node/35666

WRC, Ράλι Σαρδηνίας: Πρώτος ο Latvala, έξω ο Ogier

O Jari-Matti Latvala είναι 2,8” μπροστά από τον Ott Tanak στο τέλος του πρωινού κύκλου, ενώ ο Sebastien Ogier έσπασε το σύστημα διεύθυνσης του Citroen.

Ο Ogier είχε κερδίσει την υπερειδική, χθες το απόγευμα, αλλά ξεκινούσε πρώτος τις ειδικές σήμερα Παρασκευή και σκούπιζε το δρόμο, με αποτέλεσμα να πέσει σταδιακά στην 9η θέση.

Όμως τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Γάλλο στην Ε.Δ.5, Monte Barante, την τελευταία του πρωινού κύκλου. Στο λατομείο, στην αρχή της ειδικής, χτύπησε ένα βράχο στο εσωτερικό μιας αριστερής στροφής, με αποτέλεσμα να σπάσει το σύστημα διεύθυνσης του C3 WRC και το πλήρωμα να εγκαταλείψει επιτόπου.

ogie

ogier

Αυτός που ξεκίνησε τη μέρα πιο γρήγορα απ’ όλους ήταν ο Teemu Suninen, που κέρδισε τη δύσκολη ειδική Tula με διαφορά 4,8” από τον team-mate του, τον Elfyn Evans, με αποτέλεσμα τα Fiesta της M-Sport να είναι αρχικά «ένα-δύο» στην κατάταξη.

Ο Evans έχασε 7” στην επομενη ειδική, την Castelsardo, καθώς «κάτι δεν πήγαινε καλά με τα φρένα». Όμως ο Suninen κέρδισε κι αυτή την ειδική, μπροστά από τον Latvala που ανέβηκε στη 2η θέση πίσω από τον νεαρότερο συμπατριώτη του.

Όμως ο Suninen (φωτ. κάτω) έχασε την πρωτοπορία στην επόμενη ειδική, Tergu-Osilo, κάνοντας τετακέ στη αρχή της διαδρομής. Έχασε 15,1” σε σχέση με τον πιο γρήγορο, τον Tanak, κι έπεσε στη 2η θέση, πίσω από τον Latvala.

Suninen Sardinia

O Latvala καθυστέρησε στη Monte Baranta όταν του έσβησε ο κινητήρας, αλλά παρέμεινε μπροστά από τον Tanak, που είναι 2ος παρότι, όπως είπε, νιώθει «σαν αγελάδα πάνω σε πάγο».

Ο Dani Sordo είχε ένα λάστιχο που έχανε αέρα στην Tula και «δεν ήξερε πώς τρύπησε». Όμως στη συνέχεια έκανε τον τρίτο χρόνο και στις τρεις επόμενες ειδικές, για να ανέβει στην 3η θέση, μόλις 3,5” πίσω από τον Latvala.

O Suninen έχασε κι άλλο χρόνο στην Ε.Δ.5 για να κλείσει τον πρωινό κύκλο 1,8” πίσω από τον team-mate του, τον Evans, αλλά μόνο 7,7” χωρίζουν τους πρώτους πέντε στην κατάταξη.

Ο Thierry Neuville ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τους περισσότερους άλλους, επιλέγοντας 6 μεσαία λάστιχα για τον πρωινό κύκλο, ενώ οι άλλοι επέλεξαν 5 ή 6 σκληρά. Μετάνιωσε για την επιλογή του, αλλά είναι μόνο 14,1” πίσω από τον Latvala, στην 6η θέση.

Ο Andreas Mikkelsen, με το τρίτο Hyundai, επέλεξε κι αυτός 4 σκληρά Michelin και παραδέχτηκε ότι «ήταν εντελώς λάθος επιλογή ελαστικών». Αντίθετα από τον Neuville, o Νορβηγός είχε δύο σκληρά λάστιχα μέσα στο i20 που τα φόρεσε για τις δύο τελευταίες πρωινές ειδικές. Δεν έκαναν πάντως διαφορά, αφού ο Mikkelsen έμεινε 7ος.

Ο Kris Meeke έχει αγωνιστεί στη Σαρδηνία μόνο δύο φορές τα τελευταία τέσσερα χρόνια και δείχνει απογοητευμένος αφού «κάνει ό,τι μπορεί με την εμπειρία που έχει στον αγώνα». Του έσβησε κι ο κινητήρας στη φουρκέτα της 5ης ειδικής, και είναι στην 8η θέση, 19,1” πίσω από τον πρώτο.
  
Και τα δύο Citroen είχαν πρόβλημα σήμερα το πρωί, αφού ο Esapekka Lappi συνέχισε το σερί των λαθών του. Ήταν 6ος μετά την τρίτη ειδική, αλλά έχασε 38,3” στην Tergu-Osilo όταν έξυσε ένα πρανές και του ξεζαντάρισε το πίσω αριστερό λάστιχο.

Ο Juho Hanninen αγωνίζεται εκτάκτως στη Σαρδηνία με ένα τέταρτο Toyota Yaris, με σκοπό να δοκιμάσει κάποια καινούργια εξαρτήματα. Ο βετεράνος Φιλανδός είναι στη 10η θέση, 5,3” πίσω από τον Lappi.

