node/37441

Η Daimler ξεκίνησε τις δοκιμές της πλήρως αυτόνομης S- Class

Οι δοκιμές γίνονται στην Καλιφόρνια με την παρουσία «οδηγού ασφαλείας» στο αυτοκίνητο.

Παρά τη θέση του CEO της Daimler, του Ola Kallenius, που είπε πως θα επανεξετάσει τα κεφάλαια που επενδύονται στην αυτόνομη οδήγηση, στις ΗΠΑ ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες δοκιμές της πλήρως αυτόνομης S-Class.

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της Daimler θα εφαρμοστεί πιθανότατα σε εμπορικά οχήματα για εταιρείες μεταφορών, δήλωσε ο Kallenius. Η εταιρεία ωστόσο ξεκίνησε δοκιμές robotaxi στην Καλιφόρνια για να συγκεντρώσει σχόλια από τους χρήστες.

Πηγές της εταιρείας διευκρίνισαν πως «δεν έχουμε θέσει τα σχέδια για την αυτόνομη οδήγηση. Αυτό που εξετάζουμε είναι πώς θα βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα, αλλά και πώς θα κάνουμε συνέργειες για να μην κάνουμε δύο και τρεις φορές τις ίδιες εργασίες. Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα αφορά την καταγραφή της εμπειρίας των χρηστών».

Ο στόλος των αυτοκινήτων που δοκιμάζονται περιλαμβάνει περίπου 30 οχήματα, κυρίως Mercedes-Benz S-Class που είναι εφοδιασμένα με συστοιχίες αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένων των LiDARs για σάρωση μεγάλων αποστάσεων με λέιζερ.

Παρόλο που τα αυτοκίνητα είναι πλήρως αυτόνομα, ένας οδηγός ασφαλείας βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ανά πάσα στιγμή. Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των χρηστών θα είναι αρχικά περιορισμένος, ο τελικός σκοπός του πιλοτικού προγράμματος είναι κυρίως να αποκτήσει γνώση του τι θέλουν ή απαιτούν οι πελάτες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]

node/40159
Kyocera Moeye

Kyocera: Από τα έπιπλα γραφείου στα αυτοκίνητα [video]

Εκδημοκρατισμός των EV, αυτόνομη οδήγηση, καινοτόμες in-car υπηρεσίες… Σημαντικές, μεσοπρόθεσμες εξελίξεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και εμπλοκή εταιρειών με διαφορετικούς ορίζοντες. Όπως αυτή της Kyocera!

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Kyocera: Από τα έπιπλα γραφείου στα αυτοκίνητα [video]

Η ιαπωνική εταιρεία εξοπλισμού γραφείων Kyocera παρουσιάζει περήφανα το πρώτο της πρωτότυπο. Όχι στον χώρο που δραστηριοποιείται, αλλά στο αυτοκίνητο! Το ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα Moeye μετουσιώνει τη βούληση της εταιρείας να διαφοροποιηθεί από το κύριο αντικείμενό της που επικεντρώνεται στον εξοπλισμό γραφείων.

Η ιαπωνική φίρμα ποντάρει αναμφίβολα στην τεχνολογική εικόνα της για να σαγηνεύσει το κοινό με αυτήν τη σπουδή. Έτσι, το κόνσεπτ του Kyocera Moeye ενσωματώνει μια εντυπωσιακή οθόνη που καλύπτει όλο το πλάτος του ταμπλό. Οι μικρές κάμερες που είναι τοποθετημένες στο εξωτερικό επιτρέπουν την απόδοση ενός φαινομένου διαφάνειας σε αυτό το τμήμα του χώρου επιβατών.

Kyocera Moeye

Το τεχνικό φύλλο της Kyocera υποδεικνύει επίσης την παρουσία απτικής ανατροφοδότησης που ονομάζεται «Haptivity», ικανής να προσομοιώνει την αίσθηση του φυσικού κουμπιού στην οθόνη όταν το πιέζεις. Τέλος, ένας βοηθός σε τρισδιάστατο ολόγραμμα, ένα ποιοτικό σύστημα ήχου και ένα ρυθμιζόμενο ντισπένσερ για πέντε διαφορετικά αρώματα ολοκληρώνουν το πακέτο.

Παρά τη φουτουριστική σχεδίασή του, το Kyocera Moeye φιγουράρει με ρετρό αμάξωμα που θυμίζει Μεσοπόλεμο. Προβολείς που είναι φορτωμένοι με μπόλικο νίκελ, καλυμμένοι πίσω τροχοί, μικροσκοπικός προφυλακτήρας και μικρά πίσω φώτα.

Kyocera Moeye

Τι είναι τελικά αυτό το Kyocera Moeye; Ένα πρωτότυπο επίδειξης με στόχο την επικοινωνία ή προάγγελος ενός αυτοκινήτου του μέλλοντος; Η απάντηση σε λίγα ή περισσότερα χρόνια…