node/38690

Συστήματα Infotainment: Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο;

Δοκιμή ανάμεσα σε 20 αυτοκίνητα και σε συγκεκριμένες λειτουργίες - Ποιο infotainment είναι αυτό που κερδίζει;

Τα συστήματα Infotainment είναι η σύγχρονη «τρέλα» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν είναι τυχαίο, ότι στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων, οι υπεύθυνοι των εταιρειών αναφέρονται ελάχιστα στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων, ενώ καταναλώνουν ώρες για να μας ενημερώσουν για το πόσο λειτουργικά είναι τα συστήματα infotainment και πώς μπορείτε να είστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και να αντλείτε άπειρες πληροφορίες όσο βρίσκεστε μέσα στο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, όλα τα συστήματα δεν είναι ίδια. Το βασικό ζητούμενο, πέρα από το ποιες υπηρεσίες ενσωματώνει το καθένα, είναι η ευκολία στη χρήση και το πόσο αποσπά την προσοχή του οδηγού από το δρόμο. 

infot

Έτσι, στη Βρετανία, το «WhatCar» δοκίμασε συνολικά είκοσι αυτοκίνητα και με την ολοκλήρωση της δοκιμής βαθμολόγησε το αποτέλεσμα με βάση συγκεκριμένες «δοκιμασίες» στις οποίες υπέβαλλε τα συστήματα.

Κάποια από αυτά είχαν οθόνες αφής, κάποια άλλα όχι, ωστόσο το αποτέλεσμα έδειξε ότι παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί είχαν χρόνο να εξοικειωθούν με κάθε σύστημα ξεχωριστά, χρειάστηκε περισσότερο από δύο φορές περισσότερο για να εκτελεστεί μια εργασία, όπως η ρύθμιση του ανεμιστήρα στο σύστημα θέρμανσης/ψύξης μέσω της οθόνης αφής παρά με έναν επιλογέα ή έναν κοινό διακόπτη. 

Χρειάστηκε επίσης οκτώ φορές περισσότερος χρόνος για να βρεθεί ένας σταθμός από μια λίστα ραδιοφωνικών σταθμών σε μια οθόνη αφής, απ' όσο με ένα «κλασικό» ραδιόφωνο. 

Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα όταν ζητήθηκε μέσω φωνητικής εντολής να βρεθεί ο πλησιέστερος σταθμός καυσίμων (λειτουργία που θεωρητικά δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή του οδηγού). Σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα ήταν τόσο αργό που υποχρέωσε τους οδηγούς να αποσπάσουν την προσοχή τους περισσότερο από 10'' από το δρόμο (σ.σ.: υπερβολικά μεγάλος χρόνος), για να καταφύγουν σε άλλες λειτουργίες για να βρουν βενζινάδικο. 

info

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες έξι δοκιμές:
1. Αυξήστε τη θερμοκρασία κατά 2 βαθμούς
2. Αυξήστε την ταχύτητα του ανεμιστήρα κατά δύο ρυθμίσεις
3. Με μια διαδρομή 36 km προγραμματισμένη στο sat-nav και στην οθόνη ψυχαγωγίας στην αρχική σελίδα, μεταβείτε στην οθόνη του χάρτη και σμικρύνετε το χάρτη για να δείτε ολόκληρη τη διαδρομή
4. Ακύρωση καθοδήγησης διαδρομής
5. Με το ραδιόφωνο συντονισμένο σε ένα σταθμό στην αρχική σελίδα της οθόνης, μεταβείτε στην κύρια λίστα των σταθμών και βρείτε έναν άλλο σταθμό
6. Χρησιμοποιώντας το κουμπί φωνητικού ελέγχου στο τιμόνι (όπου υπάρχει), ζητήστε από το αυτοκίνητο να βρει το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων

Με το άριστα να είναι το 30, δείτε στην παρακάτω λίστα τη βαθμολογία που απέσπασε το κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν. Στη συνέχεια σκεφτείτε, πόσο λειτουργικό είναι το σύστημα infotainment που έχει το δικό σας αυτοκίνητο. 

1. BMW Σειρά 3 με Live Cockpit Professional (28/30)
2. Mercedes CLA με οθόνη αφής 10,25 ιντσών (27/30)
3. Porsche Panamera με Connect Plus και PCM (27/30)
4. Audi Q3 Sportback με Virtual Cockpit Plus (26/30)
5. Mazda 3 με έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών και Mazda Connect (25/30)
6. VW Passat με σύστημα πολυμέσων και οθόνη 8,0 ιντσών (24/30)
7. Ford Fiesta με Sync 3 και FordPass Connect (23/30)
8. Hyundai Ioniq με οθόνη 10,25 ιντσών και Bluelink (22/30)
9. Opel Corsa με οθόνη 10 ιντσών πολυμέσα Navi Pro (22/30)
10. Skoda Kamiq με οθόνη 9,2 ιντσών (21/30)
11. Jaguar XE με σύστημα Touch Pro Duo και οθόνη 10 ιντσών (21/30)
12. Volvo S60 με Sensus (20/30)
13. Toyota Corolla με σύστημα μέσων Touch 2 (20/30)
14. Nissan Juke με Nissan Connect (19/30)
15. Honda CR-V με οθόνη αφής 7 ιντσών και Honda Connect (18/30)
16. Lexus RX με οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών (18/30)
17. Peugeot 508 SW με συνδεδεμένη πλοήγηση 3D και οθόνη 10,0 ιντσών (17/30)
18. Skoda Citigo-e iV με έγχρωμη οθόνη (16/30)
19. Fiat 500X με οθόνη αφής 7,0 ιντσών και Uconnect Live (14/30)
20. MG ZS με οθόνη αφής 8,0 ιντσών (12/30)

[Πηγή: WhatCar]

node/39069

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

H Peugeot παρουσιάζει την ιστορία του τιμονιού όπως αυτή την έχει δημιουργήσει. 

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

Από τις απαρχές της αυτοκίνησης, το τιμόνι έχει υπάρξει το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο, ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσεται.

Το 2012, η Peugeot εισήγαγε μία μοναδική καινοτομία με το λανσάρισμα του Peugeot i-Cockpit. Η ουσία του τριπτύχου αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι και σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το Peugeot i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έχουν προτιμήσει και εμπιστευθεί αυτήν την επανάσταση, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

icok

Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

type56

Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι!

Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.

type125

Από το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο Peugeot 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit. Δεδομένου ότι το συμπαγές τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς και αυξάνει την αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού, η καινοτομία αυτή συνδέθηκε παγκοσμίως με το όνομα του κατασκευαστή της. 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το Peugeot i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο Peugeot 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς! Το Peugeot i-Cockpit και το εμβληματικό συμπαγές τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας και την διακρίνουν από όλες τις υπόλοιπες.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

legen

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

eleg

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το διάσημο Peugeot e-LEGEND εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/39051

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Ένα Audi RS 6 δίνει την απάντηση, καταγράφοντας τη διαφορά που έχουν οι διαφορετικοί τροχοί τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στο γύρο πίστας.

Κυριακή, 24 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Το γερμανικό Auto Bild Sporstcars δημοσίευσε στο κανάλι του στο YouTube μια ενδιαφέρουσα δοκιμή με το Audi RS 6 (C8), η οποία μας παρουσιάζει τη διαφορά στην επιτάχυνση από στάση και τους χρόνους στην πίστα μεταξύ του ίδιου αυτοκινήτου με τροχούς 21" και με τροχούς 22".

Πριν δούμε τα αποτελέσματα του τεστ, να θυμίσουμε πως η νέα γενιά του RS 6 φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με 600 PS και 800 Nm, με τη δύναμη να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση του στέισον βάγκον της Audi διατίθεται με τροχούς 21" και ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 275/35 R21 ως στάνταρ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκουμε τους τροχούς 22" με ελαστικά Hankook Ventus S1 Evo διαστάσεων 285/30 R22. Οπότε το μεγάλο ερώτημα είναι, τι επιπτώσεις έχουν οι μεγαλύτεροι τροχοί (με τα συγκεκριμένα ελαστικά) στις επιδόσεις του αυτοκινήτου;

Ξεκινώντας από τη δοκιμασία των επιταχύνσεων από στάση, η δοκιμή αποδεικνύει πως το RS 6 είναι ταχύτερο με τους τροχούς μικρότερης διαμέτρου. Πιο συγκεκριμένα, με 21" επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3,3" (έναντι 3,4"), από τα 0-200 km/h σε 11,7" (έναντι 11,9") και από τα 0-250 km/h σε 20,2" (έναντι 20,8"). Στην πίστα Lausitzring, η εικόνα αλλάζει, καθώς το RS 6 σημείωσε καλύτερο χρόνο με τους τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου αφού ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1' 35" 85 (22") έναντι 1' 36" 37 (21").

Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως εκτός από την προφανή διαφορά σε διάμετρο και πλάτος πέλματος, σίγουρα έπαιξε ρόλο και το είδος του ελαστικού.

[Πηγή Auto Bild Sporstcars]