node/35793

Πατέντες της Mazda δείχνουν ότι ο περιστροφικός κινητήρας έχει μέλλον

Η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει την εξέλιξη του Wankel για να τον κάνει συμβατό με τις ανάγκες της σημερινής εποχής. Οπότε…

Οι ιστότοποι Garage Alpha και Motor1 ανακάλυψαν πατέντες –με ημερομηνία 31/1/2019– που δείχνουν ότι η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα.

Πέντε από τις πατέντες αφορούν σε τεχνολογία αποκλειστικά για κινητήρες Wankel, ενώ οι υπόλοιπες δύο είναι για συστήματα που αφορούν σε περιστροφικούς αλλά και συμβατικούς, παλινδρομικούς κινητήρες. 

Στις αιτήσεις ευρεσιτεχνίας αυτές, φαίνεται μια νέα διάταξη πλευρικών θυρίδων εξαγωγής που δημιουργεί φαινόμενο σάρωσης για βελτίωση της απόδοσης στην εισαγωγή (όπως το σύστημα εξαγωγής 4-2-1 των σημερινών κινητήρων Mazda SkyActiv-G και Χ). Δείχνουν επίσης ένα νέο σύστημα τούρμπο ειδικά για περιστροφικό κινητήρα.

Οι νέες, επικαλυπτόμενες περιφερειακές θυρίδες, το σύστημα παλινδρομικής βαλβίδας και η υπερτροφοδότηση τύπου αεριοστροβίλου δείχνουν ότι ο νέος Wankel θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια πηγή ισχύος σε αυτοκίνητο.

Οι τελευταίες δηλώσεις της Mazda υποδείκνυαν ότι ο περιστροφικός κινητήρας θα επέστρεφε μόνο ως βοηθητικός, για να κινεί γεννήτρια επέκτασης αυτονομίας (range extender) σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως μπορεί να συναχθεί από τη μετάφραση Google των ιαπωνικών κειμένων στις πατέντες, φαίνεται πως η Mazda έχει τελικά λύσει τα προβλήματα στην απόδοση εισαγωγής και την εκπομπή ρύπων που ταλαιπωρούσαν τους περιστροφικούς κινητήρες επί δεκαετίες. Φαίνεται επίσης πως η Mazda έχει εξελίξει την απόδοση ισχύος σε ευρύ φάσμα στροφών και υπό διαφορετικά φορτία, βελτιώνοντας τις επιδόσεις χωρίς να αυξάνονται οι τριβές ολίσθησης στις κορυφές του ρότορα. Τέλος οι πατέντες δείχνουν μια νέα μέθοδο αφαίρεσης κάπνας και υγρασίας από το κέλυφος του στροφέα, καθώς και μια μέθοδο ανακύκλωσης καυσαερίων. 

Μέχρι τώρα, η Mazda έλεγε για τον Wankel ότι θα τον χρησιμοποιήσει ως range extender σε EV, όχι μόνο λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων, αλλά κι επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση θα λειτουργεί σε σταθερό φορτίο και στροφές όπου θα έχει τη μέγιστη απόδοση. Ο περιστροφικός αυτός κινητήρας μονού στροφέα 800 cc θα τοποθετηθεί σε ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί το 2020.

Ο τελευταίος Wankel “Renesis” της ιαπωνικής εταιρείας ήταν αυτός του RX-8 (2003-2012), με κυβισμό 1.308 cc και απόδοση 231 PS/8.200 rpm με μέγιστη ροπή 211 Nm/5.500 rpm. Όμως οι ελπίδες για ένα διάδοχο των αείμνηστων RX-8 και RX-7, που θα βασιζόταν στο πρωτότυπο RX-Vision του 2015, αναφερόταν στον Τύπο ως RX-9 και λεγόταν ότι θα παρουσιαστεί στην 100ή επέτειο της φίρμας, το 2020, διαλύθηκαν από τον επικεφαλής R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara, τον Οκτώβρη του 2017.

Mazda RX-Vision concept
«Δεν μπορούμε να βγάλουμε το RX-Vision στην αγορά έως το 2020 διότι δεν έχουμε τα χρήματα να επενδύσουμε στην εμπορική του διάθεση», είχε δηλώσει ο Fujiwara. «Δεν προλαβαίνουμε το RX-Vision για την εκατονταετηρίδα».

