node/38904

Γιατί η Audi εγκαταλείπει το DTM και αφοσιώνεται στη Formula E

Τι λέει ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας της Audi στη Formula E για το παρόν και το μέλλον του θεσμού.

Σε μία ιστορική για τη μάρκα στιγμή, η Audi ανακοίνωσε ότι αφοσιώνεται πλήρως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E και παράλληλα αποσύρεται από το DTM – Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού μετά το τέλος της εφετινής σεζόν. 

Η Audi είχε πολύ επιτυχημένη παρουσία στο DTM, έχοντας να επιδείξει 23 τίτλους κατασκευαστών, 11 οδηγών, 114 πρώτες νίκες, 345 θέσεις στο βάθρο, 106 pole positions, 112 ταχύτερους γύρους ενώ άφησε αναμφισβήτητα ανεξίτηλη τη σφραγίδα της στο θεσμό από το 1990 έως το 1992 και από το 2000 έως σήμερα. 

dtm

Στη Formula E, η Αudi συμμετέχει ανελλιπώς από την ίδρυσή της, το 2014 και με 41 συνολικά θέσεις στο βάθρο, η Audi Sport ABT Schaeffler είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία του sport. Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Audi για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η μάρκα έχει θέσει στόχο μέχρι το 2025, το 40% περίπου των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα!

Λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση, ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας Formula E της Audi, έκανε έναν απολογισμό της παρουσίας της μάρκας στη Formula E μέχρι σήμερα, αιτιολόγησε γιατί είναι το ιδανικό αγωνιστικό πεδίο για την Audi και μοιράστηκε τις σκέψεις του για τον πιο σύγχρονο αλλά και περισσότερο απ’ όλους στο πνεύμα της εποχής, τύπο Motorsport. Οι σκέψεις του 50χρονου Σκωτσέζου, με βαθιά γνώση και εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα, σίγουρα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. 

ala

Πρώτα απ’ όλα, οι πιο σημαντικές ερωτήσεις αυτήν την περίοδο: Πώς είστε και πώς εσείς και η οικογένειά σας περάσατε όλη αυτήν την περιπέτεια με τον κορονοϊό;
Είμαστε καλά, ευχαριστώ. Αλλά όπως για όλους, η κατάσταση ήταν πολύ σουρεαλιστική, φόβος και αγωνία. Κατ’ οίκον εκπαίδευση για τα παιδιά μας και αισθανόμουν σαν να ήμουν πίσω στο σχολείο. Η πρώτη εργασία στο σπίτι για την 11χρονη κόρη μας ήταν να υπολογίσει την περιφέρεια ενός κύκλου με το “π” - και ευτυχώς το μυαλό μου πήγε στο μονοθέσιο. Έτσι, βγάλαμε ένα ελαστικό στην εξωτερική βεράντα και μετρήσαμε την ακτίνα και την απόσταση που διανύεται σε μια πλήρη περιστροφή. Εκτός από αυτές τις προκλήσεις που είναι ελάχιστες σε σύγκριση με τη μεγάλη εικόνα, πολύς χρόνος στο σπίτι αφιερώθηκε στην προετοιμασία για την επόμενη μέρα και περιμένουμε ανυπόμονα τη στιγμή που μπορούμε να επιστρέψουμε στη δουλειά ξανά.

Αυτό μας δίνει χρόνο να κοιτάξουμε πίσω: Αναλάβατε το Σεπτέμβριο του 2017 ως επικεφαλής της ομάδας. Πώς απολαύσατε το ταξίδι σας μέχρι τώρα;
Ήταν πολύ ενδιαφέρον και πολύ έντονο - με θετικές αναμνήσεις και προφανώς και μερικές αρνητικές. Δεν μου φαίνεται σαν 2,5 χρόνια, αλλά περισσότερο σαν 2,5 εβδομάδες. Εκείνη τη χρονική περίοδο είχαμε την εργοστασιακή εμπλοκή μας στο πρωτάθλημα, την κατάκτηση του τίτλου των ομάδων, τη μετάβαση στο αυτοκίνητο Gen2 ενώ τώρα έχουμε το Gen2 EVO και ακολουθεί το Gen3 από την ένατη σεζόν. Είναι πολλή δουλειά, αλλά ο διαρκώς αυξανόμενος ανταγωνισμός μας κρατά όλους σε εγρήγορση.

alan

Σε σύγκριση με το να είσαι οδηγός αγώνων στη Formula 1 ή σε σπορ αυτοκίνητα, είναι πιο απαιτητικό να είσαι υπεύθυνος για μια τόσο μεγάλη ομάδα;
Δεν θα έλεγα ότι είναι πιο απαιτητικό, αλλά απαιτητικό με διαφορετικό τρόπο. Όταν ανταγωνίζεσαι ως οδηγός σε έναν αγώνα όπως το Le Mans, είναι η απόλυτη πίεση, μπορώ να σας το πω με σιγουριά αυτό. Το να είσαι σε αυτό το επίπεδο είναι 24ωρη δουλειά για 365 ημέρες το χρόνο. Σήμερα, ως διευθυντής της ομάδας, δεν χρειάζεται να είμαι τόσο γυμνασμένος και έχει μια ελαφρώς διαφορετική ένταση αλλά υπάρχει ένα έντονο αίσθημα ευρύτερης ευθύνης. Τώρα έχω τους δύο οδηγούς και στη συνέχεια πρέπει να φροντίζω την υπόλοιπη ομάδα στην πίστα και επίσης πίσω στη βάση μας, προσπαθώντας συνεχώς να ωθήσω όλους μπροστά και να μην αφήσω κανέναν να βασιστεί στις επιτυχίες του χθες.

Αυτή είναι η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των δύο ρόλων;
Πιο σημαντική θεωρώ είναι μια άλλη: ως νέος οδηγός, αναζητάς τον τελικό στόχο για τον εαυτό σου.  Έχεις μόνο μία ευκαιρία. Τώρα, ως διευθυντής της ομάδας, πρέπει να κοιτάξω τη συνολική εικόνα της ομάδας. Και αυτό σημαίνει ότι έχω δύο οδηγούς και δύο ευκαιρίες για τη νίκη σε κάθε αγώνα, συν τους τίτλους στο τέλος της χρονιάς, για οδηγούς και ομάδα. Και όλο αυτό προσθέτει κι άλλες σύνθετες πτυχές - ειδικά όταν έχεις δύο διαφορετικούς και πολύ δυνατούς χαρακτήρες όπως έχουμε με τους Daniel (Abt) και Lucas (di Grassi).

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι για εσάς μέχρι τώρα;
Το πιο δύσκολο για μένα ήταν κατά κάποιο τρόπο να βγω από το cockpit, να ξεχάσω πώς είναι να είσαι οδηγός. Είμαι συνήθως αρκετά ξεκάθαρος στο μυαλό μου: όταν κλείνω μια πόρτα, τότε κλείνει και συνεχίζω. Όμως, πρέπει να παραδεχτώ ότι «κάποτε οδηγός, για πάντα οδηγός» και το βλέπεις ενστικτωδώς από αυτήν τη θέση, οπότε το να μην είσαι στο cockpit είχε προκλήσεις. Όταν βλέπω το on-board υλικό κατά τη διάρκεια μιας ημέρας αγώνων της Formula E, το ζω σίγουρα με τον Daniel και τον Lucas στα πιλοτήρια τους: κάντε αυτό, κάντε εκείνο - θέλεις να το ελέγξεις τόσο πολύ, απλά δεν  μπορείς. Ευτυχώς έχουμε δύο  πολύ καλούς οδηγός, ώστε να μπορώ να χαλαρώσω λίγο όταν ο αγώνας έχει ξεκινήσει.

audi

Να έχεις τον έλεγχο: Είναι αυτό που σας λείπει περισσότερο τώρα που δεν είστε οδηγός αγώνα;
Όχι. Αυτό που μου λείπει περισσότερο είναι το συναίσθημα της νίκης με το βάθρο και τη σαμπάνια, λόγω του ταξιδιού που σε έχει φτάσει μέχρι εκεί και αυτής της απόλαυσης στα μάτια όλων όταν επιστρέφεις με το τρόπαιο. Ευτυχώς, έχουμε αυτό το συναίσθημα ως ομάδα αρκετές φορές μέχρι τώρα, για παράδειγμα με τον Ντάνιελ στο Μεξικό ή και τους δύο οδηγούς στο Βερολίνο. Αυτό το συναίσθημα όταν γιορτάζεις με όλους όσους συνεισέφεραν, είναι απίστευτο - και δεν έχει σημασία αν το ζεις ως οδηγός ή ως διευθυντής της ομάδας.

Δεν έχετε μόνο έναν νέο ρόλο - είναι επίσης ένας ρόλος σε έναν εντελώς νέο τρόπο αγώνων. Σωστά; 
Ποτέ δεν κοίταξα στον καθρέφτη όταν ήμουν οδηγός και εξακολουθώ να πιστεύω ότι το να κοιτάς πίσω δεν βοηθά. Πάντα με ενδιέφεραν οι νέες τεχνολογίες και πάντα ήθελα να κερδίζω αγώνες. Το ίδιο και όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ναι, ένα νέο μονοθέσιο, ένα νέο στυλ αγώνων και νέα εργαλεία διαθέσιμα, αλλά η ιδέα είναι ακόμα η ίδια: πρέπει να επικρατήσεις όλων των άλλων για να κερδίσεις.

alanluca

Μπορείτε να θυμηθείτε την πρώτη σας εμπειρία με τη Formula E;
Σίγουρα θυμάμαι μια αστεία στιγμή όταν πήγα να δω τον πρώτο μου αγώνα ως επισκέπτης στο Χονγκ Κονγκ κατά την τρίτη σεζόν. Έπινα τσάι στη σκηνή και σχεδόν έχασα ολόκληρα τα δοκιμαστικά, επειδή δεν άκουσα τα αυτοκίνητα να βγαίνουν στην πίστα. Όμως, από εκείνη τη στιγμή, όλα ήταν αρκετά εύκολα προς τα εμπρός στη Formula Ε.

Μπορείτε να αναφέρετε μια στιγμή από τα δυόμισι χρόνια που θυμάστε ιδιαίτερα;
Θα περιμένατε ίσως μία από τις νίκες μας. Αλλά για μένα, είναι ένα άλλο γεγονός που μετέτρεψε μια κακή μέρα σε κάτι ξεχωριστό: δεν θα ξεχάσω ποτέ πώς συνεργάστηκε ολόκληρη η ομάδα μετά το ατύχημα του Ντάνιελ στο Μεξικό. Τα παιδιά άλλαξαν το σασί σε χρόνο ρεκόρ, άλλαξαν την μπαταρία, πήγαν στον τεχνικό έλεγχο και ενώ ο χρόνος πίεζε έσπρωχναν το αυτοκίνητο στο pit lane για να το φέρουν έγκαιρα στο parc fermé - τα πάντα για να είναι έτοιμο το μονοθέσιο για τον οδηγό τους, έγκαιρα για τα προκριματικά. Σε αυτές τις σχεδόν τρεις ώρες, όλοι είδαν εντυπωσιακά τι πάθος και αφοσίωση χαρακτηρίζει την ομάδα μας.

audie

Γιατί η Formula E ταιριάζει τόσο τέλεια στην Audi;

Επειδή ταιριάζει ακριβώς με αυτό που κάνουμε για ένα μοντέλο Audi στο δρόμο. Από τις παλιές ημέρες της Auto Union, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί μεγάλο μέρος του DNA της μάρκας. Και συνεχίζεται, γιατί η Audi επιλέγει πάντα κατηγορίες αγώνων που επιτρέπουν τη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στους δρόμους. Αν κοιτάξετε πίσω, στο καλοκαίρι της τέταρτης σεζόν: κερδίσαμε με περιπετειώδη και εμφατικό τρόπο τον τίτλο των ομάδων στη Νέα Υόρκη και δύο μήνες αργότερα, παρουσιάστηκε το e-tron, το πρώτο ηλεκτρικό Audi για το δρόμο, στο Σαν Φρανσίσκο. Δεν ακούγεται απίστευτο και συγκινητικό όλο αυτό; Η Formula Ε ταιριάζει απόλυτα στις ιστορίες που λέμε, αλλά και στις τεχνολογίες που αναπτύσσουμε.

Πώς βλέπετε το ταξίδι και την επιτυχία της Formula E μέχρι στιγμής;
Είναι ένα απίστευτο ταξίδι. Όταν αποχώρησα από τους αγώνες το 2013, ρωτήθηκα αν ενδιαφερόμουν να οδηγήσω στη Formula Ε. Εκτός από το γεγονός ότι είχα πάρει την απόφασή μου, ήμουν δύσπιστος, γιατί έχω δει πολλά νέα πρωταθλήματα να έρχονται και να φεύγουν. Όμως, αυτό που δεν είχα δει μέχρι τώρα ήταν η δυναμική νοοτροπία και η φιλοσοφία start-up που είχαν αυτά τα παιδιά της Formula E. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις πώς μπορούν να κινηθούν με όλες τις απαιτήσεις που φέρνουν οι κατασκευαστές και οι αγώνες στα κέντρα των πόλεων και πώς παρουσιάζουν αυτά τα ισχυρά δίδυμα οδηγών. Και πρέπει πάντα να θυμάστε: δεν είμαστε μια καθιερωμένη κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού με δεκαετίες ιστορίας, όπως μερικές με τις οποίες μερικές φορές συγκρινόμαστε. Είμαστε ένα «εξάχρονο παιδί» που μόλις πήγε στο σχολείο. Ανυπομονώ να δω πώς αναπτύσσεται στο μέλλον η Formula E και πώς εμείς ως Audi αναπτυσσόμαστε μαζί του.
 

node/39069

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

H Peugeot παρουσιάζει την ιστορία του τιμονιού όπως αυτή την έχει δημιουργήσει. 

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

Από τις απαρχές της αυτοκίνησης, το τιμόνι έχει υπάρξει το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο, ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσεται.

Το 2012, η Peugeot εισήγαγε μία μοναδική καινοτομία με το λανσάρισμα του Peugeot i-Cockpit. Η ουσία του τριπτύχου αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι και σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το Peugeot i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έχουν προτιμήσει και εμπιστευθεί αυτήν την επανάσταση, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

icok

Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

type56

Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι!

Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.

type125

Από το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο Peugeot 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit. Δεδομένου ότι το συμπαγές τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς και αυξάνει την αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού, η καινοτομία αυτή συνδέθηκε παγκοσμίως με το όνομα του κατασκευαστή της. 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το Peugeot i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο Peugeot 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς! Το Peugeot i-Cockpit και το εμβληματικό συμπαγές τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας και την διακρίνουν από όλες τις υπόλοιπες.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

legen

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

eleg

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το διάσημο Peugeot e-LEGEND εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS
node/39051

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Ένα Audi RS 6 δίνει την απάντηση, καταγράφοντας τη διαφορά που έχουν οι διαφορετικοί τροχοί τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στο γύρο πίστας.

Κυριακή, 24 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Πόση διαφορά στις επιδόσεις κάνουν οι τροχοί 22" σε σχέση με τους 21"; [video]

Το γερμανικό Auto Bild Sporstcars δημοσίευσε στο κανάλι του στο YouTube μια ενδιαφέρουσα δοκιμή με το Audi RS 6 (C8), η οποία μας παρουσιάζει τη διαφορά στην επιτάχυνση από στάση και τους χρόνους στην πίστα μεταξύ του ίδιου αυτοκινήτου με τροχούς 21" και με τροχούς 22".

Πριν δούμε τα αποτελέσματα του τεστ, να θυμίσουμε πως η νέα γενιά του RS 6 φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με 600 PS και 800 Nm, με τη δύναμη να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση του στέισον βάγκον της Audi διατίθεται με τροχούς 21" και ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσεων 275/35 R21 ως στάνταρ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκουμε τους τροχούς 22" με ελαστικά Hankook Ventus S1 Evo διαστάσεων 285/30 R22. Οπότε το μεγάλο ερώτημα είναι, τι επιπτώσεις έχουν οι μεγαλύτεροι τροχοί (με τα συγκεκριμένα ελαστικά) στις επιδόσεις του αυτοκινήτου;

Ξεκινώντας από τη δοκιμασία των επιταχύνσεων από στάση, η δοκιμή αποδεικνύει πως το RS 6 είναι ταχύτερο με τους τροχούς μικρότερης διαμέτρου. Πιο συγκεκριμένα, με 21" επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3,3" (έναντι 3,4"), από τα 0-200 km/h σε 11,7" (έναντι 11,9") και από τα 0-250 km/h σε 20,2" (έναντι 20,8"). Στην πίστα Lausitzring, η εικόνα αλλάζει, καθώς το RS 6 σημείωσε καλύτερο χρόνο με τους τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου αφού ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1' 35" 85 (22") έναντι 1' 36" 37 (21").

Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως εκτός από την προφανή διαφορά σε διάμετρο και πλάτος πέλματος, σίγουρα έπαιξε ρόλο και το είδος του ελαστικού.

[Πηγή Auto Bild Sporstcars]