Η Nissan συνεργάζεται με τη NASA για τα αυτόνομα οχήματα

Η Nissan συνεργάζεται με τη NASA για τα αυτόνομα οχήματα

Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα εξέλιξης και μαζικοποίησης της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Καθώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα έρχονται πιο κοντά στην πραγματικότητα, η Nissan συνεργάζεται με τη NASA για τον τρόπο ελέγχου των οχημάτων και την επίλυση των προκλήσεων της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης στον πραγματικό κόσμο.

Ο στόχος είναι να επιτραπεί στα αυτοκίνητα με ενσωματωμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης να λαμβάνουν αποφάσεις όταν οι συνθήκες κυκλοφορίας γίνονται χαοτικές ή απρόβλεπτες ή βγαίνουν εκτός του αρχικού προγραμματισμού του οχήματος.

Ο Δρ Maarten Sierhuis, διευθύνων σύμβουλος της τεχνολογίας στο ερευνητικό κέντρο της Nissan στο Silicon Valley, έχει υπηρετήσει 13 χρόνια στη NASA και αξιοποιεί την εμπειρία του από τα τηλεχειριζόμενα σεληνιακά οχήματα.

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση επιμένει πως υπάρχουν παράγοντες που είναι απρόβλεπτοι και ως εκ τούτου δεν μπορούν να μπουν στη διαδικασία προγραμματισμού. «Αυτή η μικρή ανθρώπινη αλληλεπίδραση ... είναι πολύ δύσκολο να γίνει αντιληπτή από ένα αυτόνομο σύστημα», είπε μιλώντας σε ένα συνέδριο της Nissan στο Χονγκ Κονγκ.

Ο Sierhuis μιλάει για ένα σύστημα όπου τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούν να επαναπροσανατολίζονται από απόσταση ή να επαναπρογραμματίζονται για απρόβλεπτες καταστάσεις. Ο Sierhuis πιστεύει πως στο πλαίσιο της αυτόνομης οδήγησης, τα αυτόνομα ΤΑΧΙ θα είναι αυτά που θα κάνουν πρώτα μαζική εμφάνιση.

Ο Sierhuis πιστεύει πως ο κόσμος των robocars είναι αντιμέτωπος με προκλήσεις παρόμοιες με αυτές που αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες στην τηλε-καθοδήγηση των οχημάτων που στέλνει η NASA στον Αρη, τα οποία πρέπει να  λειτουργούν αυτόνομα λόγω της χρονικής καθυστέρησης στις επικοινωνίες από τη Γη, αλλά θα λαμβάνουν τακτικές ενημερώσεις από τα κεντρικά γραφεία της NASA.

Και καταλήγει τονίζοντας πως «για να οικοδομήσουμε το αυτόνομο σύστημα για ένα όχημα στη Γη πρέπει να φτιάξουμε ένα ρομπότ που οδηγεί με 120 km/h πολύ κοντά σε άλλα ρομπότ. Τα προβλήματα αρχίζουν να εμφανίζονται όταν το ρομπότ αυτό καλείται να διαχειριστεί και να επεξεργαστεί και άλλες παραμέτρους που δεν μπορούν να προβλεφθούν όπως οι αντιδράσεις ανθρώπων που είτε περπατούν είτε οδηγούν στην ίδια διαδρομή, αυτοκίνητα, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, κτλ».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube