Αποτελέσματα 10oυ Concours d’ Elegance PHILPA 2013 [100 φωτογραφίες]

Αποτελέσματα 10oυ Concours d’ Elegance PHILPA 2013 [100 φωτογραφίες]

Το 10o Concours d’ Elegance που διοργάνωσε η ΦΙΛΠΑ στη μαρίνα Φλοίσβου ήταν κατά γενική ομολογία το καλύτερο, με πολλά και σπάνια κλασικά αυτοκίνητα ιδιαίτερης ομορφιάς.

Τα Καλλιστεία Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών είναι γνωστά ως Concours d’Elegance, που στη γαλλική γλώσσα σημαίνει διαγωνισμός ομορφιάς.

Οι ρίζες αυτών των διαγωνισμών φτάνουν στον 17ο αιώνα, όταν Γάλλοι αριστοκράτες παρέλαυναν με ιππήλατες άμαξες στα πάρκα των Παρισίων τις καλοκαιρινές Κυριακές και αργίες. Με την πάροδο του χρόνου οι άμαξες εξελίχθηκαν σε μηχανοκίνητα οχήματα και οι συγκεντρώσεις αυτές μεταμορφώθηκαν σε διαγωνισμούς ομορφιάς με κριτές και έπαθλα.

Η σημερινή διοργάνωση υπό την ευθύνη, της μεγαλύτερης και αρχαιότερης Λέσχης των Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου-ΦΙΛΠΑ, είχε επετειακό χαρακτήρα, καθώς ήταν η 10η. Το ελληνικό Concours d’ Elegance μάλιστα έχει θέση στο καλαντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων-FIVA.

Η ΦΙΛΠΑ και η συνδιοργανώτρια Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας πρόσφεραν μια ποιοτική εκδήλωση, με πολλά και πραγματικά σπάνια αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Για πρώτη φορά είχαν προσκληθεί ως επίτιμοι κριτές προσωπικότητες από το εξωτερικό όπως ο Carlo Otto Brambilla, Γραμματέας Κριτών του Concorso Villa d’Este και δημοσιογράφος, ο Dott. Stefano Pasini, συγγραφέας, συλλέκτης και κριτής διεθνών διοργανώσεων και ο Αλέξανδρος Λιώκης, σχεδιαστής του πρωτότυπου Alfa Romeo Gloria και νυν συνεργάτης στο σχεδιαστικό τμήμα της Maserati.

Το ενδιαφέρον στο φετινό επετειακό 10ο Concours d’Elegance PHILPA 2013 επικεντρώθηκε σε τρεις ενότητες:

1. Στο έργο του Sir William Lyons, γνωστού ως Mr. Jaguar. Ο Sir Lyons, μαζί με τον φανατικό μοτοσικλετιστή William Walmsley ίδρυσαν το 1922 την Swallow Sidecar Company που μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εξελίχθηκε στη θρυλική Jaguar Cars ltd. Στην κατηγορία αυτή συμμετείχαν Jaguars όλων των τύπων και ηλικιών (μέχρι και το 1983).

2. Στον εορτασμό της 50ής επετείου της Porsche 911

3. Στον εορτασμό της συμπλήρωσης δέκα ετών του θεσμού των Καλλιστείων της ΦΙΛΠΑ. Το κοινό μπορούσε να θαυμάσει όλα τα βραβευμένα αυτοκίνητα των προηγούμενων ετών.

Σχετικά με την κριτική διαδικασία, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε όπως πάντα στην αυθεντικότητα και στη συνολική εμφάνιση εσωτερικού και εξωτερικού, και φυσικά στην τεχνολογία. Το κάθε όχημα κρίθηκε από τριμελή επιτροπή. Επικεφαλής των τριών επιτροπών ορίστηκαν οι ξένοι επίτιμοι καλεσμένοι μας, δηλαδή. οι κ. Carlo Otto Brambilla, Dott. Stefano Pasini και Αλέξανδρος Λιώκης. Πλαισιώθηκαν από Έλληνες κριτές, οι οποίοι μάλιστα είχαν παρακολουθήσει σχετικό σεμινάριο με την κατηγορία για την οποία κλήθηκαν να δώσουν την ετυμηγορία τους.

Σούπερσταρ της εκδήλωσης, που βραβεύτηκε μάλιστα με τον τίτλο Best Of The Show, η Lamborghini Miura.


ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΛΑΣΕΩΝ         
(Αριθμός συμμετοχής - Αυτοκίνητο - Βαθμολογία - Συμμετέχων)

ΚΛΑΣΗ Α - GLORIUS JAGUARS     
6     1957 Jaguar XK150DHC - 99,5 - ΧΟΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
3     1954 Jaguar XK120 - 97 - ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
10   1952 JAGUAR XK120 ROADSTER - 94,17 - ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ    
    
ΚΛΑΣΗ Β - GLAMOROUS SUPERCARS     
20     1973 Lamborghini Miura SV - 94 - ΛΕΝΤΟΥΔΗΣ ΚΡΙΤΩΝ
25     1964 FERRARI LUSSO - 91 - ΛΕΝΤΟΥΔΗΣ ΚΡΙΤΩΝ
21     1968 Ferrari 275GTB/4 - 88,5 - ΙΓΓΛΕΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
    
ΚΛΑΣΗ C - SYBARITIC LIFESTYLE     
42     1971 MERCEDES 300SE 6,3 - 99 - ΤΑΝΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
50     1954 MERCEDES 300B - 96 - ΜΠΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
48     1959 MERCEDES 220S CONV. - 93,67 - ΚΑΛΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΚΛΑΣΗ D - ENDANGERED SPECIES     
66     1922 AMILCAR CC - 89,6 - ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ
63     1963 WOLSELEY HORNET - 88,07 - ΡΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
64     1961 AUSTIN BEACH CAR - 86,77 - ΡΕΥΜΟΝΔΟΣ ΓΙΟΝ

ΚΛΑΣΗ PORSCHE 911     
88     1972 PORSCHE 911 - 100 - ΛΕΟΝΤΑΡΙΤΗΣ ΗΛΙΑΣ
89     1972 PORSCHE 911T - 93,6 - GIUSEPPE GIANO
82     1969 PORSCHE 911S - 92,3 - ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
    
ΜΟΤΟ     
108     1953 INNOCENTI LAMBRETTA - 2498 - ΣΑΡΡΗΣ ΝΙΚΟΣ
102     1942 BSA WM - 2497 - ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
113     1954 PARILLA - 2494 - ΕΦΡΑΙΜΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


SPECIAL AWARDS     
    
Καλύτερα διατηρημένου         
28     1967 SHELBY GT5000 - ΚΑΡΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ασυνήθιστος σχεδιασμός     
64     1961 AUSTIN BEACH CAR - ΡΕΥΜΟΝΔΟΣ ΓΙΟΝ

Καλύτερου εσωτερικού και καλύτερης αναπαλαίωσης
25     1964 FERRARI LUSSO - ΛΕΝΤΟΥΔΗΣ ΚΡΙΤΩΝ

BEST OF SHOW    
20     1973 LAMBORGHINI MIURA SV - ΛΕΝΤΟΥΔΗΣ ΚΡΙΤΩΝ
    
BEST OF THE PAST         
2012     1958 FIAT ABARTH 750GT DOPPIA GOBBA - ΒΑΖΑΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube