Test ride: Specialized Turbo Levo

Test ride: Specialized Turbo Levo

Θα περίμενες από ένα ηλεκτρικό MTB να φαίνεται βαρύ και να μη σου επιτρέπει να χαρείς το χόμπι σου, σωστά; Λάθος! Το Turbo Levo δείχνει πως η ηλεκτρική ενέργεια και η απολαυστική ποδηλασία έχουν κοινό μέλλον.

Για τους περισσότερους, η ιδέα του ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι ταυτισμένη με την αστική μετακίνηση. Όμως το ρεύμα των e-bikes εκφράζεται έντονα και μέσω των Mountain Bikes. Oπότε μια εταιρεία όπως η Specialized δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη νέα τροπή που παίρνει η εξέλιξη.

Είναι αμερικανική και από το 1974 που ιδρύθηκε αποτελεί έναν πρωτοπόρο κατασκευαστή, με ισχυρά premium τοποθέτηση. Είναι επίσης μια από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες που πίστεψαν στα e-bikes, αποφασίζοντας να επενδύσουν σοβαρά σε αυτά.

Τέσσερις φορές εσύ…
Σήμερα η γκάμα περιλαμβάνει οκτώ μοντέλα, με τρία από αυτά να είναι βουνού. Το Turbo Levo που δοκιμάζουμε αποτελεί στην ουσία την ηλεκτρική έκδοση του Stumpjumper, του γεννήτορα των MTB. Ο κινητήρας του είναι εξελιγμένος in-house από την εταιρεία και έχει ονομαστική ισχύ 250 W, με έως 90 Nm.

Ουσιαστικά δηλαδή πολλαπλασιάζει επί τέσσερα τη δύναμη που βάζουν τα πόδια σου. Υπάρχουν οι ρυθμίσεις υποβοήθησης Eco, Trail και Turbo, τα επιμέρους χαρακτηριστικά των οποίων ρυθμίζονται μέσω της εφαρμογής Mission Control. Η μπαταρία έχει χωρητικότητά 500 Wh, οπότε επαρκεί για μια αξιοπρεπή βόλτα στα αγαπημένα σου μονοπάτια αφού πρώτα τη φορτίσεις για 4-5 ώρες. Ο κινητήρας και η μπαταρία είναι ενσωματωμένα σε ένα πλαίσιο με άψογη ποιότητα κατασκευής, ενώ το όλο σύστημα διαθέτει την προστασία που απαιτείται σε ένα ποδήλατο που θα χρησιμοποιείται σε χώμα και λάσπη.

Specialized Turbo Levo

Το πρώτα καλά νέα έρχονται μόλις ξεκινήσεις το πετάλι. Ο κινητήρας σε υποστηρίζει αθόρυβα και χωρίς να κάνει δυσάρεστα αισθητή την παρουσία του. Οπότε αρχίζεις να ροκανίζεις τις ανηφόρες με ρυθμό και ευκολία σχεδόν ασύλληπτα για ένα MTB με διαδρομή ανάρτησης 150 mm και βάρος 22 kg (στην έκδοση με αλουμινένιο πλαίσιο). Ο συνδυασμός της υποβοήθησης με το εμπρός γρανάζι 32 δοντιών και την 11-42 11άρα κασέτα της SRAM πρακτικά σημαίνει πως μπορείς να σκαρφαλώσεις ακόμα και σε τοίχο, ενώ παράλληλα το βήμα μπορεί να μακρύνει αρκετά ώστε τα πόδια να μην παίρνουν φωτιά στις κατηφόρες. Οι αλλαγές γραναζιών είναι γρήγορες με το ντεραγιέ της σειράς NX να μην αφήνει περιθώριο για παράπονα.

Όλα αυτά ωστόσο δεν αποτελούν τη μεγαλύτερη έκπληξη που επιφυλάσσει αυτό το ποδήλατο. Αυτή θα ξεδιπλωθεί τη στιγμή που αρχίζεις να κατηφορίζεις και έχει να κάνει με τον τρόπο που συμπεριφέρεται. Που κρύβει τη μάζα του για την ακρίβεια. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις το πόσο αφράτα προσγειώνεται από άλματα και πόσο καλά το πίσω σύστημα απορροφά το κακοτράχαλο ανάγλυφο του εδάφους, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση.

Τεχνογνωσία κορυφής
Το πιρούνι της RockShox με τα 35άρια καλάμια είναι στιβαρό και έχει διαδρομή 150 mm (160 για τα ποδήλατα που αγοράζεις σήμερα, μαζί με 12άρα κασέτα 11-50), οπότε μπορεί να διαχειριστεί χτυπήματα σε πέτρες που σε κάνουν να κλείνεις τα μάτια. Παράλληλα το πλαίσιο είναι τέλεια ζυγισμένο και δείχνει ζωντανό, γι’ αυτό μπορείς να το κατευθύνεις με το φαρδύ τιμόνι των 800 mm εκεί ακριβώς που θέλεις.

Η απόκριση του κινητήρα κάθε φορά που ξεκινάς να κάνεις πετάλι είναι όσο γρήγορη χρειάζεσαι για να μην αισθάνεσαι ξεκρέμαστος ούτε να σε μπερδεύει στα τεχνικά κομμάτια, ενώ όλοι θα βρουν τη θέση του αναβάτη εξαιρετικά καλοσχεδιασμένη και άνετη. Το παλουκόσελο υποχωρεί με το πάτημα μιας σκανδάλης στο τιμόνι για να σου επιτρέπει να τοποθετείς το σώμα όπως ακριβώς θέλεις και έχει άριστη λειτουργία, οπότε δεν έχεις να ασχολείσαι με τίποτα άλλο πέρα από το να χαράσσεις πορεία, κυνηγώντας την ταχύτητα και την αδρεναλίνη.

Specialized Turbo Levo

Στο ποδήλατο που δοκιμάσαμε το μόνο περιθώριο για παράπονο έρχεται από τα φρένα. Παρότι η εμπρός δαγκάνα είναι 4πίστονη, μερικές φορές αισθάνεσαι πως δυσκολεύεται απέναντι στην ορμή του ποδηλάτου, οπότε αναζητάς περισσότερη δύναμη από τη μανέτα SRAM Level T. Τα Turbo Levo που πωλούνται σήμερα όμως έχουν τα σαφώς ανώτερα Guide RE φρένα, με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός πίσω, μεταλλικά τακάκια και δίσκους 200 mm.

Αυτή η βελτίωση ουσιαστικά ολοκληρώνει την εικόνα ενός από τα καλύτερα e-bike για το βουνό που υπάρχουν στην αγορά. Η τιμή για τη βασική έκδοση είναι €4.799 με την επιδότηση, οπότε δεν είναι έξω από το πεδίο ενδιαφέροντος όποιου έχει αποφασίσει να αγοράσει ένα σοβαρό MTB. Το βασικό του προσόν είναι πως, χωρίς να κάνει έκπτωση στην απόλαυση, απλοποιεί τη διαδικασία της βόλτας και εξοικονομεί χρόνο ανάμεσα από τα μονοπάτια. Αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ του «προλαβαίνω μια βόλτα» και του «ούτε σήμερα έχει ποδήλατο», κάτι που για αρκετούς είναι ανεκτίμητο. 

Τι λέει το DRIVE
Το Turbo Levo δείχνει πως η ηλεκτρική υποβοήθηση και το MTB ως φιλοσοφία μπορούν να ταιριάξουν άψογα, χωρίς να κάνει καμία έκπτωση στην απόλαυση.
Κατηγορία MTB, Trail
Κινητήρας Specialized 2.1, 250 W, 90 Nm
Μετάδοση Με αλυσίδα, 11 ταχύτητες, κασέτα 11-42
Διαδρομή ανάρτησης εμπρός/πίσω 150 mm/150 mm
Βάρος 22,0 kg
Μέση Αυτονομία 60 km
Τροχοί 29”
Τιμή από €5.599 (€4.799 με επιδότηση)
Εισαγωγέας Kassimatis Cycling, στοιχεία για τη βασική έκδοση

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube