node/43618

WRC: Επίσημα στην υβριδική εποχή!

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, παρουσίασε στην Αυστρία την νέα υβριδική εποχή του WRC χαρακτηρίζοντας την ως την πιο καινοτόμα στα 50 χρόνια ιστορίας του θεσμού.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2022 περνάει και επίσημα στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή. Τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 διαθέτουν πλέον υβριδικά κινητήρια σύνολα και χρησιμοποιούν μείγμα βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει στα 1,6 lt (τούρμπο), προσφέροντας ισχύ 380 PS, συνδυάζεται όμως πλέον με έναν ηλεκτροκινητήρα 100kW (136 PS / 180 Nm) αλλά και με μια μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh. Συνδυαστικά το σύστημα αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους, με το ελάχιστο συνολικό βάρος των αγωνιστικών μοντέλων να ανέρχεται στα 1.260 kg.

wrc

Ο ηλεκτροκινητήρας που εφοδιάζει όλα τα Rally1 αυτοκίνητα έχει εξελιχθεί από την γερμανική φίρμα Compact Dynamics και είναι κοινός για όλες τις ομάδες, με τη μπαταρία να προέρχεται από την Αυστριακή Kreisel Electric.

Προφανώς, για λόγους ασφαλείας, το σύστημα έχει τοποθετηθεί σε ειδικό περίβλημα ώστε να είναι στεγανό και ικανό να αντέξει δυνάμεις έως και 70G σε περίπτωση ατυχήματος.

wrc

Στην περίπτωση βέβαια που συμβεί κάποιο ατύχημα αλλά το υβριδικό σύστημα λειτουργεί κανονικά, θα υπάρχει αναμμένο ένα πράσινο φως στα αυτοκίνητα που θα ενημερώνει ουσιαστικά τους θεατές ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας και μπορούν να πλησιάσουν το αγωνιστικό για να προσφέρουν την απαραίτητη χείρα βοηθείας. Σε αντίθετη περίπτωση όμως, θα υπάρχει αναμμένο κόκκινο φως και δε θα πρέπει κανείς να πλησιάσει το όχημα έως ότου υπάρξει επίσημη βοήθεια από τους υπεύθυνους ασφαλείας του αγώνα.

wrc

Τα υβριδικά αγωνιστικά θα μπορούν να επαναφορτίσουν έως το 80% της μπαταρίας τους σε χρόνο 25 λεπτών στους ειδικούς ταχυφορτιστές που θα υπάρχουν στο service park (θα γίνεται φυσικά και ανάκτηση ενέργειας), ενώ τόσο κατά την κίνηση τους σε αυτό όσο και σε προκαθορισμένες ζώνες στις ειδικές διαδρομές (μέγιστου μήκους 5 km) τα Rally1 υποχρεούνται πλέον από τους νέους κανόνες να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης πως το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας δε θα πρέπει να είναι χαμηλότερο του 30% στον τερματισμό κάθε ειδικής διαδρομής. 

Όσα αγωνιστικά επιτύχουν αυτό το στόχο θα επιβραβεύονται έχοντας άμεσα διαθέσιμη μια επιπλέον ώθηση διάρκειας έως 5’’, από τις συνολικά τρεις που τους «προσφέρονται» σε κάθε ειδική. Ωστόσο, κανένα πλήρωμα δε θα μπορεί να ενεργοποιήσει το συγκεκριμένο μπουστάρισμα εφόσον δεν δώσει το πράσινο φως το τεχνικό team. Κάτι δηλαδή σαν παιχνίδι στρατηγικής θα είναι...

wrc

Η αυλαία του νέου υβριδικού WRC θα ανοίξει στις 20 Ιανουαρίου με το Ράλι Μόντε Κάρλο. Θυμίζουμε, πως από το καλεντάρι της νέας αγωνιστικής σεζόν δε θα απουσιάζει και ο εθνικός μας αγώνας, το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, το οποίο έχει εξασφαλισμένη θέση στο πρόγραμμα.

Σημαντικό επίσης γεγονός ότι στο νέο πρωτάθλημα θα συμμετάσχουν οι κορυφαίοι οδηγοί του 21ου αιώνα στο WRC, οι Sebastien Loeb (Μ-Sport Ford) και Sebastien Ogier (Toyota Gazoo Racing). Βέβαια, κανείς τους δε θα ακολουθήσει το πλήρες πρόγραμμα των αγώνων.