node/42474

Toyota: Βάζει στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης τις Suzuki και Daihatsu

Με επικεφαλής την Toyota, Suzuki και Daihatsu, ετοιμάζουν ολομέτωπη επίθεση στην κλάση των «μικρών» επαγγελματικών οχημάτων που θα κινούνται με ρεύμα.

Η Toyota θέλει να βάλει στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης αλλά και της αυτόνομης οδήγησης τις Suzuki και Daihatsu. Η κίνηση αυτή θα βοηθήσει την ιαπωνική συμμαχία να επεκτείνει τις δραστηριότητες της και σε μικρότερα επαγγελματικά μοντέλα αλλά και επιβατικά. 

Suzuki και Daihatsu θα αποκτήσουν από 10% μερίδιο στην κοινοπραξία, ενώ από 10% έκαστος θα κάνουν δικό τους και οι Isuzu-Hino. Η Toyota ως επικεφαλής και συντονιστής της συμμαχίας θα «κρατήσει» ένα ποσοστό της τάξεως του 60%.

toyoda

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε: «Η συνεργασία μας είναι δοκιμασμένη. Suzuki και Daihatsu με τη βοήθεια μας θα αναπτύξουν το πορτφόλιο τους τόσο στα μικρά επαγγελματικά οχήματα όσο και στα κόμπακτ επιβατικά. Αμφότερες, έχουν βαθιά γνώση και εμπειρία στην κατασκευή τέτοιου είδους οχημάτων. Μόνο στην Ιαπωνία 31 από τα 78 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούν ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες».

Η πρόκληση πλέον για τη συμμαχία είναι να «περάσει» στο DNA αυτών των οχημάτων την ηλεκτροκίνηση αλλά και τις αυτόνομες τεχνολογίες, διατηρώντας το κόστος παραγωγής και εξέλιξης υπό έλεγχο και τις τιμές πώλησης προσιτές. «Υπάρχουν πολλά θέματα που οι κατασκευαστές μικρών οχημάτων δεν μπορούν να λύσουν μόνοι τους», δήλωσαν οι εκπρόσωποι των Suzuki και Daihatsu αφήνοντας ουσιαστικά να εννοηθεί ότι το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων και κατ’ επέκτασιν των αυτόνομων τεχνολογιών είναι δυσβάσταχτο για μικρές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως αυτές.  

«Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και η είσοδος στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τεχνολογικών κολοσσών δεν αφήνει περιθώρια για λάθη. Η Toyota, μόνο ασφάλεια μπορεί να μας προσφέρει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας της Daihatsu, Soichiro Okudaira, κατά τη διάρκεια υπογραφής του συμφώνου της συνεργασίας.