node/38470

Volkswagen: Μείωση της εκπομπής ρύπων NOx κατά περίπου 80%

Η Volkswagen χρησιμοποιεί διπλό ψεκασμό AdBlue στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων των κινητήρων diesel, επιτυγχάνοντας μείωση των οξειδίων του αζώτου σε ποσοστό περίπου 80%

Στα τελευταίας γενιάς πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, η Volkswagen πετυχαίνει μείωση εκπομπής ρύπων NOx σε ποσοστό περίπου 80%, κάτι που επιβεβαίωσαν σχετικές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο. Πλέον και το νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS DSG προσφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία.  

Ήδη από το 2018, η Volkswagen χρησιμοποιούσε στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της μόνο συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων SCR, λύση που ακολουθούσαν και άλλοι κατασκευαστές. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, Selective Catalytic Reduction ή επιλεκτική καταλυτική μείωση, περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια. Πλέον η Volkswagen έχει εξελίξει και εφαρμόζει το επόμενο στάδιο του συστήματος SCR - τη λεγόμενη διπλή δόση ή δίδυμη παροχή. Χρησιμοποιείται και πάλι Adblue, το οποίο όμως ψεκάζεται πριν από δύο καταλύτες SCR, οι οποίοι είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους. Το σύστημα είναι τόσο εντυπωσιακά αποτελεσματικό, που τα μοντέλα εξοπλισμένα με αυτό υπερκαλύπτουν ήδη τις μελλοντικές αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d.

vw

Η τεχνολογική υλοποίηση της ιδέας είναι απλή αλλά θεαματικά αποτελεσματική. Η διαδικασία της διπλής δόσης απαιτεί ένα δεύτερο καταλυτικό μετατροπέα SCR, ο οποίος βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένης της μεγαλύτερης απόστασης από τον κινητήρα, η διαφορά θερμοκρασίας των καυσαερίων ανάμεσα στους δύο καταλύτες μπορεί να είναι και 100° C. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διευρύνεται το εύρος θερμοκρασίας στο οποίο γίνεται επεξεργασία των καυσαερίων. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Golf

Η καινοτόμος διαδικασία της διπλής παροχής αντισταθμίζει ένα μειονέκτημα των κινητήρων πετρελαίου, τη δημιουργία οξειδίων του αζώτου, κάτι που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας τους. Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, γιατί το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και η διαδικασία καύσης είναι πιο αποτελεσματική, έχουν ωστόσο ειδικές απαιτήσεις, καθώς η καύση πραγματοποιείται με περίσσεια αέρα. Το κύριο συστατικό του αέρα είναι το άζωτο και αυτό αντιδρά με το οξυγόνο κατά την καύση, σχηματίζοντας οξείδια του αζώτου. Για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου απαιτείται αμμωνία, η οποία ψεκάζεται ως διάλυμα (AdBlue) στα καυσαέρια και σε συγκεκριμένη δοσολογία πριν από τον καταλυτικό μετατροπέα SCR. Το διάλυμα εξατμίζεται, δημιουργείται χημική ένωση με τον ατμό και σχηματίζεται αμμωνία. Στη συνέχεια η αμμωνία (NH3) αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου (NOx) πάνω στην ειδική επίστρωση του καταλυτικού μετατροπέα SCR και ως προϊόντα προκύπτουν νερό και αβλαβές άζωτο (N2), το κύριο συστατικό του αέρα που αναπνέουμε. 

VW1

Στα υφιστάμενα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων ο καταλύτης SCR, τοποθετημένος  κοντά στον κινητήρα μεταξύ του υπερσυμπιεστή και του καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης πετρελαίου, είναι αποδοτικός ακόμα και σε  κρύο ξεκίνημα, με ιδανικό εύρος λειτουργίας 220°C - 350°C, με τις συνθήκες αυτές να πληρούνται σε πολλές καταστάσεις λειτουργίας. Η υιοθέτηση του συστήματος διπλής δόσης, με τη χρήση ενός επιπλέον καταλύτη SCR, εξασφαλίζει ότι η διάσπαση των NOx θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών, ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεγάλο φορτίο και πολλές στροφές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, η οδήγηση με μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφόρα, ειδικά αν είναι πλήρως φορτωμένο ή ρυμουλκεί τρέιλερ. 

[Πηγή: VW]
 

node/39450

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Το Ariya, το νέο ηλεκτρικό SUV της Nissan θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Η Nissan μας προετοιμάζει για την πρεμιέρα του Ariya που είναι προγραμματισμένη για τις 15 Ιουλίου (8.00 ώρα Ελλάδος) με ένα αποκαλυπτικό video-teaser.

Όπως μπορούμε να διακρίνουμε από τα γρήγορα πλάνα, τα φώτα LED της έκδοσης παραγωγής του Ariya είναι σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά του πρωτοτύπου, με την καλυμμένη γρίλια ανάμεσά τους να αποτελεί ασπίδα για τους αισθητήρες του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT 2.0. Αντίστοιχα, τα πίσω φώτα ενώνονται με μια λωρίδα LED ενώ στο προφίλ έχουν διατηρηθεί τα τόξα σε μαύρη απόχρωση πάνω από τους θόλους των τροχών που υπενθυμίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου.

Ένα ακόμη νέο είναι η πρεμιέρα του συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα). Οι τελευταίες πληροφορίες για το Ariya κάνουν λόγο για αυτονομία της τάξεως των 480 km και τιμή αγοράς υψηλότερη από το αντίστοιχου μεγέθους Qashqai.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Nissan μείνετε συντονισμένοι στο drive.gr.

 

node/39438

Νέες μειωμένες τιμές για το Honda CR-V Hybrid [video]

Δείτε το νέο τιμοκατάλογο του υβριδικού CR-V όπως ανακοίνωσε η Honda.

Πέμπτη, 09 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Νέες μειωμένες τιμές για το Honda CR-V Hybrid [video]

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda, ανακοίνωσε νέες, χαμηλότερες τιμές για το CR-V Hybrid, δίνοντας ένα κίνητρο για την επιλογή της υβριδικής έκδοσης του SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda CR-V Hybrid AWD [video]

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του CR-V Hybrid με τεχνολογία i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive system), αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, μια υπολογιστική μονάδα και έναν 2.0 i-VTEC που συνδέεται με τους τροχούς μόνο «on demand» με μετάδοση μιας σχέσης και ένα σετ συμπλεκτών. Ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184 PS και ο βενζινοκινητήρας 145 PS επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,8" για την προσθιοκίνητη έκδοση και σε 9,2" για το AWD, ενώ η η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h. Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει συνδυασμένες εκπομπές CO2 120 g/km (126 g/km για το AWD) και μέση κατανάλωση 5,3 lt/100km (5,5 lt/100km) σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων NEDC.

Στα πλαίσια των αλλαγών που παρατηρούνται στη βιομηχανία του αυτοκινήτου με νέες τάσεις και τεχνολογίες, η Honda προβλέπει πως μέχρι το 2030 η εξέλιξη θα επικεντρωθεί στον εξηλεκτρισμό, την αυτοματοποίηση και τις υπηρεσίες. Περιβαλλοντικά θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων. Ευθυγραμμισμένο με το electric vision της Honda για το 2030, και την επιθυμία της να βελτιώσει το περιβάλλον κυρίως σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, το CR-V Hybrid είναι στρατηγικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει.

Το ηλεκτρικό όραμα λοιπόν της Honda όπως και η στροφή του ενδιαφέροντος του καταναλωτικού κοινού σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της Honda εν όψει του εξηλεκτρισμού των ευρωπαϊκών μοντέλων ευρείας κυκλοφορίας της μάρκας έως το 2022, οδήγησε τη Honda να μειώσει αισθητά την τιμή του CR-V Hybrid, που πλέον ξεκινά από 39.990€ για την έκδοση Comfort 2.0 Hybrid CVT 2WD.

Αναλυτικά, οι νέες τιμές του CR-V Hybrid στον παρακάτω πίνακα:

Μοντέλο Τιμή
CR-V COMFORT 2.0 HYBRID CVT 2WD €39.990
CR-V ELEGANCE 2.0 HYBRID CVT 2WD €42.990
CR-V ELEGANCE 2.0 HYBRID CVT AWD €44.990

 

[Πηγή: Honda]