Πατέντα της FCA τοποθετεί το τούρμπο στην κυλινδροκεφαλή

Πατέντα της FCA τοποθετεί το τούρμπο στην κυλινδροκεφαλή

Μία ενδιαφέρουσα σχεδίαση για το σύστημα εισαγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης διέρρευσε από το σχετικό γραφείο ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ, με την υπογραφή του ομίλου FCA.

Η FCA όπως φαίνεται κατέθεσε μία νέα πατέντα στο γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και εμπορικών σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα με αυτή, η κυλινδροκεφαλή ενός κινητήρα παύει πλέον να αποτελεί διαφορετικό τμήμα από το τούρμπο. Αυτά τα δύο μπορούν να ενωθούν, προσφέροντας έτσι μία σειρά από οφέλη. 

Αυτό μπορεί εκ πρώτης όψεως να δείχνει παράξενο, υπό την έννοια ότι όλοι οι κατασκευαστές ποντάρουν τα ρέστα τους στην εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τα θερμικά να έχουν πλέον ημερομηνία λήξης. Παρόλα αυτά, είναι καλό να γνωρίζουμε πως ορισμένοι δεν έχουν πετάξει ακόμα κάτω την πετσέτα. Συνεχίζουν να επενδύουν προς την εξέλιξη νέων τεχνολογιών στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Στην προκειμένη περίπτωση το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ουσιαστικά καταργεί την πολλαπλή εξαγωγής, όπως τη γνωρίζουμε. Ανάμεσα στις βαλβίδες εξαγωγής και στο τούρμπο δεν μεσολαβεί πλέον τίποτα, καθώς αυτό δείχνει να αποτελεί φέρον μέρος της κυλινδροκεφαλής. Μία τέτοια διάταξη θεωρητικά προσφέρει ένα πιο compact σύνολο και μπορεί να περιορίσει σε ένα βαθμό το κόστος, λόγω της μείωσης των υλικών. Από την άλλη βέβαια, ένα καλό ερώτημα έχει να κάνει με τη θερμοκρασία και το ρυθμό ροής των αερίων της καύσης…

fca

Ο σχεδιασμός φαίνεται πως περιλαμβάνει ένα εσωτερικό κανάλι λαδιού για τη λίπανση του τούρμπο, καθώς και θερμικές ασπίδες για τον έλεγχο της θερμοκρασίας λειτουργίας. Αντίστοιχα, με τη χύτευση του περιβλήματος στροβίλου και συμπιεστή, ως μέρος της κεφαλής, αναμένεται να καταργηθούν κάποια παρεμβύσματα και στεγανοποιητικά. 

Το μεγάλο ερώτημα, στο τέλος της μέρας, είναι εάν τελικά αυτή η διάταξη θα καταφέρει να περάσει στην παραγωγή. Και εάν ναι, σε ποια εταιρία και ποια πρόταση. Θα είναι κατάλληλο να βοηθήσει τα σύνολα χαμηλού κυβισμού για παράδειγμα της FIAT ή θα το δούμε ως high-tech χαρακτηριστικό κάποιου εξακύλινδρου και άνω συνόλου, πιο premium κατασκευαστών. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube