node/35878

WRC: Ο Tanak συζητά και με τη Hyundai για το 2020

O Εσθονός έχει γίνει το μήλον της έριδος για όλες τις ομάδες. 

Με το συμβόλαιο του Tanak να λήγει στο τέλος της σεζόν και τον Εσθονό να εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, είναι φυσικό να αποτελεί το «μήλον της έριδος» για όλες τις ομάδες. Ο ίδιος δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις προθέσεις του, όπως βέβαια και η Toyota για το αν θα του κάνει μια δελεαστική προσφορά. 
Στο... κυνήγι λοιπόν του Εσθονού μπήκε και η Hyundai με τον Andrea Adamo να δηλώνει ότι οραματίζεται να έχει μια «superteam» οδηγών στην ομάδα του. Η άποψη αυτή του Adamo έρχεται σε αντίθεση με αυτήν που παλαιότερα είχε διατυπώσει ο Tommi Makinen, ο οποίος είναι της άποψης πως κάθε ομάδα πρέπει να έχει από έναν κορυφαίο οδηγό για να διατηρείται μια ισοτιμία στον ανταγωνισμό.

Αν είχα χρήματα θα έπαιρνα τους κορυφαίους οδηγούς, είπε ο Adamo, λέγοντας ότι πληρώνομαι για να φέρνω αποτελέσματα. Αναφερόμενος στον Tanak είπε ότι για να τον προσελκύσεις πρέπει να έχεις πολλά χρήματα και ξέρω ότι εγώ δεν τα έχω. Αυτή τη στιγμή στην ομάδα έχουμε πολύ καλούς οδηγούς στην ομάδα που έχουν συμβόλαιο καθώς και πολλούς άλλους εργαζόμενους. Όλους αυτούς πρέπει να τους φροντίσω με τρόπο τέτοιο ώστε να αποδίδουν τα μέγιστα, είπε.

Αναφερόμενος στον Tanak είπε: «Δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ο Tanak είναι εξαιρετικός οδηγός και νομίζω ότι είναι ένας από τους τρεις καλύτερους που αγωνίζονται στο πρωτάθλημα αυτή τη στιγμή». 
 
Φήμες θέλουν τον Εσθονό να συζητά και την πιθανότητα επιστροφής του στην M-Sport. Βέβαια, όπως προείπαμε η Toyota δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενώ τυχόν ένταξή του Tanak στην Hyundai θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα στις σχέσεις της ομάδας με τον Neuville που είναι η μέχρι στιγμής αιχμή του δόρατος της κορεατικής ομάδας. 
 

node/39631

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο πιο θεαματικός ίσως οδηγός που πέρασε από το WRC άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στο σπορ και δίκαια θεωρείται θρύλος.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο Colin, γιός του πέντε φορές πρωταθλήτη Αγγλίας Jimmy McRae γεννήθηκε στο Λάρνακ της Σκωτίας, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου του 1968. Ο πατέρας του ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά των αγώνων μαζί με τον αδελφό του Alister, με τον Colin να αποδεκνύεται ένα από τα μεγαλύτερα οδηγικά ταλέντα.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από τα τοπικά πρωταθλήματα της Σκωτίας, όπου κατέκτησε τους περισσότερους τίτλους που υπήρχαν και το ταλέντο του έγινε αμέσως αντιληπτό από τις μεγάλες ομάδες του WRC.

Tα "παρατσούκλια" του ήταν ενδεικτικά της ταχύτητάς του: Flying Scotishman (Ιπτάμενος Σκωτσέζος), αλλά και… McCrash από τις συχνές ολικές καταστροφές που έκανε στα αυτοκίνητα.

colipro

1993 - 1998: Subaru Prodrive

Τo 1993 o Colin εντάσσεται επίσημα στην ομάδα της Subaru Prodrive και το 1995 γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, αλλά και ο Πρώτος και μόνος "Μεγαλοβρετανός" που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο. Αγαπημένοι του αγώνες ήταν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις αλλά και τα Ράλι Σαφάρι και Κορσικής. Το 1996 και 1997 τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Tommi Mäkinen. Παρόλα αυτά βοήθησε με τις επιδόσεις του τη Subaru να πάρει 2 από τους 3 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1996 τιμήθηκε από τη Βασίλισσα της Αγγλίας με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Στο σύνολο της καριέρας του κατέκτησε συνολικά 25 νίκες στο WRC.

ford

1999-2002: Ford

Το 1999 υπέγραψε συμβόλαιο με τη Ford Motorsport με αμοιβή 6.000.000 δολάρια το χρόνο, ποσό που τον ανέδειξε σαν τον πιο καλοπληρωμένο οδηγό ράλι μέχρι εκείνη την εποχή. Η Colin με το "καλημέρα" στο μπάκετ του Ford κέρδισε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες. Το 2000 ανέβηκε μόνο μια φορά στον βάθρο, στο Ράλι Σουηδίας, ενώ πήρε την στα Ράλι Ακρόπολις και Καταλωνίας. Το 2001 κέρδισε τα Ράλι σε Αργεντινή, Ελλάδα και Κύπρο, σταματώντας έτσι το σερί του Tommi Mäkinen το οποίο άρχισε το 1997 και έβαλε υποψηφιότητα για τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, τον οποίο όμως έχασε από τον φίλο του Richard (Alexander) Burns, ο οποίος εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει μόνο στη Νέα Ζηλανδία. Τραγική ειρωνία ότι και ο Burns έφυγε νέος, χτυπημένος από τον καρκίνο στις 25 Νοεμβρίου 2005.

