node/34427

Τέσσερις κλασικές Lancia Rally Stradale στο σφυρί!

Να η ευκαιρία για να αποκτήσετε τα πιο ποθητά rallycars της Lancia, σε εκδόσεις δρόμου ώστε να μπορείτε και να τα οδηγείτε!

Αν βρείτε επίσης μια Integrale δρόμου, θα έχετε ολοκληρώσει μια συλλογή που θα ζηλεύει κάθε ιταλόφιλος. Ε, και σε δεύτερη φάση μπορείτε να ψάξετε και για μια Aurelia B20…

Πάντως, και στα 4 αυτοκίνητα να μείνετε, η συλλογή αξίζει. Βέβαια, το να τη «χτυπήσετε» θα σας κοστίσει συνολικά το λιγότερο €1,34 εκατομμύρια. Όμως, αν αυτή τη στιγμή δεν σας περισσεύουν, μην απογοητεύεστε: Τα αυτοκίνητα βγαίνουν σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s ξεχωριστά, οπότε μπορείτε να διαλέξετε ένα. Απλά, βγάλτε εισιτήριο για Γερμανία, ώστε να είστε στο Essen στις 11-12 Απριλίου.

Πάμε λοιπόν: Το πρώτο αυτοκίνητο είναι μια Delta S4 Stradale του 1985. Μπορεί να μοιάζει εξωτερικά με προσθιοκίνητη, χάτσμπακ Delta, όμως κάτω από το πλαστικό carbon αμάξωμα βρίσκεται ένα κεντρομήχανο, τετρακίνητο supercar, που ο κλασικός 4κύλινδρος 1.8 κινητήρας του έχει τούρμπο και μηχανικό κομπρέσορα για να τραβάει από χαμηλά και να βγάζει έως και 500 ίππους στην αγωνιστική έκδοση που κυριάρχησε στο τέλος του 1985 και στις αρχές του 1986, πριν σκοτωθεί στο τιμόνι της ο Henri Toivonen στην Κορσική. Οι εκδόσεις δρόμου της S4 είναι σπάνιες, αφού η Lancia κατασκεύασε μόνο 200. Η συγκεκριμένη έχει μόλις 2.196 km στο οδόμετρο και η RM Sotheby’s εκτιμά ότι θα πιάσει από €450.000 έως €550.000.
 
Η δεύτερη Lancia μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορη όσο η S4, όμως είναι η πιο επιθυμητή. Πρόκειται για μια Stratos HF Stradale του 1975, βαμμένη σε ένα υπέροχο χρώμα bleu France. Είναι μία από τις 492 που κατασκευάστηκαν, δεν έχει ποτέ αποκατασταθεί και παραμένει εντελώς γνήσια, σε σχεδόν άψογη κατάσταση. Το σφηνοειδές σχήμα της, με το κοντό μεταξόνιο και το πανοραμικό παρμπρίζ, είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στην ιστορία του αυτοκινήτου, και ξεχωρίζει ακόμη και μέσα σε αυτή τη συλλογή. Για να μη μιλήσουμε για τον V6 Ferrari και τον ήχο του… Η Stratos αυτή υπολογίζεται να πουληθεί κάπου ανάμεσα στα €480.000 και τα €520.000.

Το τρίτο αυτοκίνητο είναι ο διάδοχος της Stratos: Μια Rally 037 Stradale του 1982, που είχε μείνει με τον αρχικό της ιδιοκτήτη μέχρι το 2005. Έχει μόνο 3.500 km στο κοντέρ και δείχνει ολοκαίνουργια. Η RM Sotheby’s λέει ότι μπορεί να είναι το πιο γνήσιο κομμάτι στον πλανήτη και εκτιμά ότι θα της φέρει €350.000-400.000.
 
Αν κι αυτά τα λεφτά σας φαίνονται πολλά, τότε έχουμε να σας προτείνουμε κάτι πιο γήινο και προσιτό, αλλά εξίσου ή και περισσότερο κλασικό: Μια Fulvia Rallye 1.6 HF “Fanalone” (με τα μεγάλα φανάρια). Στο κλασικό ιταλικό κόκκινο φυσικά. Έχει αλλάξει μόνο τέσσερις ιδιοκτήτες σε σχεδόν μισό αιώνα ζωής και δεν έχει ποτέ αποκατασταθεί. Η RM Sotheby’s λέει ότι μόνο 1.258 τέτοιες Lancia είχαν κατασκευαστεί και η συγκεκριμένη είναι έτοιμη ακόμη και για αγώνα. Και δεν θα σας ρίξει έξω, αφού εκτιμάται ότι θα πουληθεί κάπου στα €60.000-70.000.

Βιαστείτε, λοιπόν, και μην ανησυχείτε. Θα κάνετε μια επένδυση που είναι σίγουρο ότι θα ανέβει γρήγορα σε αξία.

[Πηγή: RM Sotheby’s]

node/39177
Austin Healey 3000 Mk I

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Με το 6κύλινδρο μοτέρ του, το μηχάνημα του Donald Healey απέπνεε έναν αριστοκρατικό αέρα. Και παρόλο που ήταν «ένα ακόμα ρόουντστερ», έγινε έμβλημα της χρυσής εποχής των σπορ βρετανικών αυτοκινήτων.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Οδηγός αγώνων με μια νίκη στο Monte Carlo του 1931 στο παλμαρές του, αλλά και μηχανολόγος παθιασμένος με την αεροδυναμική, ο Donald Healey καταπιάστηκε το 1946 με την περιορισμένη παραγωγή μιας μικρής γκάμας σπορ μοντέλων. 

Με τυπική αγωνιστική σιλουέτα, μάλλον ακριβά και με γραμμές ελάχιστα σαγηνευτικές, η επιτυχία τους ήταν περιορισμένη. Γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων του, ο Βρετανός φίλος μας αποφάσισε να σχεδιάσει ένα πιο πολιτισμένο ρόουντστερ και, κυρίως, πιο οικονομικό. Μιας που κάτω από το καπό του θα έκρυβε έναν κινητήρα της Austin. 

Με πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο το 1952, η Healey 100 (100 για τα μίλια της τελικής ταχύτητάς της), υπέροχα σχεδιασμένη από τον Gerry Coker, προκάλεσε τον ενθουσιασμό του κοινού. Αλλά το κυριότερο ήταν ότι γοήτευσε τον Leonard Lord, τον πανίσχυρο πρόεδρο της BMC -Austin, MG, Morris και τα άλλα καλά παιδιά.

Austin Healey 100
Το Healey 100 προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον του προέδρου της BMC, Leonard Lord, που είδε μια ευκαιρία να ανοίγεται στις ΗΠΑ, σε μια πελατεία που ζητούσε κάτι παραπάνω από ένα μικρό MG.


Η σιλουέτα της Healey 100 λοιπόν, εξέπληξε ευχάριστα τον Lord. Χώρια που μια δυνητικά ανεξερεύνητη πελατεία περίμενε από την άλλη μεριά του Ωκεανού τον συνδετικό κρίκο που έλειπε ανάμεσα στα μικρά MG και τις μεγάλες Jaguar. 

Οι όροι της συμφωνίας βρέθηκαν γρήγορα ανάμεσα στα δύο μέρη και η BMC άνοιξε τις γραμμές παραγωγής εφοδιάζοντας τον Donald με κινητήρες, ενώ περιέλαβε τα Healey στους καταλόγους της. Έτσι, ο Donald Healey με μόνη του έννοια την κατασκευή των καροσερί, μπορούσε να ασχοληθεί εκ νέου και απερίσπαστος με τους αγώνες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Austin Healey Sprite 1958-1961 [video]

Το πρώτο 6κύλινδρο μοντέλο εμφανίστηκε το 1956, αλλά θα έπρεπε να περάσουν άλλα τρία χρόνια και να φτάσει το 1959, πριν προκύψει η μεγάλη μετάλλαξη: Η 3000, γρήγορα αποκαλούμενη «Big Healey», έκανε το ντεμπούτο της.

Austin Healey 3000 Mk I
Πλαισιωμένη από δύο «παχουλά» φτερά, η ουρά της 3000 δείχνει πολύ ρευστή και με πολύ φροντισμένη αεροδυναμική.


Με πιο φαρδείς κυλίνδρους, φτάνοντας τα 2,9 lt, και με τάισμα από δύο μεγάλα καρμπιρατέρ, ο 6κύλινδρος κινητήρας από την ασθματική εκδοχή του πάνω στη βαριά μπερλίνα Westminster της Austin, απέκτησε νεύρο και εντυπωσιακή ροπή. Αλλά και επιδόσεις πρώτης γραμμής, με την τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. 

Με δισκόφρενα εμπρός (κάτι όχι και τόσο αυτονόητο για βρετανικό ρόουντστερ του ’59), αναθεωρημένο φινίρισμα στην καμπίνα επί τα βελτίω και πιο άνετη από τους ανταγωνιστές του, η 3000 στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το αμερικανικό χαρτί μάλιστα αποδείχτηκε φλος ρουαγιάλ για τη βορειοαμερικανική αγορά που απορρόφησε κοντά στο 90% της παραγωγής της.

 

Austin Healey 3000 Mk I
Ατμόσφαιρα «so british» για το εσωτερικό που φορά ένα ταμπλό λιτής γοητείας, παρόλο που τα καντράν για τον οδηγό δημιουργούν ένα πλήρες σύνολο. 


Η 2/4θέσια 3000 υπέστη μέχρι το τέλος της ζωής της δύο αναβαθμίσεις, που την κράτησαν στη ζωή για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1968. Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου για ένα κομμάτι Concours του πρώτου μοντέλου (Mk I BN7 και ΒΤ7) που κράτησε μέχρι το ’61, θα χρειαστεί να δώσεις 89 χιλιάδες ευρώ. Αν και τα καλά αυτοκίνητα ξεκινούν από τις €37.000. 

Η δεύτερη «γενιά», Mk II BJ7 και BN7, κι αυτή διατιθέμενη και σε 2θέσια μέχρι το ’62, φόρεσε ένα καρμπιρατέρ ακόμη και ανέβηκε από τα 125 στα 133 άλογα. Το ’62 επανεξετάστηκε η τροφοδοσία της με δύο διπλά καρμπιρατέρ, κερδίζοντας έτσι ακόμα δύο άλογα και φτάνοντας τα 135, ενώ καταργήθηκε το διθέσιο μοντέλο. Η τιμή της σήμερα είναι ελάχιστα πιο ψηλή από αυτή της Mk I. 

Austin Healey 3000 Mk I
Μοτέρ 6κύλινδρο με ροπή φορτηγού κάτω από το καπό ενός ρόουντστερ με πολιτισμένο χαρακτήρα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να κατακτήσει την Αμερική;


Η τελευταία εκδοχή της Austin- Healey 3000, η Mk III, ανέβηκε στα 150 άλογα, ενώ η καμπίνα αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα, έτσι ώστε σήμερα αναγνωρίζεται ως η πιο πολυτελής Big Healey. Με την τιμή της όμως να μην ξεπερνά σε ένα Concours κομμάτι τα 100 χιλιάρικα.

Στην φωτογραφίες βλέπετε δύο μοντέλα από της Mk I…

Austin Healey 3000 Mk I
Γοητευτική και από καλή ράτσα, η Austin Healey ήταν με έναν αγνό τρόπο σπορ. Γρήγορη και επιταχύνοντας με έναν υπόκωφο βρυχηθμό, προκαλούσε δυνατές συγκινήσεις, αλλά ήταν και εύχρηστη στην καθημερινότητα. 


H Austin-Healey 3000 Mk I με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός 
Χωρητικότητα 2.912 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU HD6
Ισχύς 126 PS/4.600 rpm 
Ροπή 237 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο
Διαστάσεις 4,00 x 1,52 x 1,25 m
Μεταξόνιο 2,34 m
Ρεζερβουάρ 55 lt
Βάρος 1.118 kg
Φρένα Δισκόφρενα 286 mm εμπρός, ταμπούρα 279 mm πίσω 
Λάστιχα 5.90-15 (σ.σ. 150/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,2” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 160,1 km/h
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 44.925 αυτοκίνητα (1959-1968)
Τιμή σήμερα Από €36.500 έως €98.000 (καλή έως κατάσταση Concours)

node/39154
Lancia e-Integrlae

Ηλεκτροσόκ για τη Lancia Delta HF Integrale

Η εταιρεία του οδηγού rallycross, Guerlain Chicherit ανακοινώνει τη δημιουργία ενός rétrofit για τη Lancia Delta HF Integrale, φέρνοντάς την στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτροσόκ για τη Lancia Delta HF Integrale

Ίσως γνωρίζετε τον Guerlain Chicherit, το Γάλλο οδηγό αγώνων που ξεκίνησε την καριέρα του ως σκιέρ, πριν πάρει στα χέρια του το τιμόνι πολλών και διαφορετικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, από το raid του Dakar μέχρι το Rallycross. Έκτοτε, ο οδηγός αγώνων από τη Σαβοΐα μετατράπηκε σε επιχειρηματία, έχοντας ιδρύσει τη δική του αγωνιστική ομάδα (GC Competition). Αλλά και μια εταιρεία που ειδικεύεται στην ενέργεια και στην αποθήκευσή της με τη μορφή μεγάλων κινητών μπαταριών που αντικαθιστούν τις γεννήτριες.

Η GC Competition και η GCK Energy (το «GC» από το «Guerlain Chicherit», δεν έχουμε μόνο στην Ελλάδα αυτό το χούι με τις ονομασίες των εταιρειών) θα ενώσουν τις δυνάμεις τους λοιπόν για να προσφέρουν στους καταναλωτές μέχρι το τέλος του έτους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και όχι ό,τι κι ό,τι. «Η GC Competition θα παρουσιάσει στο τέλος του χρόνου τα πρώτα της αγωνιστικά Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα, καθώς και το πρώτο πρωτότυπο μιας εμπορικής γκάμας, της E-Retrofit Premium (εξηλεκτρισμός θρυλικών μοντέλων). Οι προ-παραγγελίες θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2020».

Το πρώτο μοντέλο της E-Retrofit Premium είναι ήδη γνωστό: Μια Lancia Delta HF Integrale αλά… ελεκτρίκ. Υπάρχουν πιθανότητες αυτό το είδος του πρότζεκτ να κάνει τους λάτρεις του μοντέλου και τους συλλέκτες να τρίζουν τα δόντια τους, αλλά ο πυρετός της μετατροπής παλαιών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά φαίνεται να έχει μια ισχυρή δυναμική. Ειδικά δεδομένου, ότι οι μετασκευές του είδους σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες απολαμβάνουν κρατικής επιδότησης. 

ΔEITE AKOMH Στην παραγωγή η ηλεκτρική Jaguar E-Type

Άντε να δούμε τι θα ανακοινώσει ο δικός μας πρωθυπουργός σε δύο ημέρες σχετικά με τον εξηλεκτρισμό της ΙΧ και δημόσιας κινητικότητας. Του είπαν άραγε οι σύμβουλοί του για το ηλεκτρικό retrofit; Ή ακόμη ψάχνουν να βρουν μέχρι τα πόσα… κυβικά θα ισχύει η επιδότηση;