Άγιε Βασίλη, φέρε μου ένα τέτοιο Renault 5 Turbo 2 [24 φωτ.]

Άγιε Βασίλη, φέρε μου ένα τέτοιο Renault 5 Turbo 2 [24 φωτ.]

Γνήσιο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και με μόλις 5.900 km στο οδόμετρο, βγαίνει σε δημοπρασία.

Για πολλούς, το μικρό, κεντρομήχανο 5άρι είναι το πιο καυτό χάτσμπακ που υπήρξε ποτέ

 

Εδώ έχουμε το 5 Turbo 2, που παρουσιάστηκε το 1983, τρία χρόνια μετά το πρώτο R5 Turbo, και ήταν πιο εξελιγμένο αλλά και πιο καλά ευθυγραμμισμένο με την παραγωγή, έχοντας περισσότερα εξαρτήματα από το απλό 5άρι.

 

Η ιδέα για ένα κεντρομήχανο 5άρι ήταν του αντιπροέδρου της Renault, υπεύθυνου για το προϊόν, Jean Terramorsi, που είχε μεγάλη εμπλοκή με το αγωνιστικό τμήμα. Ήθελε έναν απόγονο του θρυλικού R8 Gordini που να μπορεί να συναγωνιστεί στα ράλι την τρομερή Lancia Stratos. Ανέθεσε αρχικά τη σχεδίαση στον Bertone, αλλά το τελικό προϊόν είναι δημιούργημα της ίδιας της Renault και της εξειδικευμένης στα αμαξώματα Heuliez.  

 

Όπως και στη Stratos, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και κινεί τους πίσω τροχούς. Δεν πρόκειται όμως για έναν μεγάλο V6 (αν και εξετάστηκε η τοποθέτηση του 3λιτρου από το Renault 30), αλλά για τον βετεράνο μικρό 4κύλινδρο 1.4, για λόγους συγκράτησης του βάρους, που ήταν πρώτη προτεραιότητα. Με τη βοήθεια ενός τούρμπο Garrett T3, η ιπποδύναμη έφτανε τους 160 PS και η ροπή τα 21,4 kgm στη νορμάλ έκδοση, ενώ τα αγωνιστικά ξεκίνησαν από τους 260 κι έφτασαν έως και τους 350 PS. Το βάρος ήταν 970 kg στο νορμάλ μοντέλο και μόλις 810 kg στα αγωνιστικά του Group 4/Group B. Για να συγκρατηθεί το κόστος, το κιβώτιο ήταν ένα χειροκίνητο 5άρι από το Renault 30 TX.

 

Μόνο 5.000 R5 Turbo κατασκευάστηκαν και από αυτά τα 3.200 ήταν Turbo II. Το συγκεκριμένο έχει κάνει μόλις 5.900 km και είναι σαν καινούργιο. Θα βγει στο σφυρί από την RM Sothebys στο Παρίσι, στις 8 Φεβρουαρίου του 2017.

 

Τα πάντα στο αυτοκίνητο είναι γνήσια εκτός από τα aftermarket καθίσματα από μαύρο δέρμα. Ευτυχώς, δεν χαλάνε τη συνολική εντύπωση του εσωτερικού. Το εξωτερικό άσπρο χρώμα είναι του εργοστασίου, όπως και οι τροχοί με τα «μαμά» λάστιχα, τα φώτα εμπρός-πίσω και οι προβολείς ομίχλης. Προφανώς, το αυτοκίνητο φυλασσόταν σε γκαράζ όλα αυτά τα χρόνια και έβγαινε σπάνια στο δρόμο.

 

Αν το «χτυπήσετε» βέβαια στη δημοπρασία και το πάρετε, κανείς δεν σας εμποδίζει να το χαρείτε, ακόμα και να το τρέξετε σε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων. Διότι ακριβώς για αγώνες φτιάχτηκε, και στο παλμαρέ του έχει νίκες στο Ράλι Monte Carlo και το Γύρο της Κορσικής, πάντα με τον αξεπέραστο ζογκλέρ Jean Ragnotti στο τιμόνι. Τη νίκη στο Monte, μάλιστα, το 1981, την πήρε ενώ είχε αντιπάλους Stratos, Porsche 911, Escort RS αλλά και το Audi Quattro στην πρώτη του εμφάνιση στο WRC.

 

Μην περιμένετε όμως να το πάρετε φθηνά. Τιμή εκκίνησης δεν έχει ανακοινωθεί, όμως αντίστοιχα αυτοκίνητα έχουν πουληθεί μέχρι και €80.000.

 

[Πηγή: RM Sotheby's]

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Jean Ragnotti διδάσκει κοντρόλ με ένα Renault 5 Maxi

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube