70 χρόνια από το πρώτο VW Beetle παραγωγής

Αυτή την εβδομάδα έκλεισαν 70 χρόνια από τότε που το πρώτο Σκαθάρι βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Wolfsburg.

Η ιστορία του VW Beetle βέβαια πάει δέκα χρόνια πιο πίσω από το 1945, όταν ο Dr Ferdinand Porsche έφτιαξε τα πρώτα πρωτότυπα του «Αυτοκινήτου του Λαού», που τότε ήταν γνωστό ως KdF-Wagen (βλ. photo gallery).

Όμως, μόνο 630 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν μέχρι το τέλος του Πολέμου, αφού το εργοστάσιο του Wolfsburg –όπως όλα τα εργοστάσια στη Γερμανία– αφιερώθηκε στην παραγωγή πολεμικού εξοπλισμού.

Ο αμερικανικός στρατός κατέλαβε το εργοστάσιο τον Απρίλιο του 1945, αλλά το παρέδωσε στη Βρετανική Στρατιωτική Κυβέρνηση τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς.

Ένα μήνα αργότερα, ο Επικεφαλής Διοικητικός Αξιωματικός, ο ταγματάρχης Ivan Hirst (φωτ. κάτω), πήρε μια παραγγελία για 20.000 Volkswagen Type 1. Το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής λίγο μετά τα Χριστούγεννα του 1945 σε ένα εγχείρημα που κατά τη VW ήταν «σκέτος αυτοσχεδιασμός».

Λόγω της έλλειψης υλικών κατασκευής και των παρεπομένων του Πολέμου, η VW ήταν σε θέση να παράγει μόνο 55 αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 1945. Η παραγωγή περιορίστηκε γύρω στα 1.000 αυτοκίνητα το μήνα, για τα δύο επόμενα χρόνια.

Παρά τα αρχικά προβλήματα, η Volkswagen αναγνωρίζει ότι οι Βρετανοί ήταν αυτοί που μετέτρεψαν το εργοστάσιο από στρατιωτικό σε πολιτικό, εστίασαν τη νοοτροπία κατασκευής στην ποιότητα και έστησαν το πρώτο δίκτυο πωλήσεων. Οι Βρετανοί έπαιξαν κύριο ρόλο και στην οργάνωση των εξαγωγών (πού να ήξεραν…)

Η Volkswagen GmbH ξαναπέρασε σε γερμανικά χέρια τον Οκτώβριο του 1949 και το Beetle συνέχισε για να σπάσει όλα τα ρεκόρ παραγωγής, με 21 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι το 2003.