρετές ενός κάμπριο με εμφάνιση που έκανε στράκες

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ FIAT 600 Multipla 1956-1965 [videos]

Παιχνιδιάρικη και εμπνέοντας το καλό χιούμορ, η Bianchina Eden Roc γνώριζε την επιτυχία κοντά στα δέκα χρόνια, ενώ ακόμη και σήμερα διατηρεί άθικτο μεγάλο μέρος από τη γοητεία της. Κι αν νομίζετε ότι πρόκειται για φθηνό κομμάτι απατάσθε. Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, μια Bianchina Eden Roc του 1960 σε κατάσταση Concours ανεβαίνει στα 25.000 ευρώ.

Η Bianchina Eden Roc με μια ματιά
Κινητήρας Δικύλινδρος φλατ
Χωρητικότητα 499 cc
Ισχύς 22 PS
Τελική ταχύτητα 105 km/h
Παραγωγή 9.300 αυτοκίνητα (1960-1969)
Τιμή σήμερα €18.500 (εξαιρετική κατάσταση)

Δείτε το ωραίο video του Petrolicious. Πρόκειται για μια Bianchina Tranformabile και όχι Eden Roc, αλλά δεν πειράζει. Το φορτώνουμε περισσότερο για να αντιληφθείτε τις διαστάσεις και επειδή είναι στα ιταλικά...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube