node/44545

Mercedes-Benz: Νέα πλατφόρμα για όλα τα μοντέλα από το 2024

H νέα πλατφόρμα θα υποστηρίζει EV και συμβατικά αυτοκίνητα, με την Mercedes-Benz να εστιάζει στην αύξηση του περιθωρίου κέρδους ανά αυτοκίνητο. 

Μέσα από τη νέα, πιο εστιασμένη στην πολυτέλεια πλατφόρμα MMA, η Mercedes-Benz θα κυκλοφορήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, σύμφωνα με ανακοίνωσή της. Η πλατφόρμα η οποία μπορεί επίσης να δεχθεί κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα φιλοξενήσει το ντεμπούτο μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων και θα θέσει τα πρότυπα για τις μελλοντικές της πλατφόρμες, δήλωσε ο CEO της εταιρείας Ola Kallenius.

«Αυτή η νέα αρχιτεκτονική MMA εισάγει μια νέα γενιά τεχνολογίας, τόσο από την πλευρά του συστήματος μετάδοσης κίνησης, όσο και των μπαταριών και της απόδοσης», ανέφερε ο Ola Kallenius.

Σκοπός της Mercedes-Benz είναι να δώσει έμφαση στην κερδοφορία παρά στον όγκο πωλήσεων. Για το σκοπό αυτό τα βασικά της μοντέλα θα γίνουν πιο ποιοτικά και πολυτελή, ενώ στην εισαγωγική κόμπακτ κατηγορία τα μοντέλα θα μειωθούν από επτά σε τέσσερα.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία ο παγκόσμιος όγκος πωλήσεων ήταν 680.000 αυτοκίνητα το 2019 και το 2021 μειώθηκε στις 570.000. Την ίδια χρονική περίοδο, η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε κατά 20%. 

mercedes

Η Mercedes-Benz έχει αυξήσει σημαντικά τον όγκο πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, επεκτείνοντας τηn γκάμα της με μοντέλα όπως η CLA Shooting Brake και το minivan B-Class. Οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 2,3 εκατ. το 2019 από 1,4 εκατ. το 2011. Ωστόσο, οι νέες πωλήσεις έγιναν εις βάρος των περιθωρίων κέρδους. Το περιθώριο κέρδους από τα μοντέλα της κόμπακτ κατηγορίας για το 2019 δεν ήταν ικανοποιητικό ανέφερε οι οικονομικός υπεύθυνος της εταιρείας. Και τόνισε ότι θα προχωρήσουν σε ενδελεχή ανάλυση που θα είναι η βάση για τους μελλοντικούς στόχους της Mercedes-Benz. 

Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε περιθώρια κέρδους 14% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, ένας στόχος που θα υπηρετηθεί κυρίως από την πολυτελή κατηγορία.

Με την πλατφόρμα MMA θα κάνει επίσης το ντεμπούτο το νέο infotainment MBOS, το οποίο θα εμφανίζεται σε όλες τις μελλοντικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής MB.EA που θα αντικαταστήσει σταδιακά την πλατφόρμα EVA2 που υποστηρίζει τις EQS και EQE.

Τα μοντέλα της πλατφόρμας MMA θα έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους από αυτά της τρέχουσας πλατφόρμας MFA2, η οποία περιλαμβάνει μοντέλα της κατηγορίας Α και Β, δήλωσε στους αναλυτές ο Οικονομικός Διευθυντής της Mercedes-Benz. «Το περιθώριο ανά μονάδα θα πρέπει να είναι καλύτερο από αυτό που είχαμε στο παρελθόν», κατέληξε, περιγράφοντας με τον σαφέστερο τρόπο το δρόμο που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο άμεσο μέλλον.