Μια σπάνια Lancia Delta S4 Stradale στο σφυρί [27 φωτ.]

Μόνο 200 τέτοια αυτοκίνητα «δρόμου» έχουν κατασκευαστεί, για την πιστοποίηση των πανίσχυρων αγωνιστικών Group B του 1985-’86.

Η Lancia Delta S4, μαζί με το Audi Sport Quattro, το Ford RS200 και το Peugeot 205 T16 Evo2 ήταν τα πιο δυνατά κι εντυπωσιακά αγωνιστικά στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Σηματοδότησαν τη χρυσή εποχή του WRC, αλλά και μια μαύρη περίοδο που κατέληξε στο θάνατο του Henri Toivonen και στην απαγόρευση από τη FIA των θηρίων του Group B, στο τέλος του 1986.

Η συγκεκριμένη Delta S4 Stradale θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby’s στη Villa Erba της Ιταλίας, στις 27 Μαϊου – οπότε είναι μια καλή ευκαιρία να την αποκτήσετε (λέμε τώρα…)

Η κόκκινη S4 λοιπόν έχει κατασκευαστεί το 1985 κι έχει κάνει μόλις 1.600 km. Αναμενόμενα, είναι σαν καινούργια και δύσκολα θα βρει κανείς ένα καλύτερο κομμάτι. Έχει ταξινομηθεί το 1989 και έχει χρησιμοποιηθεί έκτοτε ελάχιστα. Το κόκκινο μεταλλικό χρώμα του αμαξώματος ταιριάζει αρμονικά με την μπεζ Alcantara του εσωτερικού και ο πλειοδότης, μαζί με το αυτοκίνητο, θα πάρει κι ένα πακέτο με επίσημα έγγραφα, όλα τα γνήσια εγχειρίδια χρήσης και συντήρησης, και βέβαια το πιστοποιητικό γνησιότητας από τη Lancia.

Η έκδοση δρόμου της S4 είναι πολύ κοντά στην αγωνιστική. Χρησιμοποιεί τον ίδιο 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1,8 λίτρων, με μηχανικό κομπρέσορα για τις χαμηλές στροφές και τούρμπο για τις ψηλές. Είναι τοποθετημένος στο κέντρο και βέβαια η ιπποδύναμή του είναι μειωμένη στους 250 PS και η ροπή στα 29,9 kgm.

Τα αγωνιστικά του 1985-’86 απέδιδαν ονομαστικά 450 PS, αλλά στην πραγματικότητα έφταναν τους 550 PS. Ο θρύλος λέει πως ο Henri Toivonen οδήγησε μια έκδοση 800 ίππων σε μια δοκιμή στην πίστα του Estoril, στην Πορτογαλία, και ήταν μόλις λίγα δευτερόλεπτα πιο αργός από το χρόνο της pole position για το Grand Prix της F1!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lancia delta S4: 30 χρόνια από τη γέννηση ενός θρύλου [videos]

Το αυτοκίνητο έχει πολυεστερικό αμάξωμα πάνω από ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα από ατσάλινους σωλήνες chrome-moly (χρωμίου-μολυβδαινίου). Η δύναμη και η ροπή του κινητήρα φτάνουν στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 5 σχέσεων κι ενός συστήματος τετρακίνησης. Το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.200 kg, οπότε το αυτοκίνητο ήταν πύραυλος για την εποχή του – και παραμένει γρήγορο ακόμα και με τα σημερινά μέτρα και σταθμά.

Ο RM Sotheby’s εκτιμά ότι το συγκεκριμένο κομμάτι θα πουληθεί σε μια τιμή ανάμεσα στις 450.000 και τις 550.000 ευρώ. Αν έχετε τα λεφτά, δείτε το σαν επένδυση…

[Πηγή: RM Sotheby’s]