node/33240

Τι σημαίνει η υποχρεωτική ανάμειξη βενζίνης με βιοαιθανόλη από το 2019

Την υποχρεωτική ανάμειξη βιοαιθανόλης ή βιοαιθέρων στις βενζίνες που καταναλώνονται στην εγχώρια αγορά από την 1η Ιανουαρίου του 2019, προβλέπει το άρθρο 29 του νόμου 4546/2018.

Την υποχρεωτική ανάμειξη βιοαιθανόλης ή βιοαιθέρων στις βενζίνες που καταναλώνονται στην εγχώρια αγορά από την 1η Ιανουαρίου του 2019, προβλέπει το άρθρο 29 του νόμου 4546/2018.

Η θέσπιση της υποχρέωσης αυτής, έχει στόχο την περαιτέρω διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές, μέσω της αύξησης της συμμετοχής των βιοκαυσίμων, στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής. Έτσι από 1/1/19, περίπου 1,5% αιθανόλης βιολογικής προέλευσης και άρα ανανεώσιμης θα περιέχεται στην αμόλυβδη βενζίνη στην ελληνική αγορά.

Η χρήση της βιοαιθανόλης (οινοπνεύματος) που παράγεται από σιτηρά, ζαχαροκάλαμο και άλλες ζυμώσεις είναι κάτι από παλιά διαδεδομένο. Στη Βραζιλία και στην Αμερική χρησιμοποιείται γιατί η παραγωγή της είναι ντόπια και φθηνή, ενώ στην Ε.Ε. η χρήση της είναι υποχρεωτική για να βοηθήσει στους στόχους μείωσης της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Το ζεστό κλίμα της χώρας μας περιορίζει τη δυνατότητα χρήσης της βιοαιθανόλης γιατί είναι πτητική και εξατμίζεται πολύ εύκολα, ενώ τυχών προσμίξεις με νερό/ υγρασία μπορεί να τη διαχωρίσουν από τη βενζίνη. Γι’ αυτό και στη χώρα μας έχει υπάρξει καθυστέρηση εφαρμογής του μέτρου έναντι άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Τα προβλήματα αυτά είναι βέβαια αντιμετωπίσιμα και λύνονται τεχνικά τροποποιώντας τις κακές ιδιότητες της αιθανόλης με αιθεροποίηση, δηλαδή τη μετατροπή της σε αιθέρες.

Οι εταιρείες διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες έχουν επιφορτιστεί με την υποχρέωση της ανάμειξης των βενζινών με βιοκαύσιμα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις έχουν επενδύσει κεφάλαια για τον σκοπό αυτό και δηλώνουν έτοιμες να προσφέρουν τα νέα καύσιμα από την 1η Ιανουαρίου.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη της διάθεσης των βιοακαυσίμων στις βενζίνες είναι μηδενικό, η έλλειψη κανονιστικού πλαισίου είναι ακατανόητη. Πρακτικά η δυνατότητα εισαγωγής και διάθεσης των εν λόγω προϊόντων είναι αδύνατη. Αιτία η έλλειψη Κανονιστικού Πλαισίου και η καθυστέρηση θέσπισης του από τις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (Γεν. Δ/νση Τελωνείων και ΕΦΚ και Γεν. Δ/νση Γενικού Χημείου του Κράτους), με το οποίο θα καθορίζεται η διαχείριση της βιοαιθανόλης και των βιοαιθέρων. Σε εκκρεμότητα είναι επίσης και ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζεται η συμμετοχή των βιοκαυσίμων στις βενζίνες, με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην έχει καθορίσει αν ο υπολογισμός θα γίνεται σε ετήσια βάση ή θα είναι σταθερό ποσοστό ανά παρτίδα παραγόμενης βενζίνης. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο ότι κάπου ανάμεσα στο Χημείο του Κράτους, τις Τελωνειακές Υπηρεσίες και το Υπουργείο Ενέργειας έχουν χαθεί οι διαδικασίες και το θεσμικό πλαίσιο για τη σωστή διακίνηση της βιοαιθανόλης.

Η αγορά έχει από καιρό δραστηριοποιηθεί και παρακαλεί να καθοριστεί άμεσα ένα νομοθετικό πλαίσιο σοβαρό, πρακτικό και εφαρμόσιμο για τη διαχείριση αυτού του νέου βιοκαυσίμου χωρίς τρύπες για τους λαθρεμπόρους.

Ο χρόνος βέβαια είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Έχουν μείνει 30 ημέρες μέχρι την έναρξη εφαρμογής του μέτρου και πρακτικά δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο. Ποιος κάνει τι στην αλυσίδα διακίνησης; Πως ελέγχεται και επιβεβαιώνεται πρακτικά και άμεσα η προέλευση και η χρήση της βιοαιθανόλης με όποια μορφή και αν μπαίνει αυτή στο ρεζερβουάρ του καταναλωτή;

Πώς θα ελέγχεται η βιοαιθανόλη για να μην καταλήγει στη βιομηχανία του ποτού όπου εκεί ο ΕΦΚ είναι 24,5 ευρώ το λίτρο έναντι 0,75 ευρώ το λίτρο στη βενζίνη; Τα προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν είναι τεράστια.

Χρειαζόμαστε άμεσα ένα λειτουργικό και πρακτικό πλαίσιο κανονισμών γύρω από τη διακίνηση της βιοαιθανόλης. Η ολιγωρία το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ανοίξει ένα επιπλέον παράθυρο στο λαθρεμπόριο.

node/40005

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

To Honda SUV e:concept μας προετοιμάζει για αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

Η Honda παρουσίασε στην έκθεση Auto China στο Πεκίνο το πρωτότυπο SUV e:concept, το οποίο αποτελεί προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού SUV παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Το SUV e:concept εισάγει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda. Εντύπωση προκαλεί το τρίθυρο αμάξωμα το οποίο πιθανότατα δεν θα περάσει και στην έκδοση παραγωγής. 

Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα λεπτά φώτα που ενώνονται με μια λωρίδα LED στη βάση του καπό, η απουσία γρίλιας που υποδηλώνει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του οχήματος και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Στο προφίλ οι γραμμές είναι λιττές με την character line να ενώνει τα εμπρός με τα πίσω φώτα. Από πλευράς σιλουέτας έχουμε μακρύ καπό με μεγάλο εμπρός πρόβολο, αεροδυναμικό παρμπρίζ, τροχούς μεγάλης διαμέτρου και έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Η ουρά ακολουθεί το ίδιο θέμα με τη μάσκα (ενιαία πίσω φώτα LED και εσοχές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα).

Honda SUV

Όλο το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από διχρωμία, με μαύρη απόχρωση για το κάτω μέρος των προφυλακτήρων, τα μαρσπιέ, τα τόξα στους θόλους των τροχών, τα κολωνάκια και την οροφή.

Η Honda δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος πέραν του ότι θα χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα εξοπλίζεται με τη νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing και τεχνολογίας infotainment Honda Connect με τεχνητή νοημοσύνη.

[Πηγή: Honda]

node/40002

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Το τελευταίο πρωτότυπο της σειράς RM από τη Hyundai δείχνει πως το μέλλον των N είναι ηλεκτρικό!

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Η Hyundai βρίσκεται σε δημιουργική φάση καθώς μετά από την πρεμιέρα του ανανεωμένου i30 N, παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο RM20e που μας δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των hot hatch αλλά και του τμήματος N της κορεάτικης φίρμας.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το project RM (Racing Midship) για την εξέλιξη ενός σπορ κεντρομήχανου μοντέλου παραγωγής ξεκίνησε το 2012 με υπεύθυνο τον Albert Biermann. Μέχρι στιγμής, καρποί του προγράμματος ήταν τα πρωτότυπα RM14, RM15, RM16, RM19 και το σημερινό RM20e (τα δύο τελευταία ψηφία στο όνομά να υποδηλώνουν το έτος παρουσίασης). Όλα τα πρωτότυπα RM βασίζονται στο Hyundai Veloster όμως ξεχωρίζουν από την κεντρομήχανη διάταξη και το εκτενέστατο αεροδυναμικό πακέτο που παραπέμπει στο αγωνιστικό μοντέλο που τρέχει στο TCR.

Hyundai RM20e

Το RM20e είναι το πρώτο από τη σειρά πρωτοτύπων που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - όπως και το αντίστοιχο εξηλεκτρισμένο αγωνιστικό Veloster N eTCR. Πιο συγκεκριμένα, ο κεντρικά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 810 PS και 960 Nm στέλνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh με τεχνολογία 800V.

Σύμφωνα με τη Hyundai, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε κάτω από 3", τα 0-200 km/h έρχονται σε 9,88" και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 250 km/h.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Οι σφυρήλατοι τροχοί φορούν ελαστικά διαστάσεων 265/35R19 εμπρός και 305/30R20 πίσω και κρύβουν πίσω τους αεριζόμενους δίσκους με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω.

Hyundai RM20e

Το δίπορτο αμάξωμα του RM20e είναι εμφανώς φαρδύτερο και χαμηλότερο από την έκδοση παραγωγής (4319 mm x 1945 mm x 1354 mm) λόγω των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων αγωνιστικού τόυπου (εμπρός σπλίτερ, πτερύγια, νέοι προφυλακτήρες, προεκτάσεις των φτερών, μαρσπιπε, σταθερή αεροτομή και πίσω διαχύτης). Τα γραφικά που επιλέχθηκαν τονίζουν τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του RM20e με ένα κεραυνό να διατρέχει το προφίλ.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε αγωνιστικό τιμόνι με paddles αλλαγής σχέσεων, σπορ καθίσματα της Sabelt με ζώνες έξι σημείων και ψηφιακό πίνακα οργάνων E-drive.

Hyundai RM20e

Όπως αναφέρει ο Thomas Schemera, υπεύθυνος προιόντων του Hyundai Motor Group: «Το σπορ πρωτότυπο RM20e σηματοδοτεί με ξεκάθαρο τρόπο το εξηλεκτρισμένο μέλλον του τμήματος N της Hyundai, σπρώχνοντας την N σε ανώτερα κλιμάκια επιδόσεων που παραπέμπουν σε σούπερκαρ. Καθώς προχωρά στο μέλλον, το Hyundai N δεν αυξάνει τους παλμούς ανά λεπτό των οδηγών μόνο με τη βοήθεια ισχυρών θερμικών κινητήρων, αλλά και με την ακαριαία ροπή και τη βιωσιμότητα των αξιόπιστων ηλεκτροκινητήρων. Το RM20e αποδεικνύει πως η εμπειρία οδήγησης N δεν θα υποστεί συμβιβασμούς, ακόμα και σε μοντέλα με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης».

Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του RM20e θα γίνει με τη συμβολή της Rimac στην οποία η Hyundai έχει επενδύσει πάνω από €64 εκατομμύρια. Συνολικά, μέχρι το 2025 η Hyundai σκοπεύει να παρουσιάσει 44 μοντέλα που θα χρησιμοποιούν πράσινες τεχνολογίες. 

[Πηγή: Hyundai]