node/43108

Πώς η τεχνολογία του gaming βοηθά στην εξέλιξη των αυτοκινήτων

Πρόκειται για δύο κόσμους φαινομενικά διαφορετικούς. Και όμως, στο επίπεδο της εξέλιξης των ηλεκτρονικών, μπορεί κάποιος να βρει ομοιότητες και να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία του ενός, προς όφελος του άλλου.

Στις μέρες μας αρχίζει να σχηματοποιείται -αν και ακόμα βρίσκεται στα σπάργανα- η έννοια του «metaverse». Πρόκειται για έναν όρο που περιγράφει τη σύζευξη του φυσικού κόσμου και της εικονικής πραγματικότητας σε μία νέα, επαυξημένη πραγματικότητα. Μέσω αυτής θα υπάρξουν νέοι τρόποι διαδραστικότητας με συσκευές που θα είναι πολύ πιο φυσικοί από το άγγιγμα του πληκτρολογίου ή το πάτημα ενός κουμπιού. 

Αντίστοιχα, θα είμαστε σε θέση να δημιουργούμε εικόνες και παραστάσεις οι οποίες δείχνουν απόλυτα φυσικές, παρότι αποτελούν προϊόν δημιουργίας ενός υπολογιστή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Unreal Engine, ένα λογισμικό που ανέπτυξε η εταιρία Epic Games για να προσφέρει πιο αληθοφανή γραφικά στα παιχνίδια της. Αυτό αρχίζουν να το χρησιμοποιούν πλέον και διάφοροι κατασκευαστές αυτοκινήτων. 

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το παράδειγμα της Ferrari, όπου με τη 296 GTB έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία με παρουσία πραγματικού αυτοκινήτου στο Fortnite, το μεγαλύτερο ίσως online παιχνίδι αυτή τη στιγμή. Οι Ιταλοί εργάζονται από το 2017 επάνω στη μηχανή Unreal, προσφέροντας έναν εντυπωσιακό Configurator αλλά και προωθητικά videos στο site τους. Χάρη στην τεχνολογία του gaming δίνουν μία πρώτης τάξεως εμπειρία στους πελάτες τους, καθώς και εντυπωσιακά πλάνα στους απανταχού λάτρεις της φίρμας. 

«Πιστεύαμε εδώ και αρκετό καιρό ότι το μετασύμπαν θα γίνει πραγματικότητα. Όπου το Διαδίκτυο γίνεται τρισδιάστατο και θα αποτελεί ένα πλήρη ψηφιακό κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Doug Wolff, business development manager της Unreal Engine. «Αυτό το παλιό τροπάριο της μετάβασης στον κυβερνοχώρο θα γίνει πραγματικότητα και κατευθυνόμαστε γρήγορα προς τα εκεί. Η ιδέα ότι ένα εργαλείο γνωστό για τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών είναι κατά κάποιο τρόπο σχετικό, είναι νέα και χρειάστηκε λίγος χρόνος για να καταλάβουν οι άνθρωποι ότι, πρώτον, αυτή η επανάσταση λαμβάνει χώρα και, δεύτερο, ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να το προσέξει».

1

Ως εργαλείο, η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να ανοίξει νέα κεφάλαια σε σχεδιαστές, μηχανικούς και μαρκετινίστες του αυτοκινήτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να βγάλει τους προγραμματιστές από την εξίσωση και να κάνει πιο εύκολη και πιο άμεση την όποια εργασία. 

Παίρνοντας για παράδειγμα το σχεδιασμό αυτοκινήτων, παρότι το 3D CAD υπάρχει εδώ και 20 περίπου χρόνια, οι εταιρίες ακόμα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα μοντέλα από πηλό. Και όμως, με τα σύγχρονα προγράμματα παραγωγής video games, μπορεί κανείς να παράξει φωτορεαλιστικά, τρισδιάστατα αντικείμενα, μαζί με έναν ολόκληρο κόσμο γύρω τους. Εικόνες κατασκευασμένες σε υπολογιστή, όπου δεν μπορείς να τις διακρίνεις από την πραγματικότητα.  

Το ίδιο ισχύει και για τα προωθητικά videos. Πρόσφατα η Volkswagen γύρισε μία διαφήμιση του ID.4 στις εγκαταστάσεις του Hyperbowl, στο Μόναχο. Πρόκειται για το ίδιο στούντιο όπου γυρίζεται η σειρά The Mandalorian. Εκεί, χάρη σε τεράστιους LED τοίχους, οι διαφημιστές παρουσίασαν το περιβάλλον της επιλογής τους, χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψει κανείς σε κάποιο εξωτικό μέρος. Ούτε φυσικά και να περιμένει το τέλειο ηλιοβασίλεμα. 

Τη μηχανή Unreal αξιοποιεί επίσης ο όμιλος Daimler, μέσω cloud, ώστε να δίνει τη δυνατότητα σε σχεδιαστές και μηχανικούς να μοιράζονται μοντέλα εικονικής πραγματικότητας (VR) στους διάφορους ιστοτοπούς της ανά τον κόσμο. Φυσικά και άλλες εταιρίες ακολουθούν σε αυτό το δρόμο, όπως οι BMW και General Motors. Ως εκ τούτου, η επαυξημένη πραγματικότητα θα μπλέκεται ολοένα και περισσότερο με το φυσικό κόσμο, τα επόμενα χρόνια.