Όμως επιβεβαίωσε ότι ένας Wankel θα κινεί ένα σπορ Mazda στο μέλλον: «Πάντως συνεχίζουμε να εξελίσσουμε περιστροφικούς κινητήρες για σπορ μοντέλα. Η τεχνολογία πάει καλά, όμως αν λανσάρουμε ένα τέτοιο μοντέλο αργότερα, θα πρέπει να του προσθέσουμε περισσότερη τεχνολογία, όπως η αυτόνομη οδήγηση, ο εξηλεκτρισμός…

«Το 2019 ή 2020, θα παρουσιάσουμε ένα EV με περιστροφικό κινητήρα για επέκταση αυτονομίας. Θα είναι αποκλειστικά μια μονάδα range extender, επειδή αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του περιστροφικού κινητήρα. Αυτός θα είναι ένας από τους Wankel.

«Oι οπαδοί του περιστροφικού κινητήρα περιμένουν ακόμα για ένα σπορ μοντέλο, οπότε συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τον κινητήρα αυτόν για τέτοια εφαρμογή. Ούτε range extender ούτε e-power.

«Όμως κάποιες πόλεις θα απαγορεύσουν τους θερμικούς κινητήρες, οπότε χρειαζόμαστε πρόσθετο εξηλεκτρισμό για να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί το σπορ μοντέλο. Σε άλλες περιοχές δεν χρειαζόμαστε αυτόν τον μικρό εξηλεκτρισμό, οπότε θα χρησιμοποιούμε τον Wankel σκέτο. Θα έχουμε δύο εκδόσεις. Θα είναι εύκολο».

Λιγότερο αισιόδοξος εμφανίζεται ο CEO Mazda, Akira Marumoto: «Εμείς μέσα στη Mazda έχουμε όλοι το όνειρο να δούμε μια μέρα ένα αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα. Όμως, με δεδομένα τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε, αναγκαστικά βάλαμε το σχέδιο στην άκρη και δεν έχουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

[Πηγές: Garage Alpha μέσω Motoring]

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS
node/39597

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας για τη νέα Mercedes-Benz S-Class.

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Μετά από το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της ναυαρχίδας της και το νέο τύπο αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ενεργής αερανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης της επερχόμενης S-Class (W223). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η προαιρετική ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος και να αλλάζει τα χαρακτηριστικά της, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ως μέρος του συστήματος Pre-Safe Impulse Side, η ενεργή αερανάρτηση ψηλώνει αυτόματα κατά 8 cm μέσα σε μόλις 80 milisecond με τη βοήθεια υγροπνευματικών και συστήματος 48V, όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η παραμόρφωση της καμπίνας καθώς το πάτωμα του οχήματος απορροφά καλύτερα τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια πλευρική σύγκρουση.

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ανάρτηση διαθέτει πέντε επεξεργαστές με πολλαπλόυς πυρήνες, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια stereo camera (με λειτουργία Road Surface Scan), αναλύοντας τις συνθήκες 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes-Benz S-Class

Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την ευελιξία της S-Class μειώνοντας τον κύκλο στροφής της λιμουζίνας σε κάτω από 11 μέτρα. Επίσης, διευκολύνει τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα Active Parking Assist και την κάμερα 360° με 3D view. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι πίσω τροχοί της S-Class έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν σε μεγάλες γωνίες που φτάνουν και τις 10ο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα, παίρνοντας πληροφορίες από του αισθητήρες (οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση μέχρι τα 60 km/h και στην ίδια κατεύθυνση από εκεί και πέρα)

Η Mercedes-Benz έδωσε περισσότερες πληροφορίες και για τους νέου τύπου αερόσακους που χρησιμοποιεί η S-Class. Ο αερόσακος για τους πίσω επιβάτες (Rear Airbag), μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας το κεφάλι και το λαιμό τους και λειτουργώντας επικουρικά στη ζώνη ασφαλείας (η οποία έχει τεχνολογίες beltbag και inflatable seat belt). Από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες βρίσκεται αποθηκευμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και ενεργοποιείται σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής σύγκρουσης αποτρέποντας τη επαφή των κεφαλιών τους.

Ακόμα ένα στοιχείο ασφάλειας είναι η προειδοποίηση Exit Warning που προειδοποιεί οδηγό και συνοδηγό για διερχόμενο όχημα με κόκκινο φωτισμό όταν κάνουν την κίνηση να ανοίξουν την πόρτα (χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Active Blind Spot Assist).

Περισσότερες αποκαλύψεις για τη νέα γενιά Mercedes-Benz S-Class W223 θα έχουμε στις 12 Αυγούστου όπου η γερμανική φίρμα θα μας παρουσιάσει στοιχεία πολυτέλειας ενώ η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]