node/38964

Hyundai: Υπεριώδης ακτινοβολία για απολύμανση της καμπίνας

Μια έξυπνη λύση που μετατρέπει το φως στην οροφή σε όπλο κατά του COVID-19.

Στα πλαίσια της καταπολέμησης του COVID-19, η Hyundai ανακοίνωσε πως σκοπεύει να χρησιμοποιήσει υπεριώδη ακτινοβολία για απολύμανση του εσωτερικού των αυτοκινήτων της, παράλληλα με μια σειρά από μέτρα προστασίας οδηγών και επιβατών από βλαβερά μικροσωματίδια.

Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει: «Προς το παρόν, η πιο ελπιδοφόρα λύση για απολύμανση είναι η χρήση λαμπτήρων υπεριώδους ακτινοβολίας (UV). Μεγάλα νοσοκομεία χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία στα κουμπιά των ανελκυστήρων. Η αποτελεσματικότητα αυτής της πρακτικής έχει ελεγχθεί επιστημονικά, και χρησιμοποιείται επίσης σε βαγόνια του μετρό και art galleries.»

«Το Hyundai Motor Group είναι έτοιμο να χρησιμοποιήσει τεχνολογία απολύμανσης με υπεριώδη ακτινοβολία στα αυτοκίνητά του. Η άμεση έκθεση σε ακτίνες UV είναι επικίνδυνη για το δέρμα, οπότε μια τέτοια λειτουργία θα μπορούσε να ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο. Είναι ιδανικό και πιο αποδοτικό όταν η συσκευή βρίσκεται στην οροφή, καθώς από εκεί μπορεί να απολυμαίνει ταυτόχρονα τα καθίσματα, τη μοκέτα, το ταμπλό και το τιμόνι. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να φτάσει σε όλα τα σημεία.»

«Στόχος του Hyundai Motor Group είναι η εξέλιξη ενός εσωτερικού φωτός για την καμπίνα που θα ενσωματώνει λειτουργία απολύμανσης, και θα είναι αρκετά πρακτικό με ισχυρότερες ακτίνες UV.»

Hyundai

Όπως αναφέρει η Hyundai, οι υπεριώδεις ακτίνες μπορούν επίσης να μειώσουν το CO2 και τα μικροσωματίδια που αιωρούνται στην ατμόσφαιρα, ενώ εξελίσσει τρόπους για αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα στην καμπίνα. Το πρόβλημα με αυτές τις μεθόδους είναι το αυξημένο κόστος που θα περνούσε και στην τιμή των αυτοκινήτων, όμως στόχος του ομίλου είναι να βρει τρόπους για ακόμα πιο προσιτές τεχνολογίες.

Μια μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι η διατήρηση της υγιεινής στο εσωτερικό των κοινόχρηστων αυτοκινήτων, λόγω του πλήθους των ανθρώπων που τα οδηγούν. Η ανάγκη για λύσεις απολύμανσης της καμπίνας γίνεται όλο και πιο επιτακτική καθώς σταδιακά μπαίνουμε στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης όπου τα οχήματα θα αποτελούν προέκταση του σαλονιού μας.

Όπως αναφέρει η Hyundai, ακόμα και πριν από την πανδημία χρησιμοποιούσε αντιβακτηρηδιακή βαφή για τμήματα του εσωτερικού των μοντέλων της, και ειδικό αφρό με έλαια καρτανόλης από κάσιους που βελλτίωνε την υγιεινή της καμπίνας κατά 99,9%. Μια άλλη λύση είναι αφαιρούμενα καλύμματα των καθισμάτων τα οποία θα πλένονται ευκολότερα, ενώ το υλικό τους θα επιτρέπει σωστό αερισμό και αποδοτική λειτουργία κλιματισμού των θέσεων.

