node/40048

Test ride: Ducati e-Scrambler

Το e-bike με την υπογραφή της Ducati που προορίζεται κυρίως για την πόλη, υπόσχεται να κάνει τις μετακινήσεις σου όχι μόνο εναλλακτικές αλλά και στιλάτες.

Η πασiγνωστη από τη δραστηριότητά της στις μοτοσικλέτες ιταλική Ducati, είναι παρούσα και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, με γκάμα τεσσάρων μοντέλων. Στη χώρα μας την αντιπροσώπευσή της ανέλαβε πρόσφατα το νεοσύστατο παρακλάδι για τα ηλεκτρικά ποδήλατα της Kosmocar, το οποίο ονομάζεται Kosmoride.

Το βασικό μοντέλο ονομάζεται e-Scrambler και έχει Trekking προσανατολισμό, με βαρύτητα στο αστικό πεδίο. Ο σκελετός είναι της ιταλικής εταιρείας Thok, η οποία εξειδικεύεται στα e-bikes. Αποτελείται από κράμα αλουμινίου 6061, διαθέτει βάση για μια παγουροθήκη καθώς και σχάρα που αντέχει 25 kg. Η ποιότητα κατασκευής και ο σχεδιασμός σίγουρα θα σε κερδίσουν, ενώ η Ducati έχει προσθέσει πετυχημένες πινελιές στο στιλ, οπότε δεν προκαλεί καμία έκπληξη που ο συνδυασμός κίτρινου με μαύρο μαγνητίζει τα βλέμματα. Για τους πιο διακριτικούς τύπους υπάρχει και επιλογή φουλ μαύρου φινιρίσματος.

Ανηφόρες-κατηφόρες είναι το ίδιο
Ο κινητήρας είναι ο Steps E7000 της ιαπωνικής Shimano και έχει τοποθετηθεί χαμηλά στο πλαίσιο. Ζυγίζει 2,8 kg και αποδίδει 250 W, τα οποία μπορούν να μεταφραστούν σε έως 60 Nm υποβοήθησης. Από την Shimano έρχεται και η αφαιρούμενη μπαταρία που έχει χωρητικότητα 504 Wh και βρίσκεται κουμπωμένη στο διαγώνιο σωλήνα του πλαισίου. Για μια φόρτιση σε ποσοστό 80% απαιτούνται 2,5 ώρες, ενώ για μια πλήρη ο χρόνος ανεβαίνει στις πέντε. Για την ένταση της υποβοήθησης υπάρχουν τα προγράμματα Eco, Trail και Boost. Το πρώτο φροντίζει για διαχείριση της ενέργειας ώστε να επαρκέσει για μέχρι και 100 km, ενώ το Trail βάζει σε προτεραιότητα τη σεβαστή υποβοήθηση αλλά με ομαλό τρόπο. Το Boost δίνει μέγιστη υποβοήθηση περιορίζοντας όπως είναι αυτονόητο την εμβέλεια, όχι πάνω από τα 50 km.

Ducati e-Scrambler

Αμέσως καταλαβαίνεις πως η επιλογή Trail είναι η πιο ισορροπημένη, με τον κινητήρα να σε υποβοηθά χωρίς η αίσθηση στο πετάλι να ξενίζει ιδιαίτερα. Η αρχική ενεργοποίηση καθυστερεί λίγο, όμως η αθόρυβη λειτουργία είναι αυτό που θα θυμάσαι τελικά. Η μετάδοση αποτελείται από κασέτα με 11 σχέσεις της σειράς NX από την SRAM. Το μικρότερο γρανάζι έχει 11 δόντια και το μεγαλύτερο 42, κάτι που σε συνδυασμό με το 34άρι μπροστινό φροντίζει για κλιμάκωση που καλύπτει κάθε ανάγκη. Στην πράξη επιταχύνεις πολύ εύκολα μέχρι τα υποβοηθούμενα 25 km/h και μπορείς να κινείσαι με αυτή την ταχύτητα ανηφορίζοντας την Μεσογείων ή την Κηφισίας, χωρίς οι παλμοί να ανεβαίνουν πολύ. Από εκεί και πάνω, με δεδομένο πως η κλίση του δρόμου βοηθάει, μπορείς να δεις 40-45 km/h με το ποδήλατο να παραμένει ακλόνητο.

Χάρη στο φαρδύ τιμόνι των 760 mm και την άνετη σέλα, θα βρεις εύκολα μια άνετη θέση επάνω στο e-Scrambler προκειμένου να πεταλάρεις αποδοτικά για όση ώρα χρειαστεί. Εκτός από πολύ στιβαρό το πλαίσιο δείχνει επίσης πολύ ευέλικτο και τα ειδικά για e-bikes λάστιχα της Pirelli που ντύνουν τους τροχούς των 27,5” δίνουν ποιοτική κύλιση χωρίς να φοβούνται την επαφή με το χώμα.
Το πιρούνι της Suntour έχει διαδρομή 100 mm και λειτουργεί με κλασικό ελατήριο. Μόλις βρεις τη σωστή προφόρτιση, απορροφά σωστά τους κραδασμούς οπότε οι λακκούβες δεν ταράζουν την ηρεμία της κύλισης ούτε κουράζουν τα χέρια. Για το πίσω μέρος του ποδηλάτου δεν υπάρχει ανάρτηση, ωστόσο τελικά αποδεικνύεται πιο άνετο από όσο περιμένεις και αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου με ψυχραιμία.

Αρέσει σε όλους
Ως αναβάτης δεν θα καταλάβεις ποτέ πως αυτό το ποδήλατο ζυγίζει 22,5 kg. Ακόμα κι εάν δεν είσαι ιδιαίτερα έμπειρος μπορείς να κινείσαι σβέλτα, να γέρνεις με ασφάλεια στις στροφές και να φρενάρεις δυνατά, παρότι οι μανέτες Guide T της SRAM δεν έχουν απόλυτη ακρίβεια στην αίσθηση που μεταφέρουν. Είναι όμως εξαιρετικά προοδευτικές και δεν μπλοκάρουν σχεδόν με τίποτα τους τροχούς, ενώ συνεργάζονται με τις 4πίστονες δαγκάνες T4 που έχουν πολλή δύναμη και σε συνδυασμό με τους μεγάλους δίσκους των 203 mm δεν κουράζονται καθόλου εύκολα.

Ducati e-Scrambler

Με δεδομένο πως η αρχική τιμή των €3.899 πέφτει στις 3.099 με την επιδότηση, το e-Scrambler δεν έχει παράλογη τιμή για τα δεδομένα των e-bikes. Και είναι ένα πραγματικά αξιόλογο ηλεκτρικό ποδήλατο για την αστική μετακίνηση, με βασικά χαρακτηριστικά τον πολύ σωστό τρόπο που λειτουργεί ο κινητήρας, τη στιβαρότητα του πλαισίου και το στιλ. 

Τι λέει το DRIVE
Με όπλα το στιλ και την λειτουργία του κινητήρα, το e-Scrambler είναι ένα πολύ ενδιαφέρον e-bike για αστική μετακίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες. 
Κατηγορία City/Trekking
Κινητήρας Shimano, 250 W, 60 Nm/2,8 kg
Μετάδοση Με αλυσίδα, 11 ταχύτητες, κασέτα 11-42
Διαδρομή ανάρτησης εμπρός/πίσω 100 mm/-
Βάρος 22,5 kg
Μέση αυτονομία 70 km
Τροχοί 27,5”
Τιμή €3.899 (3.099 με επιδότηση)
Εισαγωγέας Kosmoride

node/40259
Range Rover Evoque P300e

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Η Jaguar Land Rover προέβλεψε εκατό εκατομμύρια στερλίνες εν αναμονή των προστίμων που προβλέπεται να επιβληθούν στον βρετανικό όμιλο, καθώς βρίσκεται πίσω από τους στόχους του στο CO₂.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Jaguar Land Rover προετοιμάζεται για τα πρόστιμα CO₂

Μεταξύ dieselgate και Brexit, πρέπει να παραδεχτούμε, ο καιρός δεν είναι καλός για την Jaguar Land Rover. Ο βρετανικός όμιλος πρέπει να λανσάρει γρήγορα μαζικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα προκειμένου να μειώσει τον μέσο CO2 της γκάμας της που σήμερα είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη

Ο βρετανικός όμιλος γνωρίζει επίσης ότι θα πρέπει βραχυπρόθεσμα να πληρώσει πρόστιμα στην Ευρώπη για την παρουσία του στην Γηραιά Ήπειρο και τις υπερβολικά υψηλές εκπομπές του σε CO2.

Έτσι, η JLR έχει προβλέψει £100 εκατ. γι’ αυτή την επιβάρυνση, καθώς το πλαίσιο κάθε άλλο παρά ευνοϊκό είναι με την προσωρινή αναστολή στις παραδόσεις των Range Rover Evoque P300e και Land Rover Discovery Sport P300e. Δύο μοντέλων με ισχυρές δυνατότητες πωλήσεων, τα οποία θα επέτρεπαν στην JLR να μειώσει γρήγορα τον μέσο όρο της σε CO2.

Χωρίς τα δύο κρίσιμα αυτά μοντέλα, τα οποία θα πρέπει να περάσουν από μια μικρή αναβάθμιση, η Jaguar και η Land Rover θα πρέπει να κάνουν υπομονή. Η I-Pace από μόνη της δεν μπορεί να κάνει θαύματα, παρά το μεγάλο μπόνους που χορηγείται σε αυτοκίνητα με λιγότερο από 50 g/km CO2 και το οποίο θα διατηρηθεί μέχρι το 2022.

node/40253
Hyundai Concept 45 toy

Ένα Hyundai 45 Concept για παιδιά [video]

Για να προωθήσει το μελλοντικό μοντέλο της που θα προκύψει από το Concept 45 (IAA, Φρανκφούρτη 2019), η Hyundai παρουσιάζει μια έκδοση για παιδιά που μπορεί να πιάσει έως και 7 km/h.

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ένα Hyundai 45 Concept για παιδιά [video]

Το Concept 45 που παρουσίασε η Hyundai στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το φθινόπωρο του 2019 αποτελεί και επισήμως τον προάγγελο του Ioniq 5. Ωστόσο, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της κορεατικής φίρμας αποφάσισαν να διαθέσουν στην αγορά ένα παράγωγο του πρωτοτύπου, αλλά για χρήση μόνο από παιδιά.

Το «μοντέλο» διατηρεί λοιπόν τον γωνιώδη σχεδιασμό του Concept 45, όπως και τη φωτεινή υπογραφή του. Όπως θα είναι και η έκδοση παραγωγής, έτσι και το αυτοκίνητο-παιχνίδι είναι 100% ηλεκτρικό. Φορά μάλιστα δύο μικρά ηλεκτρομοτέρ που του επιτρέπουν να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 7 km/h.

Ωστόσο, σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο και λαμβάνοντας υπόψη τις διαστάσεις του (1,38 x 0,81 x 0,82 m και μεταξόνιο 0,81 m), μπορεί να φιλοξενήσει μόνο έναν επιβάτη, προφανώς παιδί. 

Η Hyundai λέει ότι θα επανέλθει με νέες πληροφορίες αργότερα και την τιμή του για τα Χριστούγεννα... αρκεί να έχει αυτονομία που να αξίζει τον κόπο!