Στην κατηγορία WRC2 προηγείται ο Γάλλος Pierre-Louis Loubet (Skoda, κάτω) μπροστά από τα εργοστασιακά Fabia R5 Evo (κλάσης WRC Pro) των Jan Kopecky και Kalle Rovanpera. 

Loubet Sardinia

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΛΕΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΙΝΟΥ ΚΥΚΛΟΥ

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

49m38.6s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2.8s

3

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

3.5s

4

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

5.9s

5

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

7.7s

6

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

14.1s

7

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

16.7s

8

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

19.1s

9

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

43.0s

10

Juho Hanninen, T.Tuominen

Tommi Makinen Racing

Toyota

48.3s

node/39631

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο πιο θεαματικός ίσως οδηγός που πέρασε από το WRC άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στο σπορ και δίκαια θεωρείται θρύλος.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο Colin, γιός του πέντε φορές πρωταθλήτη Αγγλίας Jimmy McRae γεννήθηκε στο Λάρνακ της Σκωτίας, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου του 1968. Ο πατέρας του ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά των αγώνων μαζί με τον αδελφό του Alister, με τον Colin να αποδεκνύεται ένα από τα μεγαλύτερα οδηγικά ταλέντα.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από τα τοπικά πρωταθλήματα της Σκωτίας, όπου κατέκτησε τους περισσότερους τίτλους που υπήρχαν και το ταλέντο του έγινε αμέσως αντιληπτό από τις μεγάλες ομάδες του WRC.

Tα "παρατσούκλια" του ήταν ενδεικτικά της ταχύτητάς του: Flying Scotishman (Ιπτάμενος Σκωτσέζος), αλλά και… McCrash από τις συχνές ολικές καταστροφές που έκανε στα αυτοκίνητα.

colipro

1993 - 1998: Subaru Prodrive

Τo 1993 o Colin εντάσσεται επίσημα στην ομάδα της Subaru Prodrive και το 1995 γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, αλλά και ο Πρώτος και μόνος "Μεγαλοβρετανός" που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο. Αγαπημένοι του αγώνες ήταν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις αλλά και τα Ράλι Σαφάρι και Κορσικής. Το 1996 και 1997 τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Tommi Mäkinen. Παρόλα αυτά βοήθησε με τις επιδόσεις του τη Subaru να πάρει 2 από τους 3 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1996 τιμήθηκε από τη Βασίλισσα της Αγγλίας με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Στο σύνολο της καριέρας του κατέκτησε συνολικά 25 νίκες στο WRC.

ford

1999-2002: Ford

Το 1999 υπέγραψε συμβόλαιο με τη Ford Motorsport με αμοιβή 6.000.000 δολάρια το χρόνο, ποσό που τον ανέδειξε σαν τον πιο καλοπληρωμένο οδηγό ράλι μέχρι εκείνη την εποχή. Η Colin με το "καλημέρα" στο μπάκετ του Ford κέρδισε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες. Το 2000 ανέβηκε μόνο μια φορά στον βάθρο, στο Ράλι Σουηδίας, ενώ πήρε την στα Ράλι Ακρόπολις και Καταλωνίας. Το 2001 κέρδισε τα Ράλι σε Αργεντινή, Ελλάδα και Κύπρο, σταματώντας έτσι το σερί του Tommi Mäkinen το οποίο άρχισε το 1997 και έβαλε υποψηφιότητα για τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, τον οποίο όμως έχασε από τον φίλο του Richard (Alexander) Burns, ο οποίος εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει μόνο στη Νέα Ζηλανδία. Τραγική ειρωνία ότι και ο Burns έφυγε νέος, χτυπημένος από τον καρκίνο στις 25 Νοεμβρίου 2005.

Το 2002 ο McRae κερδίζει στην Κένυα το Σαφάρι και γίνεται ο πιο πολυνίκης οδηγός, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 4η θέση αυτής της άτυπης κατάταξης όταν πιο ψηλά ανέβηκαν οι Sainz, Grönholm και Loeb. Στο τέλος του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς έφυγε από τη Ford.

citro

2003: Citroen

Tελευταίος σταθμός  στην καριέρα του στο WRC ήταν η ομάδα της Citroen, με team mate τον S. Loeb. Oι δύο τους χάρισαν εκείνη τη χρονιά στην ομάδα τους τον τίτλο των κατασκευαστών. Ήταν τότε που άρχισε να λάμπει το άστρο του Γάλλου. Στο αγώνα του Μονακό, βγήκε 2ος, ενώ στους υπόλοιπους δεν πέτυχε κάποια διάκριση. Στην βαθμολογία των οδηγών βγήκε 7ος.

Το 2004 βγήκε προς αναζήτηση ομάδας αλλά δεν κατάφερε να βρει μπάκετ, με την πρώην ομάδα του τη Subaru να επιλέγει τον μικρότερο (και φθηνότερο) M. Hirvonen.

Ωστόσο η "αγωνιστική τρέλα¨ δεν τον εγκατέλειψε και το 2004 ο Colin αγωνίστηκε στο Dakar με ένα Mitsubishi Pajero, ενώ μετά από κάποιους μήνες δήλωσε συμμετοχή και στο Le Mans.

Το 2005 επιστρέφει στο WRC με τη Skoda που του έδωσε μπάκετ για δύο αγώνες, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. Στην Αυστραλία έφτασε 2ος, άλλα λόγω μηχανικού προβλήματος δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Στην Μεγάλη Βρετανία βγήκε 7ος παίρνοντας έτσι τους 2 βαθμούς. Το 2006 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα X-Games, με Subaru Impreza WRX. Επίσης, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε ξανά στο WRC, αντικαθιστώντας τον Loeb στο Ράλι Τουρκίας, επειδή ο Γάλλος τραυματίστηκε την ώρα που έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να σπάσει το χέρι του.
Τέλος, ο Colin είχε δηλώσει πως το 2008 θα επέστρεφε στο WRC, αλλά τον πρόλαβε ο  θάνατος.

heli

Σκοτώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2007 στη Σκωτία μαζί με το γιο του Τζόνι και δύο πολύ καλούς οικογενειακούς του φίλους όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο ο ίδιος πιλοτάριζε. Ο θάνατός του ήταν αληθινό σοκ για τον κόσμο του WRC.

Η εικόνα του Σκωτσέζου ταγματάρχη φίλου του, ντυμένου με το παραδοσιακό κιλτ να παίζει την γκάιντα στην εκκίνηση των ειδικών διαδρομών πριν πάρει εκκίνηση ο McRae είναι μια από τις πολλές που έχει μείνει στη μνήμη μας από αυτόν τον υπέροχο αλλά ταυτόχρονα δύστροπο οδηγό-θρύλο του WRC.

Εκτός όλων των άλλων, ήταν ο πρώτος οδηγός το όνομα του οποίου δόθηκε σε video game, ως αναγνώριση της αξίας του ως οδηγού.

 

node/39591
Ferrari Hublot Esports Series

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Η Ferrari ανακοινώνει την επικείμενη έναρξη του προγράμματος e-sport που ονομάζεται «Hublot Esport Series». Ο νικητής της γενικής κατάταξης θα συμμετάσχει στην επίσημη ομάδα Esport Ferrari και θα ενημερωθεί από τον Charles Leclerc.

Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Ο πρώτος αγώνας έχει προγραμματιστεί για τις 7 Αυγούστου: Αυτή θα είναι και η ημερομηνία έναρξης των εγγραφών, οι οποίες είναι δωρεάν. Το πρωτάθλημα θα πραγματοποιηθεί στο game «Assetto Cors»a με μια Ferrari 488 Challenge Evo, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτήν την εκδήλωση. 

Μια πρώτη σειρά «AM» θα αναδείξει τους νικητές που θα προχωρήσουν στη συνέχεια στο επόμενο στάδιο: Στη Σειρά PRO, όπου θα διαγωνιστούν οι εικονικοί πιλότοι υψηλού επιπέδου. Συνολικά, 24 αγωνιζόμενοι θα πάρουν μέρος στους αγώνες τον επόμενο Οκτώβριο και θα γίνει μια νέα επιλογή με τους 12 ταχύτερους οδηγούς που θα συναντηθούν τον Νοέμβριο για τρεις νέους αγώνες.

Στο τέλος των παραπάνω, η Ferrari θα έχει τον τελικό νικητή, ο οποίος θα είναι σε θέση να συμμετάσχει επίσημα στην εικονική ομάδα του Cavallino Rampante, η οποία περιλαμβάνει ήδη δύο οδηγούς: Τους David Tonizza και Enzo Bonito.

Ferrari Hublot Esports Series

Και ευθύς αμέσως προκύπτει το ερώτημα: Ένας επίσημος οδηγός της Ferrari Esport θα έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο μπάκετ μιας πραγματικής αγωνιστικής Ferrari; Η Ferrari απαντά ευγενικά ότι κάθε κλάδος είναι συγκεκριμένος και πρέπει να παραμείνει έτσι. Οπότε, όπως καταλαβαίνουμε από το λεγόμενα των Ιταλών, δεν θα υπάρξει τέτοια δυνατότητα… Σε αντίθεση με την GT Academy που διοργανώνει η Nissan, η οποία επιτρέπει σε έναν ερασιτέχνη να περνά από το εικονικό στο πραγματικό περιβάλλον μιας ομάδα της Nissan.

Οι πιλότοι του «πραγματικού» κόσμου είναι όμως απαραίτητα καλοί και πίσω από μια οθόνη; Ο Charles Leclerc, επίσημος οδηγός της F1 της Ferrari, κατέστησε σαφές ότι αυτό δεν ισχύει: Οι καλύτεροι «simracers» είναι στην πραγματικότητα πολύ καλύτεροι από έναν οδηγό F1, όταν τα δύο μέρη βρεθούν πίσω από μια τιμονιέρα και μια οθόνη.