[Πηγή: Hyundai Motor Group Tech]

node/39988

Επίσημο: Ανανεωμένο Hyundai i30 N [video]

To Hyundai i30 N επιστρέφει με φρεσκαρισμένη εμφάνιση και με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένο Hyundai i30 N [video]

H Hyundai παρουσίασε και επίσημα το ανανεωμένο i30 N το οποίο έρχεται με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, περισσότερη τεχνολογία στο εσωτερικό και μια σειρά από αναβαθμίσεις στα μηχανικά μέρη με σημαντικότερη την επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Να θυμίσουμε πως το hot hatch της Hyundai πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017 και ήταν το πρώτο δείγμα γραφής του νεοσύστατου τμήματος N Performance με υπεύθυνο τον Albert Biermann. Έκτοτε έχει πουλήσει πάνω από 25.000 μονάδες στην Ευρώπη ενώ έχει κερδίσει πολλα βραβεία από τον ειδικό τύπο.

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι περιορισμένες όμως αρκούν για να εκσυγχρονίσουν την εμφάνιση του μοντέλου. Όπως είχαμε προβλέψει με τα δικά μας renderings πριν από πέντε μήνες, το i30 N απέκτησε φαρδύτερη γρίλια, πιο μοντέρνα γραφικά LED στα εμπρός και τα πίσω φώτα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες στα πρότυπα του i30 N Line με κόκκινες λεπτομέρειες και διαφορετικές εισαγωγές αέρα, νέο σχέδιο τροχών 19" και μεγαλύτερες απολήξεις της εξάτμισης στο διαχύτη. Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει 7 αποχρώσεις (Performance Blue, Polar White, Engine Red, Sunset Red, Shadow Gray, Dark Knight. Phantom Black).

Όπως και ο προκάτοχός του, το μοντέλο θα διατίθεται με αμάξωμα hatchback και fastback όμως η Hyundai επέλεξε να μας δείξει μόνο το πρώτο στις επίσημες φωτογραφίες.

Hyundai i30 N

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Ανανεωμένο Hyundai i30 [video]

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός υπετροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων. Στη βασική έκδοση αποδίδει 250 PS και 353 Nm και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην έκδοση Performance, το μοτέρ είναι ισχυρότερο με 280 PS στις 5.200 rpm (+5 PS από το προηγούμενο i30 N Performance) και 392 Nm (+39 Nm) μεταξύ 1.950-4.600 rpm ενώ μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT 8 σχέσεων.

Η πολυαναμενόμενη προσθήκη αυτόματου κιβωτίου στη γκάμα του i30 N είναι και η σημαντικότερη ειδηση καθώς του επιτρέπει να ανταγωνιστεί καλύτερα τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τη Hyundai, το N DCT κάνει το hot hatch ακόμα πιο ενδιαφέρον οδηγικά και προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ή του λεβιέ. Παράλληλα, διαθέτει το σύστημα N Grin Shift (NGS) που απελευθερώνει τη μέγιστη δύναμη για 20" με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι, το N Power Shift (NPS) που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατά το γκάζι πάνω από 90% και εξαλείφει τα κενά ροπής κατά τις αλλαγές σχέσεων, και το N Track Sense Shift (NTS) το οποίο αναγνωρίζει πότε οι συνθήκες είναι κατάλληλες για δυναμική οδήγηση και ενεργοποιείται αυτόματα.

Hyundai i30 N

Σε όλες τις εκδόσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, με την Performance να εξοπλίζεται και με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential. H ταχύτερη έκδοση επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 5,9" (-0,2") με την τελική ταχύτητα να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. 

Το σύστημα N Grin Control επιτρέπει την επιλογή ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης - Eco, Normal, Sport, N και N Custom που αλλάζουν τη ρύθμιση της ενεργής ανάρτησης, του συστήματος ευστάθειας (ESC), του ηλεκτρονικού διαφορικού N Corner Carving Differential, του κιβωτίου, του τιμονιού αλλά και τον ήχο της εξάτμισης. Σύμφωνα με τη Hyundai, η ενεργή ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το τιμόνι έχουν επαναρυθμιστεί σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου i30 N για ακόμα καλύτερο κράτημα. Το hot hatch εξοπλίζεται επίσης με Rev Matching, Launch Control και διαθέτει τη μπάρα στο χώρο αποσκευών για μεγαλύτερη ακαμψία.

Η έκδοση Performance φορά τις ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες 19" (-14,4 kg) με ελαστικά Pirelli P-Zero, ενώ η βασική φορά τροχούς 18" με Michelin Pilot Super Sport. Παράλληλα, το i30 N Performance έχει και μεγαλύτερα φρένα με δίσκους 360 mm εμπρός (αντί για 345 mm).

Hyundai i30 N facelift

Στο εσωτερικό βρίσκουμε μια προαιρετική οθόνη αφής 10,25" στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία ενσωματώνει το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto ενώ διαθέτει νέα γραφικά για το Performance Driving Data System. Το τιμόνι (προαιρετικά θερμαινόμενο) διατηρεί τα γνωστά πλήκτρα αλλαγής λειτουργίας οδήγησης ενώ παρών δηλώνει και ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων με το έμβλημα N.

Τα νέα καθίσματα N Light Seats με ενσωματωμένα προσκέφαλα, φωτιζόμενο έμβλημα N και επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, προσφέρουν αυξημένη πλευρική στήριξη και ζυγίζουν 2,2 kg λιγότερο από τα στάνταρ καθίσματα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα σπορ πεντάλ, οι ραφές Performance Blue και οι μπλε ζώνες ασφαλείας.

Hyundai i30 N

Όπως και η γκάμα του ανανεωμένου i30, έτσι και το κορυφαίο i30 N έρχεται με αναβαθμισμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας Hyundai SmartSense που περιλαμβάνει, Forward Collision-Avoidance Assist που αναγνωρίζει οχήματα και πεζόυς, Lane Following Assist (LFA),  Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA-R), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (RCCW) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) αν και ορισμένα από αυτά είναι διαθέσιμα μόνο στο hatchback με το αυτόματο DCT.

Η εμπορική πορεία του ανανεωμένου Hyundai i30 N θα ξεκινήσει στην Ευρώπη από τις αρχές του 2021 με τις τιμές να ανακοινώνονται πιο κοντά σε αυτή την ημερομηνία. 

[Πηγή: Hyundai]

 

 

node/39939
BMW 128ti

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η BMW συνεργάζεται με μια εταιρεία τεχνολογίας για να σχεδιάσει ένα σύστημα που θα μπορεί να αναλύει τον δρόμο σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσει το κράτημα και την άνεση. Μια ιδέα που, ωστόσο, δεν είναι πραγματικά νέα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η δυνατότητα της απόσβεσης σε ένα αυτοκίνητο έχει προφανώς μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, ακόμη και εν έτει 2020. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές έχουν ήδη, ως επί το πλείστον, συστήματα που αναλύουν τον δρόμο, χάρη στις κάμερες, και έτσι καθιστούν δυνατή την προσαρμογή της ανάρτησης στο επικείμενο ανάγλυφο. Ένα είδος προγνωστικής απόσβεσης (και όχι μόνο «παθητικής») που συναντάμε ιδιαίτερα σε μοντέλα της Mercedes-Benz, αλλά και στη Rolls-Royce που ανήκει στο γκρουπ της BMW.

Η BMW για το ανάλογο σύστημά της συνεργάστηκε με την ισραηλινή Tactile Mobility, εταιρεία που ειδικεύεται στην τεχνολογία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Στόχος είναι να σχεδιάσει ένα σύστημα νέας γενιάς βασισμένο σε αισθητήρες που θα συλλέγουν και θα αναλύουν δεδομένα από τα λάστιχα, τα φρένα, τον κινητήρα, την ανάρτηση και την κατάσταση του δρόμου για να τελειοποιήσουν την οδική συμπεριφορά και την άνεση.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Tactile Mobility δεν μας είναι άγνωστη, καθώς συνεργάζεται ήδη με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η Porsche, καθώς και με δήμους και οδικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ευρώπη και στην Ασία.

Η τρόπον τινά καινοτομία στην προκειμένη περίπτωση όμως είναι ότι αυτή η τεχνολογία δεν θα προορίζεται για τη Rolls-Royce, αλλά θα αποτελέσει κοινό τόπο σε μια νέα γενιά μοντέλων BMW από το 2021. Επίσης, τα δεδομένα που συλλέγονται από τους αισθητήρες δεν θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την προσαρμογή των αναρτήσεων αφού «θα μοιράζονται και σε άλλα οχήματα και υποδομές για τη βελτίωση της ασφάλειας στον δρόμο, ειδικά στις περιπτώσεις που αφορούν μεγάλες λακκούβες ή αντικείμενα στον δρόμο.