node/35793

Πατέντες της Mazda δείχνουν ότι ο περιστροφικός κινητήρας έχει μέλλον

Η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει την εξέλιξη του Wankel για να τον κάνει συμβατό με τις ανάγκες της σημερινής εποχής. Οπότε…

Οι ιστότοποι Garage Alpha και Motor1 ανακάλυψαν πατέντες –με ημερομηνία 31/1/2019– που δείχνουν ότι η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα.

Πέντε από τις πατέντες αφορούν σε τεχνολογία αποκλειστικά για κινητήρες Wankel, ενώ οι υπόλοιπες δύο είναι για συστήματα που αφορούν σε περιστροφικούς αλλά και συμβατικούς, παλινδρομικούς κινητήρες. 

Στις αιτήσεις ευρεσιτεχνίας αυτές, φαίνεται μια νέα διάταξη πλευρικών θυρίδων εξαγωγής που δημιουργεί φαινόμενο σάρωσης για βελτίωση της απόδοσης στην εισαγωγή (όπως το σύστημα εξαγωγής 4-2-1 των σημερινών κινητήρων Mazda SkyActiv-G και Χ). Δείχνουν επίσης ένα νέο σύστημα τούρμπο ειδικά για περιστροφικό κινητήρα.

Οι νέες, επικαλυπτόμενες περιφερειακές θυρίδες, το σύστημα παλινδρομικής βαλβίδας και η υπερτροφοδότηση τύπου αεριοστροβίλου δείχνουν ότι ο νέος Wankel θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια πηγή ισχύος σε αυτοκίνητο.

Οι τελευταίες δηλώσεις της Mazda υποδείκνυαν ότι ο περιστροφικός κινητήρας θα επέστρεφε μόνο ως βοηθητικός, για να κινεί γεννήτρια επέκτασης αυτονομίας (range extender) σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως μπορεί να συναχθεί από τη μετάφραση Google των ιαπωνικών κειμένων στις πατέντες, φαίνεται πως η Mazda έχει τελικά λύσει τα προβλήματα στην απόδοση εισαγωγής και την εκπομπή ρύπων που ταλαιπωρούσαν τους περιστροφικούς κινητήρες επί δεκαετίες. Φαίνεται επίσης πως η Mazda έχει εξελίξει την απόδοση ισχύος σε ευρύ φάσμα στροφών και υπό διαφορετικά φορτία, βελτιώνοντας τις επιδόσεις χωρίς να αυξάνονται οι τριβές ολίσθησης στις κορυφές του ρότορα. Τέλος οι πατέντες δείχνουν μια νέα μέθοδο αφαίρεσης κάπνας και υγρασίας από το κέλυφος του στροφέα, καθώς και μια μέθοδο ανακύκλωσης καυσαερίων. 

Μέχρι τώρα, η Mazda έλεγε για τον Wankel ότι θα τον χρησιμοποιήσει ως range extender σε EV, όχι μόνο λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων, αλλά κι επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση θα λειτουργεί σε σταθερό φορτίο και στροφές όπου θα έχει τη μέγιστη απόδοση. Ο περιστροφικός αυτός κινητήρας μονού στροφέα 800 cc θα τοποθετηθεί σε ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2020.

Ο τελευταίος Wankel “Renesis” της ιαπωνικής εταιρείας ήταν αυτός του RX-8 (2003-2012), με κυβισμό 1.308 cc και απόδοση 231 PS/8.200 rpm με μέγιστη ροπή 211 Nm/5.500 rpm. Όμως οι ελπίδες για ένα διάδοχο των αείμνηστων RX-8 και RX-7, που θα βασιζόταν στο πρωτότυπο RX-Vision του 2015, αναφερόταν στον Τύπο ως RX-9 και λεγόταν ότι θα παρουσιαστεί στην 100ή επέτειο της φίρμας, το 2020, διαλύθηκαν από τον επικεφαλής R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara, τον Οκτώβρη του 2017.

Mazda RX-Vision concept
«Δεν μπορούμε να βγάλουμε το RX-Vision στην αγορά έως το 2020 διότι δεν έχουμε τα χρήματα να επενδύσουμε στην εμπορική του διάθεση», είχε δηλώσει ο Fujiwara. «Δεν προλαβαίνουμε το RX-Vision για την εκατονταετηρίδα».

Όμως επιβεβαίωσε ότι ένας Wankel θα κινεί ένα σπορ Mazda στο μέλλον: «Πάντως συνεχίζουμε να εξελίσσουμε περιστροφικούς κινητήρες για σπορ μοντέλα. Η τεχνολογία πάει καλά, όμως αν λανσάρουμε ένα τέτοιο μοντέλο αργότερα, θα πρέπει να του προσθέσουμε περισσότερη τεχνολογία, όπως η αυτόνομη οδήγηση, ο εξηλεκτρισμός…

«Το 2019 ή 2020, θα παρουσιάσουμε ένα EV με περιστροφικό κινητήρα για επέκταση αυτονομίας. Θα είναι αποκλειστικά μια μονάδα range extender, επειδή αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του περιστροφικού κινητήρα. Αυτός θα είναι ένας από τους Wankel.

«Oι οπαδοί του περιστροφικού κινητήρα περιμένουν ακόμα για ένα σπορ μοντέλο, οπότε συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τον κινητήρα αυτόν για τέτοια εφαρμογή. Ούτε range extender ούτε e-power.

«Όμως κάποιες πόλεις θα απαγορεύσουν τους θερμικούς κινητήρες, οπότε χρειαζόμαστε πρόσθετο εξηλεκτρισμό για να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί το σπορ μοντέλο. Σε άλλες περιοχές δεν χρειαζόμαστε αυτόν τον μικρό εξηλεκτρισμό, οπότε θα χρησιμοποιούμε τον Wankel σκέτο. Θα έχουμε δύο εκδόσεις. Θα είναι εύκολο».

Λιγότερο αισιόδοξος εμφανίζεται ο CEO Mazda, Akira Marumoto: «Εμείς μέσα στη Mazda έχουμε όλοι το όνειρο να δούμε μια μέρα ένα αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα. Όμως, με δεδομένα τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε, αναγκαστικά βάλαμε το σχέδιο στην άκρη και δεν έχουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

[Πηγές: Garage Alpha μέσω Motoring]

node/40219

Mazda: Γνήσια καινούργια ανταλλακτικά για το ΜΧ-5 πρώτης γενιάς 

Η Mazda θα τα διαθέτει σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία, μέσω του επίσημου δικτύου αντιπροσώπων της. 

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Mazda: Γνήσια καινούργια ανταλλακτικά για το ΜΧ-5 πρώτης γενιάς 

Είναι ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της Mazda. Ο λόγος για το Mazda MX-5 πρώτης γενιάς ή ΝΑ, αυτό με τους χαρακτηριστικούς αναδιπλούμενους προβολείς και την πιο εύχρηστη ίσως αναδιπλούμενη οροφή σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, καθώς το «άνοιξε-κλείσε» μπορούσε να γίνει δίχως ο οδηγός να κινηθεί από τη θέση του και μάλιστα χειροκίνητα.

Το MX-5 πρώτης γενιάς έχει πλέον συμπληρώσει πάνω από 30 χρόνια ζωής και βέβαια είναι συλλεκτικό, αλλά το θέμα είναι η συντήρησή του, καθώς ο χρόνος αφήνει τα σημάδια του ακόμη και στα πιο καλοδιατηρημένα από αυτά τα αυτοκίνητα. Έτσι η Mazda, αφού διαβουλεύτηκε με τα club των φίλων του MX-5 αλλά και κατά τόπους αντιπροσώπους της,  αποφάσισε να βάλει στην παραγωγή και να διαθέσει στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αυτών μια σειρά από γνήσια ανταλλακτικά, που θα κατασκευάζονται με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Mazda RX-7 FD

Συνολικά η Mazda θα έχει διαθέσιμα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία 117 ανταλλακτικά για τις δεξιοτίμονες εκδόσεις και 156 για τις δεξιοτίμονες, τα οποία θα διατίθενται μέσα από το δίκτυο των επίσημων εμπόρων της μάρκας. 

mx5-2

Σε αυτά περιλαμβάνονται μια νέα μαλακή κορυφή που διαθέτει ίδιο τζάμι με αυτό της αρχικής έκδοσης, ζάντες της Enkei που κρατούν την κλασσική σχεδίαση αλλά χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία είναι ελαφρύτερες και πιο ανθεκτικές και ένα πλήθος από εσωτερικά διακοσμητικά εξαρτήματα, μηχανικά εξαρτήματα, ακόμη και βίδες και ροδέλες που χρησιμοποιούσε το αρχικό μοντέλο.

node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]