Τέσσερις προσιτές, κλασικές γιαπωνέζικες superbikes

Διαλέγουμε τέσσερις κλασικές γιαπωνέζικες μοτοσικλέτες σούπερσπορ, μία από κάθε μεγάλη εταιρεία, που θα μπορούσες να τις αγοράσεις ανάμεσα στις 4.500 με τις 9.000 ευρώ.

Από τις προπολεμικές Norton, Henderson, BSA, Harley, Royal Enfield και τόσες άλλες μέχρι τις dirt bikes της δεκαετίας του ’70, η αγορά συλλεκτικών μοτοσικλετών παρουσιάζει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ως εκ τούτου και μεγαλύτερη κίνηση.

Μαζί με αυτές, αυξάνεται και η αγορά για τα ιαπωνικά superbikes και τις μεγάλες σπορ μοτοσικλέτες από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 έως και αυτή του ’90 που κερδίζουν γρήγορα σε δημοτικότητα. Πολλές τους έχουν ήδη αποσυρθεί ή κανιβαλιστεί, αλλά επειδή έχουν κατασκευαστεί σε μεγάλους αριθμούς εξακολουθούν να υπάρχουν μπόλικα ακόμα κομμάτια. Και μάλιστα σε διάφορες βαθμίδες κατάστασης, πληρότητας και αυθεντικότητας. Εμείς διαλέγουμε τέσσερις από αυτές, μια από κάθε μάρκα: Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha. Μοτοσικλέτες που μπορείς να τις αγοράσεις φθηνά και να τις απολαύσεις στο δρόμο, καθώς ακόμη και σήμερα τιμούν την αξία τους.

Honda CB750 1969-1978
honda

Αυτή είναι η μοτοσυκλέτα απ’ όπου ξεκίνησαν τα πάντα. Είναι η πρώτη superbike της σύγχρονης εποχής και ήταν ό,τι ταχύτερο και πιο εξελιγμένο υπήρχε πάνω σε δύο τροχούς όταν έκανε το ντεμπούτο της το 1969. Σε αντίθεση με τα βρετανικές BSA και Triumph, προσέφερε ηλεκτρική μίζα, δισκόφρενο και 5τάχυτο σασμάν ταχυτήτων με το λεβιέ στην αριστερή πλευρά. Τα φέρινγκ δεν ήταν ακόμη διαθέσιμα, έτσι οι Honda ήταν γυμνές με τον αερόψυκτο, 4κύλινδρο κινητήρα των 736 cc με τον ένα εκκεντροφόρο, σε κοινή θέα. Αν και είναι βαριά μοτοσικλέτα για τα σημερινά πρότυπα, σχεδόν 230 kg, έβγαζε περίπου 68 άλογα στις 8.000 rpm, αλλά το μοτέρ ανέβαζε αγόγγυστα μέχρι και τις 8.500. Νούμερα δυσθεώρητα για την εποχή που την εκτόξευαν στην ευθεία με 200+ km/h. Μια CB750 σε καλή κατάσταση μπορείς να τη βρεις εκεί έξω ακόμα και με λιγότερα από εννιά χιλιάρικα, αλλά οι τιμές κινούνται ολοένα και ανοδικά.

Kawasaki Z1 1972-1975
Kawasaki

Αυτή είναι η μοτό που έφτιαξε η Kawasaki για να εκθρονίσει τη Honda CB750. Και το πέτυχε. Όταν η Z1 έκανε το ντεμπούτο της, ήταν ένα αριστούργημα τεχνολογίας και η πιο γρήγορη αλλά και η ταχύτερη στις στροφές μοτοσικλέτα που θα μπορούσες να αγοράσεις. Το μοτέρ της ήταν 4κύλινδρο σε σειρά, αερόψυκτο, με δύο εκκεντροφόρους και τέσσερα καρμπιρατέρ. Ήταν η πρώτη μεγάλη ιαπωνική μοτοσυκλέτα που φορούσε DOHC, με τον κινητήρα να αποδίδει λίγο παραπάνω από 80 άλογα. Ισχύς που έχριζε την Kawasaki Z1, την ισχυρότερη τετράχρονη street μοτοσικλέτα που έφτιαχνε μέχρι τότε η γιαπωνέζικη βιομηχανία. Αλλά και την ταχύτερη, μιας και η ανώτατη ταχύτητά της ξεπερνούσε τα 210 km/h. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι Ιάπωνες βρίσκονταν σε φάση ενίσχυσης της απόδοσης για τους κινητήρες των μοτό, σε μια εποχή που οι ιπποδυνάμεις βρίσκονταν υπό αναθεώρηση λόγω της πρώτης πετρελαϊκής κρίσης. Μια Kawasaki Z1 σε καλή κατάσταση στοιχίζει στην αγορά κλασικής μοτοσικλέτας λιγότερο από €9.000.

Suzuki GSXR1100 1986-1998
Suzuki

Είναι εκπληκτικό πόσο φθηνές είναι αυτές οι μοτοσικλέτες. Καθαρά και σε πολύ καλή κατάσταση κομμάτια αυτών των superbike βρίσκονται εκεί έξω για περίπου €7.000, ενώ πολλά κοστίζουν ακόμα και κάτω από €4.500. Όταν η Suzuki GSXR1100 έκανε το ντεμπούτο της το 1986, ήταν η Lamborghini Countach LP5000 Quattrovalvole των superbike, με χωρητικότητα πάνω από 1.000 cc και περίπου 150 άλογα. Ο κινητήρας ήταν ένας υγρόψυκτος, 4κύλινδρος σε σειρά, 16βάλβιδος, που έστελνε την GSXR1100 στα 280+ km/h. Ήταν βαριά, ζυγίζοντας περισσότερο από 250 kg, αλλά ήταν ταχύτατη. Ήταν επίσης γνωστό ότι ήταν «κοντή», οπότε η Suzuki πρόσθεσε λίγο μεταξόνιο και άλλαξε το σχεδιασμό του ψαλιδιού το 1995.

Yamaha YZF750 1993-1998
Yamaha

Αυτή η Yamaha έκανε καλή καριέρα στην Ευρώπη στα μέσα της δεκαετίας του ’90, επειδή ήταν ελαφριά, γρήγορη, κόμπακτ και έδειχνε «δολοφόνος». Μια βασική -και όχι μια SP που ήταν ειδικά ομολογκαρισμένη για το World Superbike Racing, φορά 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 749 cc με περίπου 120 άλογα, υπέρ-αρκετά για τη YZF750 που ζύγιζε κάτι παραπάνω από 200 κιλά. Όπως σε όλες τις superbike της εποχής, οι βελτιώσεις ήταν κοινός τόπος, αλλά επειδή πουλήθηκε σε μεγάλους αριθμούς, μπορείς να βρεις ακόμα καθαρά, απείραχτα κομμάτια στην αγορά για λιγότερο από €4.500.