node/38530

Τι θα γίνει τελικά με το πρωτάθλημα της Formula 1;

Γιατί ο Bernie Ecclestone επιτέθηκε στη Liberty Media και ποιοι θέλουν αγώνες ακόμη και τον Ιανουάριο του 2021!

Με τη Formula 1 να έχει και αυτή πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού, όλα είναι ανοικτά για το τι θα γίνει με το τρέχον πρωτάθλημα.

Ουδείς μπορείς να πει με ασφάλεια αυτή τη στιγμή πότε θα είμαστε σε θέση να διεξαχθούν αγώνες, καθώς αυτό εξαρτάται από την κατάσταση που θα ισχύει παγκοσμίως με την πανδημία. Πολλές χώρες είναι σε καραντίνα, οι αερομεταφορές είναι «κλειδωμένες» στα απολύτως απαραίτητα και χώρες που θα φιλοξενούσαν αγώνες με βάση το καλαντάρι μετρούν εκατοντάδες έως και χιλιάδες νεκρούς.

Το τελευταίο πράγμα που απασχολεί αυτή τη στιγμή τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο είναι ένας αγώνας Formula 1.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Bernie Ecclestone έκανε δηλώσεις και επιτέθηκε στη Liberty Media λέγοντας πως έπρεπε από την αρχή να προχωρήσει στην ακύρωση του πρωταθλήματος του 2020 και όχι να διαπραγματεύεται πώς θα στριμώξει όσο το δυνατό περισσότερους αγώνες σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Αντίθετα, ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky Italia, τόνισε αρχικά πως βρίσκεται σε καραντίνα στο σπίτι του και πως παρόλα αυτά επικοινωνεί συνεχώς με τους οδηγούς και τα στελέχη της ομάδας.

Ο Binotto είπε πως αυτός και όλες οι ομάδες της F1 βρίσκονται σε επαφή με τους τον Chase Carrey και συζητούν πώς θα διαμορφωθεί με τον καλύτερο τρόπο το πρωτάθλημα. Ο Binoto είναι της άποψης πως πρέπει να γίνουν αγώνες (όταν η κρίση περάσει) και μάλιστα τόνισε πως «θα μπορούσαμε να κάνουμε διήμερους αγώνες, με τις ελεύθερες δοκιμές να διεξάγονται το πρωί του Σαββάτου, προκειμένου να εντάξουμε όσους περισσότερους back to back αγώνες γίνεται».

Ένα άλλο σενάριο που εξετάζεται είναι να επιμηκυνθεί η σεζόν μέχρι τον Ιανουάριο του 2021, με αγώνες που θα γίνουν σε χώρες που εκείνη την εποχή θα είναι κλιματικά φιλικές να φιλοξενήσουν ένα Grand Prix.

Ωστόσο όλα αυτά είναι… ασκήσεις επί χάρτου καθώς ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί η πανδημία του κορονοϊού.

node/39100

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Το lockdown μείωσε σε ιστορικά επίπεδα τον αριθμό των τροχαίων -  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι με την επιστροφή στην καθημερινότητα τα δυστυχήματα θα αυξηθούν ξανά.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πώς ο κορονοϊός έσωσε δεκάδες ζωές στη Γερμανία

Οι αριθμοί που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία μιλούν από μόνοι τους. Ποτέ άλλοτε από την χρονιά της γερμανικής επανένωσης το 1990, δεν ήταν μικρότερος αριθμός των νεκρών σε τροχαία, όσο τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά στους γερμανικούς δρόμους πέθαναν 158 άνθρωποι, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ήταν 234. Αλλά και ο αριθμός των τραυματιών σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μειώθηκε δραστικά τον ίδιο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο πέρυσι. Το νέο είναι καταρχήν θετικό, αλλά δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε υπέρμετρη αισιοδοξία για τα μελλούμενα, υποστηρίζει ειδικός σε θέματα οδικής κυκλοφορίας στην ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Μείωση δυστυχημάτων και πριν από τον κορονοϊό

Για τον υπεύθυνο της ADAC ο μειωμένος αριθμός δυστυχημάτων οφείλεται στον κορονοϊό και στα περιοριστικά μέτρα, όπως το Homeoffice και την κοινωνική αποστασιοποίηση. «Η δική μας υπόθεση είναι ότι ο αριθμός των δυστυχημάτων θα αυξηθεί και πάλι, όταν αποκατασταθεί η συγκοινωνία και επιστρέψει η κανονικότητα. Προς το παρόν σε πολλούς εργασιακούς κλάδους οι άνθρωποι δεν επέστρεψαν στον τόπο εργασίας τους. Αυτό φυσικά επηρεάζει πολύ την κίνηση στους δρόμους. Επιπλέον ταξιδεύουν ελάχιστα». Παρά τις εκτιμήσεις του ειδικού, παραμένει αδιαμφισβήτητο ότι και πριν ξεσπάσει η πανδημία ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία σε γερμανικούς δρόμους είχε παραμείνει επί χρόνια στάσιμος. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να εκπλήσσει, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ στη Γερμανία δεν υπάρχει ανώτατο όριο ταχύτητας. 

Ωστόσο, από το 1970 ελήφθησαν μια σειρά από άλλα μέτρα, τα οποία αύξησαν την οδική ασφάλεια, όπως υποχρεωτική ζώνη ασφάλειας ή μείωση του ανώτατου ποσοστού αλκοόλ ανά λίτρο αίματος. Με αυτά κι άλλα μέτρα κατάφερε η χώρα να μειώσει τα οδικά δυστυχήματα από 20.000 μέσα της δεκαετίας του 1970 μόνο στην τότε Δυτική Γερμανία, σε λιγότερα από 3.000 στην επανενωμένη Γερμανία.

Ποδηλατοδρόμοι pop-up

Παρά την θετική εξέλιξη χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ADAC. Ένα από τα βασικότερα είναι ίσως να βρεθούν τρόποι, ώστε οι άνθρωποι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το ποδήλατο. Το Βερολίνο έκανε την αρχή. Κατά τη διάρκεια της καυτής φάσης της πανδημίας δημιούργησε τους λεγόμενους ποδηλατοδρόμους pop-up με την απόδοση της δεξιάς λωρίδας ή τμήματος της λωρίδας παρκαρίσματος στους ποδηλάτες. Ο διαχωρισμός από τις υπόλοιπες λωρίδες έγινε οπτικά με την χάραξη κίτρινης γραμμής ή με διαχωριστικά φωτεινά σήματα, σαν αυτά που μπαίνουν στις οικοδομές.

Σημαίνει άραγε ότι ο κορονοϊός θα επιταχύνει και αλλαγές στην κυκλοφορία; Ο γερμανός ειδικός είναι προσεκτικός. «Όσο περισσότερο επιστρέφουμε στην καθημερινότητα, τόσο περισσότερο θα επιστρέφουμε και στα προβλήματα. Ίσως να εργάζονται περισσότεροι άνθρωποι από το σπίτι τους. Αλλά θεωρούμε βέβαιο ότι τα διάφορα μέσα μεταφοράς θα χρησιμοποιούνται και μετά την κορονοκρίση, όπως και πριν».

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39094

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Οι διοργανωτές απέρριψαν τους όρους οικονομικής ενίσχυσης από το Καντόνι της Γενεύης. 

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Η πανδημία του κορονοϊού ματαίωσε το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και πολλές άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις. 
Σαν αποτέλεσμα οι διοργανωτές υπάστησαν μεγάλη οικονομική ζημιά και όπως οι ίδιοι δηλώνουν επισήμως, βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση, καθώς η ζημιά εκτιμάται στα $ 11,3 εκατ. 

Ο OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles) πρότεινε να λάβουν οι διοργανωτές οικονομική στήριξη από το Καντόνι της Γενεύης, το οποίο έσπευσε να εγκρίνει ένα ποσό επιχορήγησης της τάξης των $17,3 εκατ. 
Όμως, οι διοργανωτές της Εκθεσης έσπευσαν να απορρίψουν την επιχορήγηση καθώς οι όροι που θέτει το Καντόνι είναι αντίθετοι με το κατασταστικό τους. Ο βασικότερος όρος της δανειακής αυτής σύμβασης είναι ότι το Σαλόνι της Γενεύης έπρεπε οπωσδήποτε να πραγματοποιηθεί το 2021, κάτι για το οποίο οι διοργανωτές δεν μπορούν να εγγυηθούν, καθώς το θέμα είναι αν θα υπάρχουν εκθέτες πρόθυμοι να συμματάσχουν. 
Οι τελευταίοι προσανατολίζονται σε μια Έκθεση που θα γίνει στη Γενεύη το 2022, καθώς ακυρώθηκε και το Σαλόνι της Νέας Υόρκης που αρχικά είχε μετατεθεί για τον Αύγουστο. 

Στο μεταξύ, φαίνεται ότη η πανδημία δημιούργησε κάποια νέα δεδομένα: Οι online παρουσιάσεις νέων μοντέλων φαίνεται να δουλεύουν πολύ καλά και κυρίως να εξοικονομούν μπόλικο χρήμα στα ταμεία των ήδη χειμαζόμενων από την πανδημία κατασκευαστών. Το ερώτημα είναι αν φτάσαμε στο τέλος των Εκθέσεων ή αν έχουμε να κάνουμε με μια προσωρινή κατάσταση.