node/38854

Peugeot i-Cockpit: Μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης

Ψηφιακός πίνακας οργάνων, μεγάλη οθόνη αφής και κορυφαία εργονομία ο στόχος των σχεδιαστών της Peugeot.

Από την πρώτη του εμφάνιση το i-Cockpit της Peugeot δεν σταμάτησε να εξελίσσεται διατηρώντας όμως πάντα τα κύρια συστατικά του: Τιμόνι μικρής διαμέτρου με ενσωματωμένα χειριστήρια για καλύτερη αίσθηση οδήγησης και ευκολότερο χειρισμό, υπερυψωμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων με δυνατότητες διαμόρφωσης και εξατομίκευσης, που απεικονίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με γραφικά υψηλής ευκρίνειας, μεγάλη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης στην ευθεία του βλέμματος του οδηγού και μια σειρά από διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και οποία επιτρέπουν άμεση πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες άνεσης.

Για τον σχεδιασμό του i-cockpit, λήφθηκαν υπόψιν πολλοί κανόνες σε επίπεδο εργονομίας, ορατότητας και αρχιτεκτονικής προκειμένου να εξασφαλίσει άνεση και ορατότητα για κάθε είδους σωματότυπο διαφορετικών οδηγών.

Peugeot

Τα ανθρωποκεντρικά δεδομένα που μελετήθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα καθοδήγησαν τους σχεδιαστές της Peugeot. Δεν έχει σημασία το ύψος του οδηγού. Στην πραγματικότητα πρέπει να αξιολογηθεί η αναλογία στήθους προς άκρα. Αυτά τα ανθρωποκεντρικά δεδομένα επέτρεψαν τον υπολογισμό του εύρους ρύθμισης των καθισμάτων ή του τιμονιού προκειμένου να ενισχυθεί η εργονομία ανεξαρτήτως μεγέθους οδηγού για την κατασκευή του Peugeot i-cockpit. Σήμερα τα περισσότερα μοντέλα της Peugeot διαθέτουν το i-Cockpit: 208 & 2008, 308 & 308 SW, Rifter, 3008 & 5008, 508 & 508 SW.

peug

Σε όλα τα μοντέλα της Peugeot οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός βρίσκονται στο οπτικό του πεδίο. Το i-Cockpit 3D εγκαινιάστηκε στα δύο ολοκαίνουργια μοντέλα της μάρκας, το νέο 208 το νέο SUV Peugeot 2008. Ανάλογα με την έκδοση, η απεικόνιση πληροφοριών στον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων i-Cockpit 3D θυμίζει ολόγραμμα ή ακόμα και το κόκπιτ ενός πολεμικού αεροσκάφους. Οι ενδείξεις είναι δυναμικές και κινούμενες, προβάλλουν μπροστά ανάλογα με τον βαθμό σπουδαιότητάς τους με χρόνο διαδραστικότητας της τάξης του μισού δευτερολέπτου, βελτιώνοντας έτσι την οδήγηση τόσο ως προς την αποτελεσματικότητα ανάγνωσης όσο και ως προς την ασφάλεια.

ico

Στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη έχει μια μεγάλη διαγώνιο ως και 10 ίντσες και ο χειρισμός της γίνεται από τα πλήκτρα αφής που βρίσκονται δίπλα στους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Το Peugeot 3D i -Cockpit, όντας μοναδικό στην κατηγορία του, καινοτομεί με ένα σύμπλεγμα τρισδιάστατης ψηφιακής τεχνολογίας και είναι ένας από τους σημαντικούς λόγους που το νέο Peugeot 208 αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της χρονιάς 2020 τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη αλλά και για τα βραβεία και τις διακρίσεις που έχει αποσπάσει μέχρι στιγμής.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/39990
Peugeot 508 PSE

Επίσημο: Νέο Peugeot 508 PSE

Ύστερα από μακρά αναμονή, η Peugeot τράβηξε την κουρτίνα αποκαλύπτοντας το 508 PSE και τα 360 υβριδικά άλογά του, που το καθιστούν το πιο ισχυρό μοντέλο δρόμου στην Ιστορία του Sochaux.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Peugeot 508 PSE

Η ενεργειακή μετατόπιση είναι σαφώς κάτι που διαπραγματεύεται έντονα στην Peugeot. Βασιζόμενη στην τεχνολογία Hybrid4, η εταιρεία από το Sochaux έβαλε για λίγο τα ποντεσιόμετρα στην άκρη και επικεντρώθηκε στην επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσει τα 360 άλογα στη διαμόρφωση PSE του 508, ανακηρύσσοντάς το πιο ισχυρό μοντέλο δρόμου στην ιστορία της φίρμας. 

Η γαλλική σπορ μπερλίνα προσφέρει επίσης ροπή 520 Nm που πάνε και στους τέσσερις τροχούς χάρη στην παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Με αυτά και με αυτά, το νέο 508 PSE υπόσχεται να κάνει το σπριντ των 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα (μακριά από τα 4,5” της αρχικής πρόβλεψης) και να πιάνει στην ευθεία τα 250 km/h.

Peugeot 508 PSE

Για να υποστηρίξει με ασφάλεια και οδική επάρκεια τα παραπάνω νούμερα, το πλαίσιο αναρρυθμίστηκε, χαμηλώνοντας 4 mm, μεγάλωσε το εμπρός και το πίσω μετατρόχιο 24 mm και 12 mm αντίστοιχα, ρυθμίστηκαν εκ νέου τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και κληρονόμησε το σύστημα φρένων του308 GTI. Αυτά το τελευταίο ήταν εκ των ων ουκ άνευ για να μπορεί να επιβραδύνει με επάρκεια τα 1.900+ κιλά που ζυγίζει το 508 PSE σε χρήση!

Peugeot 508 PSE

Το νέο Peugeot 508 PSE δεν χρησιμοποιεί την μπαταρία των 13,2 kWh της φόρμουλας Hybrid4 της φίρμας, αλλά τη μικρότερη των 11,5 kWh του Peugeot 508 Hybrid των 225 PS. Ηλεκτρικό «ζουμί» που κατά την Peugeot διασφαλίζει 46 km αμιγούς ηλεκτρικής αυτονομίας. Χωρητικότητα δε που, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, συμμετέχει στη σταθεροποίηση της μέσης ανακοινωθείσας κατανάλωσης των 2,03 lt/100 km.

Το Peugeot 508 PSE έρχεται να τοποθετηθεί σε μια μικρο-κατηγορία όπου υπάρχει το Volvo S60 Polestar Enginered, του οποίου ο plug-in hybrid κινητήρας αποδίδει 405 ίππους. Ωστόσο, η γαλλική σπορ μπερλίνα δεν θα είναι σε θέση να αποφύγει τη σύγκριση με άλλες θερμικές προτάσεις, όπως το Audi S4, η BMW M340i xDrive ή η Mercedes-AMG C43 4MATIC. Μοντέλα τα οποία ωστόσο καίνε πολύ περισσότερο και προσφέρουν λιγότερο ενημερωμένη τεχνολογία. 

Η τιμή του νέου Peugeot 508 PSE δεν είναι ακόμη γνωστή, αλλά υπολογίζουμε πως στην Ευρώπη θα κυμαίνεται στις 65.000 ευρώ.

node/39951

Έρχεται το Peugeot Le Mans Hypercar σε συνεργασία με την Total

Το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο της Peugeot θα κάνει ντεμπούτο στις πίστες το 2022.

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το Peugeot Le Mans Hypercar σε συνεργασία με την Total

Η Peugeot σε συνεργασία με την Total, δημοσίευσαν τα πρώτα σκίτσα και τεχνικά χαρακτηριστικά για το Le Mans Hypercar Project, ένα αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο που εξελίσσεται για συμετοχή σε αγώνες αντοχής και πιο συγκεκριμένα στη νεοσύστατη (και ομώνυμη) κατηγορία LMH.

Όπως δήλωσε ο Jean Philippe Imparato, CEO της Peugeot: «Το Le Mans είναι το ιερό δισκοπότηρο για τον κόσμο της αυτοκίνησης. Είναι ο αγώνας που καθορίζει το νικητή του. Για εμάς, συμβολίζει 3 νίκες αλλά και άπειρο ιδρώτα, δάκρυα και χαρά και ένα απίστευτο κλίμα ομαδικότητας με την Total, με την οποία γιορτάζουμε φέτος 25 χρόνια συνεργασίας.»

Σύμφωνα με την Peugeot, η κατηγορία πρωτοτύπων LMH επιλέχθηκε για την ελευθερία που δίνει σε επίπεδο αεροδυναμικής, επιτρέποντας την ενσωμάτωση της σχεδιαστική γλώσσας της Peugeot. 

Ο Matthias Hossann, υπεύθυνος σχεδιασμού της γαλλικής φήρμας δήλωσε: «Ο σχεδιασμός των αγωνιστικών οχημάτων δεν θα είναι απλά το αποτέλεσμα δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα, κάτι που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα εξειδικευμένο και εμβληματικό προιόν, συνδυάζοντας μέγιστη απόδοση και εκφραστικότητα.»

«Τα σκίτσα που βλέπετε είναι τα προσχέδια που έχουν σκοπό να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα στοιχεία στα οποία θα επικεντρωθούμε. Η υπογραφή με τρεις "νυχιές" στα φώτα και η επιλογή χρωμάτων είναι σύμβολα που θα θέλαμε να ενσωματώσουμε στο υπεραυτοκίνητό μας.»

Peugeot Sport

Στην εξέλιξή συμμετέχει και το τμήμα Peugeot Sport που είναι υπεύθυνο για τα μοντέλα παραγωγής με το έμβλημα Peugeot Sport Engineered αρχής γενομένης από την αντίστοιχη έκδοση του 508.

Σύμφωνα με τον Olivier Jansonnie, τεχνικό διευθυντή του προγράμματος της Peugeot Sport στο WEC, το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο θα είναι είναι υβριδικό με συνδυαστική απόδοση 500 kW (680 PS) και τετρακίνηση - ένας ηλεκτροκινητήρας με 200 kW (272 PS) θα κινεί τον εμπρός άξονα. Το υβριδικό σύστημα καθιστά το Peugeot LMH βαρύτερο από ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, ενώ οι διαστάσεις του θα είναι μεγαλύτερες με μήκος μεταξύ 4,65 m και 5 m και πλάτος μεταξύ 1,9 m και 2,0 m).

To Peugeot Le Mans Hypercar Project θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το 2022, αφού ολοκληρώσει ένα κύκλο από εξαντλητικές δοκιμές εξέλιξης. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, η βασική ιδέα όσον αφορά την αεροδυναμική και το υβριδικό σύστημα κίνησης, όπως και οι βάσεις για το σχεδιασμό έχουν τεθεί, όμως απαιτείται πολλή δουλειά ακόμη μέχρι το όχημα να είναι έτοιμο να βγει στις πίστες.

[Πηγή: Peugeot]