Το 2002 ο McRae κερδίζει στην Κένυα το Σαφάρι και γίνεται ο πιο πολυνίκης οδηγός, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 4η θέση αυτής της άτυπης κατάταξης όταν πιο ψηλά ανέβηκαν οι Sainz, Grönholm και Loeb. Στο τέλος του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς έφυγε από τη Ford.

citro

2003: Citroen

Tελευταίος σταθμός  στην καριέρα του στο WRC ήταν η ομάδα της Citroen, με team mate τον S. Loeb. Oι δύο τους χάρισαν εκείνη τη χρονιά στην ομάδα τους τον τίτλο των κατασκευαστών. Ήταν τότε που άρχισε να λάμπει το άστρο του Γάλλου. Στο αγώνα του Μονακό, βγήκε 2ος, ενώ στους υπόλοιπους δεν πέτυχε κάποια διάκριση. Στην βαθμολογία των οδηγών βγήκε 7ος.

Το 2004 βγήκε προς αναζήτηση ομάδας αλλά δεν κατάφερε να βρει μπάκετ, με την πρώην ομάδα του τη Subaru να επιλέγει τον μικρότερο (και φθηνότερο) M. Hirvonen.

Ωστόσο η "αγωνιστική τρέλα¨ δεν τον εγκατέλειψε και το 2004 ο Colin αγωνίστηκε στο Dakar με ένα Mitsubishi Pajero, ενώ μετά από κάποιους μήνες δήλωσε συμμετοχή και στο Le Mans.

Το 2005 επιστρέφει στο WRC με τη Skoda που του έδωσε μπάκετ για δύο αγώνες, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. Στην Αυστραλία έφτασε 2ος, άλλα λόγω μηχανικού προβλήματος δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Στην Μεγάλη Βρετανία βγήκε 7ος παίρνοντας έτσι τους 2 βαθμούς. Το 2006 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα X-Games, με Subaru Impreza WRX. Επίσης, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε ξανά στο WRC, αντικαθιστώντας τον Loeb στο Ράλι Τουρκίας, επειδή ο Γάλλος τραυματίστηκε την ώρα που έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να σπάσει το χέρι του.
Τέλος, ο Colin είχε δηλώσει πως το 2008 θα επέστρεφε στο WRC, αλλά τον πρόλαβε ο  θάνατος.

heli

Σκοτώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2007 στη Σκωτία μαζί με το γιο του Τζόνι και δύο πολύ καλούς οικογενειακούς του φίλους όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο ο ίδιος πιλοτάριζε. Ο θάνατός του ήταν αληθινό σοκ για τον κόσμο του WRC.

Η εικόνα του Σκωτσέζου ταγματάρχη φίλου του, ντυμένου με το παραδοσιακό κιλτ να παίζει την γκάιντα στην εκκίνηση των ειδικών διαδρομών πριν πάρει εκκίνηση ο McRae είναι μια από τις πολλές που έχει μείνει στη μνήμη μας από αυτόν τον υπέροχο αλλά ταυτόχρονα δύστροπο οδηγό-θρύλο του WRC.

Εκτός όλων των άλλων, ήταν ο πρώτος οδηγός το όνομα του οποίου δόθηκε σε video game, ως αναγνώριση της αξίας του ως οδηγού.

 

node/39618

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η πιο σκοτεινή έκδοση του Toyota RAV4 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Η Toyota παρουσίασε μια νέα έκδοση του RAV4 Hybrid για την αγορά της Ευρώπης με το όνομα Black Edition, η οποία θα κυκλοφορήσει από τον Οκτώβριο του 2020.

Όπως καταλαβαίνουμε από το όνομα, το Toyota RAV4 Hybrid Black Edition είναι κατάμαυρο. Πιο συγκεκριμένα, η εξωτερική απόχρωση Midnight Black συνδυάζεται με μαύρες λεπτομέρειες σε γρίλια, πλαστικά προστατευτικά, ποδιές στους προφυλακτήρες, καθρέφτες, φώτα και gloss black ζάντες 19".

Ακόμα και οι αισθητήρες intelligent Clearance Sonars είναι μαύροι, οπότε τα μοναδικά τμήματα με άλλη απόχρωση είναι τα πλαίσια των παραθύρων, τα εμβλήματα της Toyota και οι απολήξεις της εξάτμισης από χρώμιο.

Toyota RAV4

Στο εσωτερικό τα καθίσματα έχουν επενδύσεις από μαύρο συνθετικό δέρμα με γκρι ραφές, η οροφή είναι μαύρη όπως και οι υπόλοιπες επενδύσεις για το ταμπλό και τις πόρτες. Ο πλούσιος εξοπλισμός είναι ίδιος με της έκδοσης Style και περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, ψηφιακό καθρέφτη, premium ήχοσύστημα της JBL με 9 ηχεία, infotainment με οθόνη αφής και υποστήριξη συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto, θήκη ασύρματης φόρτισης smartphone και το πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Toyota Safety Sense

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Toyota Ευρώπης, το RAV4 Hybrid Black Edition είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Οκτώβριο του 2020.

[Πηγή: Toyota]