node/38690

Συστήματα Infotainment: Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο;

Δοκιμή ανάμεσα σε 20 αυτοκίνητα και σε συγκεκριμένες λειτουργίες - Ποιο infotainment είναι αυτό που κερδίζει;

Τα συστήματα Infotainment είναι η σύγχρονη «τρέλα» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι τυχαίο, ότι στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων, οι υπεύθυνοι των εταιρειών αναφέρονται ελάχιστα στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων, ενώ καταναλώνουν ώρες για να μας ενημερώσουν για το πόσο λειτουργικά είναι τα συστήματα infotainment και πώς μπορείτε να είστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και να αντλείτε άπειρες πληροφορίες όσο βρίσκεστε μέσα στο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, όλα τα συστήματα δεν είναι ίδια. Το βασικό ζητούμενο, πέρα από το ποιες υπηρεσίες ενσωματώνει το καθένα, είναι η ευκολία στη χρήση και το πόσο αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. 

infot

Έτσι, στη Βρετανία, το «WhatCar» δοκίμασε συνολικά είκοσι αυτοκίνητα και με την ολοκλήρωση της δοκιμής βαθμολόγησε το αποτέλεσμα με βάση συγκεκριμένες «δοκιμασίες» στις οποίες υπέβαλλε τα συστήματα.

Κάποια από αυτά είχαν οθόνες αφής, κάποια άλλα όχι, ωστόσο το αποτέλεσμα έδειξε ότι παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί είχαν χρόνο να εξοικειωθούν με κάθε σύστημα ξεχωριστά, χρειάστηκε περισσότερο από δύο φορές περισσότερο για να εκτελεστεί μια εργασία, όπως η ρύθμιση του ανεμιστήρα στο σύστημα θέρμανσης/ψύξης μέσω της οθόνης αφής παρά με έναν επιλογέα ή έναν κοινό διακόπτη. 

Χρειάστηκε επίσης οκτώ φορές περισσότερος χρόνος για να βρεθεί ένας σταθμός από μια λίστα ραδιοφωνικών σταθμών σε μια οθόνη αφής, απ' όσο με ένα «κλασικό» ραδιόφωνο. 

Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα όταν ζητήθηκε μέσω φωνητικής εντολής να βρεθεί ο πλησιέστερος σταθμός καυσίμων (λειτουργία που θεωρητικά δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή του οδηγού). Σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα ήταν τόσο αργό που υποχρέωσε τους οδηγούς να αποσπάσουν την προσοχή τους περισσότερο από 10'' από το δρόμο (σ.σ.: υπερβολικά μεγάλος χρόνος), για να καταφύγουν σε άλλες λειτουργίες για να βρουν βενζινάδικο. 

info

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες έξι δοκιμές:
1. Αυξήστε τη θερμοκρασία κατά 2 βαθμούς
2. Αυξήστε την ταχύτητα του ανεμιστήρα κατά δύο ρυθμίσεις
3. Με μια διαδρομή 36 km προγραμματισμένη στο sat-nav και στην οθόνη ψυχαγωγίας στην αρχική σελίδα, μεταβείτε στην οθόνη του χάρτη και σμικρύνετε το χάρτη για να δείτε ολόκληρη τη διαδρομή
4. Ακύρωση καθοδήγησης διαδρομής
5. Με το ραδιόφωνο συντονισμένο σε ένα σταθμό στην αρχική σελίδα της οθόνης, μεταβείτε στην κύρια λίστα των σταθμών και βρείτε έναν άλλο σταθμό
6. Χρησιμοποιώντας το κουμπί φωνητικού ελέγχου στο τιμόνι (όπου υπάρχει), ζητήστε από το αυτοκίνητο να βρει το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων

Με το άριστα να είναι το 30, δείτε στην παρακάτω λίστα τη βαθμολογία που απέσπασε το κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν. Στη συνέχεια σκεφτείτε, πόσο λειτουργικό είναι το σύστημα infotainment που έχει το δικό σας αυτοκίνητο. 

1. BMW Σειρά 3 με Live Cockpit Professional (28/30)
2. Mercedes CLA με οθόνη αφής 10,25 ιντσών (27/30)
3. Porsche Panamera με Connect Plus και PCM (27/30)
4. Audi Q3 Sportback με Virtual Cockpit Plus (26/30)
5. Mazda 3 με έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών και Mazda Connect (25/30)
6. VW Passat με σύστημα πολυμέσων και οθόνη 8,0 ιντσών (24/30)
7. Ford Fiesta με Sync 3 και FordPass Connect (23/30)
8. Hyundai Ioniq με οθόνη 10,25 ιντσών και Bluelink (22/30)
9. Opel Corsa με οθόνη 10 ιντσών πολυμέσα Navi Pro (22/30)
10. Skoda Kamiq με οθόνη 9,2 ιντσών (21/30)
11. Jaguar XE με σύστημα Touch Pro Duo και οθόνη 10 ιντσών (21/30)
12. Volvo S60 με Sensus (20/30)
13. Toyota Corolla με σύστημα μέσων Touch 2 (20/30)
14. Nissan Juke με Nissan Connect (19/30)
15. Honda CR-V με οθόνη αφής 7 ιντσών και Honda Connect (18/30)
16. Lexus RX με οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών (18/30)
17. Peugeot 508 SW με συνδεδεμένη πλοήγηση 3D και οθόνη 10,0 ιντσών (17/30)
18. Skoda Citigo-e iV με έγχρωμη οθόνη (16/30)
19. Fiat 500X με οθόνη αφής 7,0 ιντσών και Uconnect Live (14/30)
20. MG ZS με οθόνη αφής 8,0 ιντσών (12/30)

[Πηγή: WhatCar]

node/39939
BMW 128ti

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η BMW συνεργάζεται με μια εταιρεία τεχνολογίας για να σχεδιάσει ένα σύστημα που θα μπορεί να αναλύει τον δρόμο σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσει το κράτημα και την άνεση. Μια ιδέα που, ωστόσο, δεν είναι πραγματικά νέα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η δυνατότητα της απόσβεσης σε ένα αυτοκίνητο έχει προφανώς μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, ακόμη και εν έτει 2020. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές έχουν ήδη, ως επί το πλείστον, συστήματα που αναλύουν τον δρόμο, χάρη στις κάμερες, και έτσι καθιστούν δυνατή την προσαρμογή της ανάρτησης στο επικείμενο ανάγλυφο. Ένα είδος προγνωστικής απόσβεσης (και όχι μόνο «παθητικής») που συναντάμε ιδιαίτερα σε μοντέλα της Mercedes-Benz, αλλά και στη Rolls-Royce που ανήκει στο γκρουπ της BMW.

Η BMW για το ανάλογο σύστημά της συνεργάστηκε με την ισραηλινή Tactile Mobility, εταιρεία που ειδικεύεται στην τεχνολογία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Στόχος είναι να σχεδιάσει ένα σύστημα νέας γενιάς βασισμένο σε αισθητήρες που θα συλλέγουν και θα αναλύουν δεδομένα από τα λάστιχα, τα φρένα, τον κινητήρα, την ανάρτηση και την κατάσταση του δρόμου για να τελειοποιήσουν την οδική συμπεριφορά και την άνεση.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Tactile Mobility δεν μας είναι άγνωστη, καθώς συνεργάζεται ήδη με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η Porsche, καθώς και με δήμους και οδικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ευρώπη και στην Ασία.

Η τρόπον τινά καινοτομία στην προκειμένη περίπτωση όμως είναι ότι αυτή η τεχνολογία δεν θα προορίζεται για τη Rolls-Royce, αλλά θα αποτελέσει κοινό τόπο σε μια νέα γενιά μοντέλων BMW από το 2021. Επίσης, τα δεδομένα που συλλέγονται από τους αισθητήρες δεν θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την προσαρμογή των αναρτήσεων αφού «θα μοιράζονται και σε άλλα οχήματα και υποδομές για τη βελτίωση της ασφάλειας στον δρόμο, ειδικά στις περιπτώσεις που αφορούν μεγάλες λακκούβες ή αντικείμενα στον δρόμο.

node/39934

Volvo Advanced Air Cleaner για καθαρό αέρα στην καμπίνα

Παγκόσμια πρωτιά για τη Volvo: Αναπνεύστε καθαρό αέρα στο εσωτερικό των νέων Volvo με την τεχνολογία Advanced Air Cleaner.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo Advanced Air Cleaner για καθαρό αέρα στην καμπίνα

Πρώτη στον κόσμο, η Volvo Cars έχει παρουσιάσει μία premium τεχνολογία για την ποιότητα του αέρα στα αυτοκίνητά της, δίνοντας στους οδηγούς Volvo τη δυνατότητα να αναπνέουν καθαρό και υγιεινό αέρα μέσα στα αυτοκίνητά τους, αλλά και να καθαρίζουν τον αέρα της καμπίνας πριν από τη διαδρομή τους.

Η νέα προηγμένη τεχνολογία καθαρισμού αέρα της εταιρείας, Advanced Air Cleaner, περιλαμβάνει αισθητήρα που μετρά το επίπεδο σωματιδίων PM2.5 μέσα στην καμπίνα. Πρόκειται για χαρακτηριστικό που δεν διαθέτει σήμερα καμία άλλη εταιρεία αυτοκινήτων στην αγορά.

Η μέτρηση των μικροσκοπικών αιωρούμενων σωματιδίων PM2.5 είναι ένα ευρέως διαδεδομένο μέτρο για την ποιότητα του αέρα. Σε όλο τον κόσμο, πολλές αστικές περιοχές επιβαρύνονται από αυξημένες συγκεντρώσεις PM2.5 που υπερβαίνουν τα συνιστώμενα όρια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κάτι που υπογραμμίζει την ανάγκη να μειωθεί η επίπτωσή τους

Διαθέσιμη από την περασμένη άνοιξη σε όλα τα μοντέλα Volvo των σειρών 90 και 60 που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), η λειτουργία Advanced Air Cleaner ελαχιστοποιεί τα μικροσκοπικά σωματίδια στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας φίλτρο συνθετικών ινών και ιονισμό, συγκρατεί έως και 95% των σωματιδίων PM2.5 έξω από την καμπίνα.

Η τεχνολογία βελτιστοποιεί την ποιότητα του αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές συνέπειες για την υγεία που συνδέονται με τη μόλυνση της ατμόσφαιρας και τα αιωρούμενα σωματίδια. Ο υγιεινός φρέσκος αέρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συντελεί επίσης σε ασφαλέστερη οδήγηση, καθώς βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος.

Οι οδηγοί των μοντέλων Volvo τα οποία εξοπλίζονται με τη νέα τεχνολογία μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Volvo On Call για smartphone, ώστε να προγραμματίζουν εύκολα έναν έξτρα καθαρισμό της καμπίνας πριν ξεκινήσουν για τη διαδρομή τους. Αφού ολοκληρωθεί ο καθαρισμός, η εφαρμογή πληροφορεί τους οδηγούς για το πραγματικό επίπεδο των σωματιδίων PM2.5 στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

«Με την προηγμένη τεχνολογία μας Advanced Air Cleaner, μπορείτε να είστε ήσυχοι ότι ο αέρας που αναπνέετε στο εσωτερικό του Volvo σας είναι πιο καθαρός και πιο υγιεινός», δηλώνει o Anders Löfvendahl (Άντερς Λόβενταλ), επικεφαλής ειδικός στην ποιότητα αέρα της καμπίνας στη Volvo Cars. «Πιστεύουμε ότι ο καθαρός αέρας κάνει καλό, τόσο από άποψη υγείας όσο και από πλευράς ασφάλειας, και θα συνεχίσουμε εντατικά τις προσπάθειές μας στο συγκεκριμένο πεδίο».

Εκτός από την τεχνολογία Advanced Air Cleaner, η Volvo Cars εργάζεται και με άλλους τρόπους για τη δημιουργία ενός υγιεινού περιβάλλοντος μέσα στα αυτοκίνητά της. Εδώ και πολλά χρόνια, οι μηχανικοί της εστιάζουν στην εξάλειψη εκπομπών από οργανικές ουσίες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και στην ελαχιστοποίηση των αλλεργιογόνων υλικών στις καμπίνες των Volvo.

Η Volvo Cars θέτει αυστηρές προδιαγραφές στους προμηθευτές της με στόχο να εξαλειφθεί η παραγωγή και η εκπομπή οσμών από εξαρτήματα και υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης στενά με πανεπιστήμια και άλλα ινστιτούτα σε project που σχετίζονται με τη χρήση υλικών, καθώς και στην ανάπτυξη και εφαρμογή ακόμη πιο αυστηρών προτύπων για τις αλλεργίες στα εσωτερικά των αυτοκινήτων της.

[Πηγή: Volvo]

TAGS