node/38690

Συστήματα Infotainment: Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο;

Δοκιμή ανάμεσα σε 20 αυτοκίνητα και σε συγκεκριμένες λειτουργίες - Ποιο infotainment είναι αυτό που κερδίζει;

Τα συστήματα Infotainment είναι η σύγχρονη «τρέλα» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι τυχαίο, ότι στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων, οι υπεύθυνοι των εταιρειών αναφέρονται ελάχιστα στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων, ενώ καταναλώνουν ώρες για να μας ενημερώσουν για το πόσο λειτουργικά είναι τα συστήματα infotainment και πώς μπορείτε να είστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και να αντλείτε άπειρες πληροφορίες όσο βρίσκεστε μέσα στο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, όλα τα συστήματα δεν είναι ίδια. Το βασικό ζητούμενο, πέρα από το ποιες υπηρεσίες ενσωματώνει το καθένα, είναι η ευκολία στη χρήση και το πόσο αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. 

infot

Έτσι, στη Βρετανία, το «WhatCar» δοκίμασε συνολικά είκοσι αυτοκίνητα και με την ολοκλήρωση της δοκιμής βαθμολόγησε το αποτέλεσμα με βάση συγκεκριμένες «δοκιμασίες» στις οποίες υπέβαλλε τα συστήματα.

Κάποια από αυτά είχαν οθόνες αφής, κάποια άλλα όχι, ωστόσο το αποτέλεσμα έδειξε ότι παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί είχαν χρόνο να εξοικειωθούν με κάθε σύστημα ξεχωριστά, χρειάστηκε περισσότερο από δύο φορές περισσότερο για να εκτελεστεί μια εργασία, όπως η ρύθμιση του ανεμιστήρα στο σύστημα θέρμανσης/ψύξης μέσω της οθόνης αφής παρά με έναν επιλογέα ή έναν κοινό διακόπτη. 

Χρειάστηκε επίσης οκτώ φορές περισσότερος χρόνος για να βρεθεί ένας σταθμός από μια λίστα ραδιοφωνικών σταθμών σε μια οθόνη αφής, απ' όσο με ένα «κλασικό» ραδιόφωνο. 

Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα όταν ζητήθηκε μέσω φωνητικής εντολής να βρεθεί ο πλησιέστερος σταθμός καυσίμων (λειτουργία που θεωρητικά δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή του οδηγού). Σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα ήταν τόσο αργό που υποχρέωσε τους οδηγούς να αποσπάσουν την προσοχή τους περισσότερο από 10'' από το δρόμο (σ.σ.: υπερβολικά μεγάλος χρόνος), για να καταφύγουν σε άλλες λειτουργίες για να βρουν βενζινάδικο. 

info

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες έξι δοκιμές:
1. Αυξήστε τη θερμοκρασία κατά 2 βαθμούς
2. Αυξήστε την ταχύτητα του ανεμιστήρα κατά δύο ρυθμίσεις
3. Με μια διαδρομή 36 km προγραμματισμένη στο sat-nav και στην οθόνη ψυχαγωγίας στην αρχική σελίδα, μεταβείτε στην οθόνη του χάρτη και σμικρύνετε το χάρτη για να δείτε ολόκληρη τη διαδρομή
4. Ακύρωση καθοδήγησης διαδρομής
5. Με το ραδιόφωνο συντονισμένο σε ένα σταθμό στην αρχική σελίδα της οθόνης, μεταβείτε στην κύρια λίστα των σταθμών και βρείτε έναν άλλο σταθμό
6. Χρησιμοποιώντας το κουμπί φωνητικού ελέγχου στο τιμόνι (όπου υπάρχει), ζητήστε από το αυτοκίνητο να βρει το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων

Με το άριστα να είναι το 30, δείτε στην παρακάτω λίστα τη βαθμολογία που απέσπασε το κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν. Στη συνέχεια σκεφτείτε, πόσο λειτουργικό είναι το σύστημα infotainment που έχει το δικό σας αυτοκίνητο. 

1. BMW Σειρά 3 με Live Cockpit Professional (28/30)
2. Mercedes CLA με οθόνη αφής 10,25 ιντσών (27/30)
3. Porsche Panamera με Connect Plus και PCM (27/30)
4. Audi Q3 Sportback με Virtual Cockpit Plus (26/30)
5. Mazda 3 με έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών και Mazda Connect (25/30)
6. VW Passat με σύστημα πολυμέσων και οθόνη 8,0 ιντσών (24/30)
7. Ford Fiesta με Sync 3 και FordPass Connect (23/30)
8. Hyundai Ioniq με οθόνη 10,25 ιντσών και Bluelink (22/30)
9. Opel Corsa με οθόνη 10 ιντσών πολυμέσα Navi Pro (22/30)
10. Skoda Kamiq με οθόνη 9,2 ιντσών (21/30)
11. Jaguar XE με σύστημα Touch Pro Duo και οθόνη 10 ιντσών (21/30)
12. Volvo S60 με Sensus (20/30)
13. Toyota Corolla με σύστημα μέσων Touch 2 (20/30)
14. Nissan Juke με Nissan Connect (19/30)
15. Honda CR-V με οθόνη αφής 7 ιντσών και Honda Connect (18/30)
16. Lexus RX με οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών (18/30)
17. Peugeot 508 SW με συνδεδεμένη πλοήγηση 3D και οθόνη 10,0 ιντσών (17/30)
18. Skoda Citigo-e iV με έγχρωμη οθόνη (16/30)
19. Fiat 500X με οθόνη αφής 7,0 ιντσών και Uconnect Live (14/30)
20. MG ZS με οθόνη αφής 8,0 ιντσών (12/30)

[Πηγή: WhatCar]