node/36087

Nissan: Η αυτόνομη οδήγηση αλλάζει το ντιζάιν μας

Η εξέλιξη της τεχνολογίας ProPilot 2.0 στην Ιαπωνία δείχνει πώς σκέφτεται η Nissan τις νέες σχεδιαστικές κατευθύνσεις που υπαγορεύονται από τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, και που θέλει ως κεντρικό στοιχείο του DNA της.

Ο Alfonso Albaisa, επικεφαλής σχεδιασμού της ιαπωνικής φίρμας, δήλωσε ότι το εμπρός μέρος του Nissan Skyline -βάση και για το Infiniti Q50 - έπρεπε να μακρύνει και να γίνει πιο ομαλό για να φιλοξενήσει όλους τους νέους αισθητήρες που απαιτούνται για το σύστημα ProPilot 2.0. Οι αισθητήρες που βρίσκονται κάτω από ένα φύλλο μετάλλου δεν «βλέπουν» καλά μέσα από περίτεχνες πτυχώσεις και πιο ακανθώδη σχεδιασμό.

«Έπρεπε να αλλάξουμε το εξωτερικό λόγω του εσωτερικού», δήλωσε ο Albaisa στο λανσάρισμα του ανανεωμένου Skyline, του πρώτου μοντέλου της εταιρείας που ενσωματώνει το ProPilot 2.0. «Υπάρχει πολλή τεχνολογία στο εμπρός μέρος του, ειδικά στις παρειές».

Το Skyline, όπως είπαμε, είναι το πρώτο μοντέλο που φορά το αναβαθμισμένο ProPilot, που επιτρέπει πραγματική οδήγηση hands-free και οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με αυτόματη πλοήγηση. Οι αλλαγές στο σχεδιασμό του εμπρός μέρους είναι ανεπαίσθητες αλλά απαραίτητες για την απρόσκοπτη λειτουργία της της νέας τεχνολογίας.

nissan

«Αυτό που συμβαίνει με πολλούς από αυτούς τους αισθητήρες είναι ότι δεν τους αρέσουν οι πτυχές και τα “φιλεταρίσματα” στη λαμαρίνα, επειδή αποκλίνουν τα μήκη του κύματός τους», δήλωσε ο Albaisa. «Θα διαπιστώσετε ότι σε πολλά αυτοκίνητα που έρχονται, πιθανώς σε όλες τις μάρκες, για να είμαι ειλικρινής, προτιμώνται οι καθαρές επιφάνειες έτσι ώστε οι αισθητήρες, το lidar και όλα τα ανάλογα συστήματα να μπορούν να στείλουν πολύ καθαρά κύματα».

Περισσότερες αλλαγές στο σχεδιασμό θα προκύψουν οσονούπω και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων με αυτόνομες δυνατότητες οδήγησης. Μια κάμερα υπερύθρων, για παράδειγμα, είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό του Skyline. Παρακολουθεί τον οδηγό για να βεβαιωθεί ότι αυτός που κάθεται πίσω από το τιμόνι βρίσκεται σε εγρήγορση και είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ακόμα και όταν το όχημα οδηγείται αυτόνομα.

Nissan

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS
node/39088

Νέο μοντέλο δράσης για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Ποιοι είναι οι ξεχωριστοί τομείς δράσης που θα επικεντρωθεί η κάθε εταιρεία. 

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Νέο μοντέλο δράσης για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Η αλήθεια είναι πως η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi πέρασε δύσκολες μέρες. Η αιτία ήταν κατά κύριο λόγο το τσουνάμι που προέκυψε μετά τον σεισμό του σκανδάλου Ghosn. Μετά από πολλές αλλαγές στην ηγεσία των τριών brands που την αποτελούν, τώρα όπως φαίνεται ήρθε η ώρα να μπει σε ήρεμα νερά και να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της. 

Για το λόγο αυτό παραχωρήθηκε κοινή συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι, όπου στο τραπέζι μπήκαν οι στόχοι της κάθε μάρκας και η πορεία που θα ακολουθήσει τόσο ανεξάρτητα όσο και μέσα στην Συμμαχία. Σαφώς ο στόχος είναι η ανάπτυξη και ένα βιώσιμο μέλλον μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Στην πράξη, όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως η κάθε μάρκα θα είναι επιφορτισμένη με την έρευνα και εξέλιξη συγκεκριμένων μοντέλων και τεχνολογιών, με τις υπόλοιπες να τις υιοθετούν έτσι ώστε να επιτευχθούν οι αναμενόμενες οικονομίες κλίμακας. Με βάση το πλάνο που αναλύθηκε, η Nissan θα επικεντρωθεί στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής, με την Renault να «στοχεύει» τις αγορές της Ευρώπης, της Ρωσίας και της Βόρειας Αφρικής. Τέλος, η Mitsubishi θα πάρει την Αυστραλία και τις αγορές της υπόλοιπης Ασίας. 

alli

Καθώς η κατηγορία των SUV είναι αυτή που συνεχώς αναπτύσσεται, η Nissan θα αναλάβει την εξέλιξη των C-SUV και τη Renault θα πάρει τα μικρότερα, τα B-SUV. Την ίδια στιγμή η Nissan θα εξελίσσει όλες τις τεχνολογίες που έχουν να κάνουν με την αυτόνομη οδήγηση, ενώ οι Γάλλοι θα αναλάβουν να εξελίξουν ό,τι έχει να κάνει με έναν άλλο τομέα που γνωρίζει μεγάλη άνθιση, αυτόν της συνδεσιμότητας. 

Σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan με τη Renault θα αναπτύξουν από κοινού ό,τι έχει να κάνει με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς αμφότερες έχουν ήδη ισχυρή τεχνογνωσία στον τομέα αυτό, ενώ η Mitsubishi θα ασχοληθεί αποσκλειστικά με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Tέλος, σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η Renault θα εξελίσσει τους μικρούς βενζινοκινητήρες και τους diesel και η Nissan τους μεγάλους βενζινοκινητήρες κι αυτούς των ultra mini αυτοκινήτων.

Δείτε εδώ το αναλυτικό πλάνο της Nissan για 12 νέα μοντέλα μέχρι το 2023.