node/16588

Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta, για 361 Alfisti μόνο

Η Alfa Romeo είχε ανέκαθεν παράδοση στα σπορ σεντάν. Το 1983 κατασκεύασμε μια ισχυρή Giulietta που είναι σήμερα μια από τις σπανιότερες Alfa.

Η Giuletta  έκανε ντεμπούτο το 1977, αντικαθιστώντας την Giulia. Εκείνη την εποχή η μάρκα επιχειρούσε ένα ακόμη restart με αιχμή του δόρατος το νέο μεσαίο σεντάν.

Το χαμηλό ρύγχος και η ανασηκωμένη ουρά της χάριζαν ένα επιθετικό προφίλ. Κάτω από το σφηνοειδές αμάξωμα διέθετε τεχνολογία αιχμής. Ήταν φυσικά πισωκίνητη, με το κιβώτιο ταχυτήτων και το συμπλέκτη τοποθετημένο μαζί με το διαφορικό. Τα πίσω δισκόφρενα ήταν προσαρμοσμένα στις εξόδους του διαφορικού για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας αλλά και για καλύτερο ζύγισμα. Η πίσω ανάρτηση αποτελούνταν από άξονα DeDion και σύνδεσμο Watt, ενώ μπροστά διέθετε διπλά ψαλίδια.



Τον Ιούνιο του ’81, το μοντέλο δέχτηκε ένα ελαφρύ facelift. Ανασχεδιάστηκε επίσης το εσωτερικό, με αλλαγές στο τιμόνι, στο λεβιέ και στην κονσόλα. Η κορυφαία 2.0 Ti έβγαζε 130 άλογα και 18,1 kg ροπή από ένα αλουμινένιο δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ. Η τροφοδοσία γίνονταν με δύο διπλά Dell ‘ Orto, αλλά η ανάφλεξη ήταν ηλεκτρονική. Η τελική έφτανε τα 187 km/h.



Το πλαίσιο ήταν σαφές ότι σήκωνε πολύ παραπάνω δύναμη. Και το 1983, για να ικανοποιήσει το σκληροπυρηνικό κοινό της που ήθελε περισσότερο γκάζι και πιο δυνατές συγκινήσεις, το εργοστάσιο έβγαλε στην παραγωγή την Turbodelta. Ξεχώριζε από το ειδικό μαύρο χρώμακαι το κόκκινο σιρίτι στο γκρίζο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος. Με την προσθήκη ενός υπερσυμπιεστή που κατασκεύαζε η Alfa Avio και προσάρμοζε η Autodelta, o in house βελτιωμτικός οίκος της Alfa, η απόδοση σκαρφάλνε στους 170 ίππους και η ροπή στα 28,8 kgm από τις 3.500 rpm. Για κάποιον λόγο όμως είχαν επιλέξει να μην βάλουν intercooler, πράγμα που έκανε το αυτοκίνητο κάπως ευαίσθητο τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες.



Η ανάρτηση αναθεωρήθηκε, ενώ στα εμπρός φρένα προστέθηκε και μια δεύτερη δαγκάνα σε κάθε δίσκο. Οι κόκκινες επενδύσεις της καμπίνας ήταν ειδικές για την Turbodelta. Ο πίνακας οργάνων ήταν ευφάνταστος σχεδιαστικά και πλούσιος, αν και δεν ήταν πρότυπο εργονομίας. Το μπαρόμετρο της εισαγωγής βρήκε την θέση του στην κεντρική κονσόλα, εκεί που κανονικά βρίσκονταν ο κεντρικός αεραγωγός του συστήματος θέρμανσης αερισμού. Λες και προορίζονταν να το βλέπουν οι πίσω επιβάτες. Γιατί για τον οδηγό ήταν αδύνατο να τον διαβάσει όταν είχε πραγματικά σημασία, πάνω στο άνοιγμα του γκαζιού δηλαδή.

Η Giulietta Turbodelta είναι μία από τις σπανιότερες Alfa Romeo, αφού κατασκευάστηκαν μόλις 361 αυτοκίνητα.