WRC: Αντίστροφη μέτρηση για το ράλι Μόντε Κάρλο

Με σημαντικές αλλαγές κατεβαίνουν στη μάχη οι ομάδες - Αλλαγές έχει και ο ίδιος ο αγώνας.

Το WRC είναι εδώ με όλους τους πρωταγωνιστές έτοιμους να ριχτούν στην πρώτη μάχη της χρονιάς που παραδοσιακά είναι αυτή στις γαλλικές Αλπεις πάνω από το Πριγκιπάτο του Μονακό. 
Ο αγώνας είναι ασφάλτινος, αλλά επί της ουσίας μόνον ασφάλτινος δεν είναι αφού οι καιρικές συνθήκες τον καθιστούν τον πλέον πολύπλοκο στο καλαντάρι. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια και μόνον ειδική τα πληρώματα μπορεί να συναντήσουν στεγνό οδόστρωμα, χιονισμένο ή και παγωμένο. Και αυτό είναι ο μέγας πονοκέφαλος για την επιλογή ελαστικών. 
Συνήθως οι οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων έχουν τους ouvreurs, που είναι ένα πλήρωμα που μπαίνει στην ειδική πριν την εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου, «σκανάρει» τις συνθήκες στο οδόστρωμα και μεταδίδει τις πληροφορίες στα αγωνιστικά αυτοκίνητα με τους οδηγούς να αποφασίζουν τι λάστιχα θα φορέσουν. Ωστόσο, ακόμη και έτσι η επιλογή ελαστικών είναι... σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. 
Γι΄αυτό και το Μόντε μπορεί να κρύβει εκπλήξεις, ενώ η σειρά εκκίνησης παίζει και αυτή με τη σειρά της καθοριστικό ρόλο. 

Αλλαγές στον αγώνα

Φέτος έχουμε σημαντικές αλλαγές στον αγώνα: Η εκκίνηση δεν θα δοθεί εμπρός από το Καζίνο του Μόντε Κάρλο, όπως γινόταν μέχρι και πέρυσι, αλλά θα γίνει στην πόλη της Gap. Έτσι το χλιδάτο Πριγκιπάτο θα φιλοξενήσει μόνον τον τερματισμό και την τελετή της απονομής των επάθλων στους νικητές. 
Σε ό,τι αφορά στη διαδρομή αυτή είναι σχεδόν κατά 40% διαφορετική σε σχέση με πέρυσι, με τις δύο νυκτερινές ειδικές να είναι ολοκαίνουργιες. 
Τέλος οι ειδικές της Παρασκευής είναι αυτές του 2004 αλλά με την ανάποδη φορά.
Συνολικά έχουμε 16 ειδικές διαδρομές με συνολικό μήκος 323,83 km, ενώ όλος ο αγώνας μετρά 1.366,43 km. 

Οι πρωταγωνιστές

Σίγουρα όλα τα φώτα θα πέσουν πάνω στους δύο Sebastien. Ο ένας, ο Ogier, βρέθηκε μετά από πολλά χρόνια πίσω στη Citroen με τον αριθμό «1» στις πόρτες του C3 WRC, αφού κατέκτησε το πρωτάθλημα του 2018. 
Ο άλλος, ο Loeb, με εννέα πρωταθλήματα στην τσέπη, βρέθηκε στην ομάδα της Hyundai να κάνει επιλεγμένους αγώνες για το 2019, με το Μόντε να είναι ο πρώτος με τη νέα του ομάδα. 
Κατά τα λοιπά στην Toyota, έρχονται με τον αέρα του Παγκόσμιου πρωταθλητή στους κατασκευαστές αλλά και τη δίψα για τον τίτλο των οδηγών. 
Σίγουρα το πρώτο βιολί στην ορχήστρα του Tommi Makinen θα είναι ο Ott Tanak, δίχως να παραγνωρίζουμε την αξία και την επιθυμία για διάκριση του Jari Matti Latvala. Τέλος, το μεγάλο στοίχημα για τον Makinen είναι η επιλογή του Kris Meeke, του οδηγού που η Citroen πέταξε στην κυριολεξία εκτός ομάδος κατηγορώντας τον πως είναι επικίνδυνος για τον εαυτό του και την ομάδα. 

Η Citroen λοιπόν φέτος, που επιτέλους θέλει να δει τίτλο και να επιστρέψει σε παλιές καλές εποχές και για το λόγο αυτό «επένδυσε» στον Ogier. O Γάλλος θέλει μετά την VW και τη Ford να κάνει το ρεκόρ και να πάρει πρωτάθλημα και με μια τριτη ομάδα, κάτι που μέχρι στιγμής το έχει καταφέρει μόνον ο μεγάλος Juha Kankkunen. Το Μόντε είναι το «σπίτι» του Ogier που ελπίζει να ξεκινήσει με το δεξί. Η ομάδα θα έχει και τη βοήθεια του Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό να είναι άκρως υπολογίσιμο μέγεθος. 

Ενας γρίφος για τον Malcolm Wilson

Μπορεί να πανηγύρισε τίτλο με μια ημι-επαγγελματική ομάδα, όμως η αποχώρηση του Ogier έφερε τα πάνω- κάτω στην Μ-Sport. Κυρίως από πλευράς μπάτζετ. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Wilson αποφάσισε να πάρει πάνω του το εμπορικό κομμάτι της εταιρείας, δίνοντας τη θέση που είχε μέχρι πέρυσι στον Richard Millener. Sunninen και Evans μαζί με τον Pontus Tidemand (θα αγωνιστεί στο Μόντε και στον αγώνα της πατρίδας του στη Σουηδία) θα κληθούν να κρατήσουν ψηλά τη σημαία της ομάδας. Και όταν λέμε ψηλά, εννοούμε περισσότερο έναν αξιοπρεπή τερματισμό παρά βάθρο ή ακόμη περισσότερο νίκη. εναρκτήριος αγώνας της χρονιάς είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να προσαρμοστεί στο Fiesta, έτσι ώστε να “πυροβολήσει” μερικές εβδομάδες αργότερα στον αγώνα της πατρίδας του. Εκεί που αποδεδειγμένα είναι ικανός για το καλύτερο.


Hyundai: Όλα για τον τίτλο

Είναι σίγουρο πως ο Neuville έχασε πέρυσι τον τίτλο στο... παρά πέντε. Ακόμη πιο σίγουρο είναι ότι φέτος θα είναι αυτός που θα κληθεί να σηκώσει όλο το βάρος της Hyundai για τη συμμετοχή της στο WRC και τη προσπάθειάς της για διάκριση. 
Αν συνυπολογίζουμε την παρουσία του Loeb (έστω και σε επιλεγμένους αγώνες), με το γεγονός ότι ο Βέλγος εύκολα αγχώνεται, το έργο του δεν θα είναι και τόσο εύκολο. 
Ο Neuville έχει την ταχύτητα και κατά γενική ομολογία το 2018 είχε και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, όμως δεν τα κατάφερε, κάτι που καλείται να κάνει φέτος. 
Ένας άλλος που καλείται να αποδίδει ότι δικαίως έχει μπάκετ είναι ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος πέρυσι μάλλον απογοήτευσε με τις επιδόσεις του. 

TAGS