node/38904

Γιατί η Audi εγκαταλείπει το DTM και αφοσιώνεται στη Formula E

Τι λέει ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας της Audi στη Formula E για το παρόν και το μέλλον του θεσμού.

Σε μία ιστορική για τη μάρκα στιγμή, η Audi ανακοίνωσε ότι αφοσιώνεται πλήρως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E και παράλληλα αποσύρεται από το DTM – Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού μετά το τέλος της εφετινής σεζόν. 

Η Audi είχε πολύ επιτυχημένη παρουσία στο DTM, έχοντας να επιδείξει 23 τίτλους κατασκευαστών, 11 οδηγών, 114 πρώτες νίκες, 345 θέσεις στο βάθρο, 106 pole positions, 112 ταχύτερους γύρους ενώ άφησε αναμφισβήτητα ανεξίτηλη τη σφραγίδα της στο θεσμό από το 1990 έως το 1992 και από το 2000 έως σήμερα. 

dtm

Στη Formula E, η Αudi συμμετέχει ανελλιπώς από την ίδρυσή της, το 2014 και με 41 συνολικά θέσεις στο βάθρο, η Audi Sport ABT Schaeffler είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία του sport. Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Audi για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η μάρκα έχει θέσει στόχο μέχρι το 2025, το 40% περίπου των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα!

Λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση, ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας Formula E της Audi, έκανε έναν απολογισμό της παρουσίας της μάρκας στη Formula E μέχρι σήμερα, αιτιολόγησε γιατί είναι το ιδανικό αγωνιστικό πεδίο για την Audi και μοιράστηκε τις σκέψεις του για τον πιο σύγχρονο αλλά και περισσότερο απ’ όλους στο πνεύμα της εποχής, τύπο Motorsport. Οι σκέψεις του 50χρονου Σκωτσέζου, με βαθιά γνώση και εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα, σίγουρα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. 

ala

Πρώτα απ’ όλα, οι πιο σημαντικές ερωτήσεις αυτήν την περίοδο: Πώς είστε και πώς εσείς και η οικογένειά σας περάσατε όλη αυτήν την περιπέτεια με τον κορονοϊό;
Είμαστε καλά, ευχαριστώ. Αλλά όπως για όλους, η κατάσταση ήταν πολύ σουρεαλιστική, φόβος και αγωνία. Κατ’ οίκον εκπαίδευση για τα παιδιά μας και αισθανόμουν σαν να ήμουν πίσω στο σχολείο. Η πρώτη εργασία στο σπίτι για την 11χρονη κόρη μας ήταν να υπολογίσει την περιφέρεια ενός κύκλου με το “π” - και ευτυχώς το μυαλό μου πήγε στο μονοθέσιο. Έτσι, βγάλαμε ένα ελαστικό στην εξωτερική βεράντα και μετρήσαμε την ακτίνα και την απόσταση που διανύεται σε μια πλήρη περιστροφή. Εκτός από αυτές τις προκλήσεις που είναι ελάχιστες σε σύγκριση με τη μεγάλη εικόνα, πολύς χρόνος στο σπίτι αφιερώθηκε στην προετοιμασία για την επόμενη μέρα και περιμένουμε ανυπόμονα τη στιγμή που μπορούμε να επιστρέψουμε στη δουλειά ξανά.

Αυτό μας δίνει χρόνο να κοιτάξουμε πίσω: Αναλάβατε το Σεπτέμβριο του 2017 ως επικεφαλής της ομάδας. Πώς απολαύσατε το ταξίδι σας μέχρι τώρα;
Ήταν πολύ ενδιαφέρον και πολύ έντονο - με θετικές αναμνήσεις και προφανώς και μερικές αρνητικές. Δεν μου φαίνεται σαν 2,5 χρόνια, αλλά περισσότερο σαν 2,5 εβδομάδες. Εκείνη τη χρονική περίοδο είχαμε την εργοστασιακή εμπλοκή μας στο πρωτάθλημα, την κατάκτηση του τίτλου των ομάδων, τη μετάβαση στο αυτοκίνητο Gen2 ενώ τώρα έχουμε το Gen2 EVO και ακολουθεί το Gen3 από την ένατη σεζόν. Είναι πολλή δουλειά, αλλά ο διαρκώς αυξανόμενος ανταγωνισμός μας κρατά όλους σε εγρήγορση.

alan

Σε σύγκριση με το να είσαι οδηγός αγώνων στη Formula 1 ή σε σπορ αυτοκίνητα, είναι πιο απαιτητικό να είσαι υπεύθυνος για μια τόσο μεγάλη ομάδα;
Δεν θα έλεγα ότι είναι πιο απαιτητικό, αλλά απαιτητικό με διαφορετικό τρόπο. Όταν ανταγωνίζεσαι ως οδηγός σε έναν αγώνα όπως το Le Mans, είναι η απόλυτη πίεση, μπορώ να σας το πω με σιγουριά αυτό. Το να είσαι σε αυτό το επίπεδο είναι 24ωρη δουλειά για 365 ημέρες το χρόνο. Σήμερα, ως διευθυντής της ομάδας, δεν χρειάζεται να είμαι τόσο γυμνασμένος και έχει μια ελαφρώς διαφορετική ένταση αλλά υπάρχει ένα έντονο αίσθημα ευρύτερης ευθύνης. Τώρα έχω τους δύο οδηγούς και στη συνέχεια πρέπει να φροντίζω την υπόλοιπη ομάδα στην πίστα και επίσης πίσω στη βάση μας, προσπαθώντας συνεχώς να ωθήσω όλους μπροστά και να μην αφήσω κανέναν να βασιστεί στις επιτυχίες του χθες.

Αυτή είναι η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των δύο ρόλων;
Πιο σημαντική θεωρώ είναι μια άλλη: ως νέος οδηγός, αναζητάς τον τελικό στόχο για τον εαυτό σου.  Έχεις μόνο μία ευκαιρία. Τώρα, ως διευθυντής της ομάδας, πρέπει να κοιτάξω τη συνολική εικόνα της ομάδας. Και αυτό σημαίνει ότι έχω δύο οδηγούς και δύο ευκαιρίες για τη νίκη σε κάθε αγώνα, συν τους τίτλους στο τέλος της χρονιάς, για οδηγούς και ομάδα. Και όλο αυτό προσθέτει κι άλλες σύνθετες πτυχές - ειδικά όταν έχεις δύο διαφορετικούς και πολύ δυνατούς χαρακτήρες όπως έχουμε με τους Daniel (Abt) και Lucas (di Grassi).

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι για εσάς μέχρι τώρα;
Το πιο δύσκολο για μένα ήταν κατά κάποιο τρόπο να βγω από το cockpit, να ξεχάσω πώς είναι να είσαι οδηγός. Είμαι συνήθως αρκετά ξεκάθαρος στο μυαλό μου: όταν κλείνω μια πόρτα, τότε κλείνει και συνεχίζω. Όμως, πρέπει να παραδεχτώ ότι «κάποτε οδηγός, για πάντα οδηγός» και το βλέπεις ενστικτωδώς από αυτήν τη θέση, οπότε το να μην είσαι στο cockpit είχε προκλήσεις. Όταν βλέπω το on-board υλικό κατά τη διάρκεια μιας ημέρας αγώνων της Formula E, το ζω σίγουρα με τον Daniel και τον Lucas στα πιλοτήρια τους: κάντε αυτό, κάντε εκείνο - θέλεις να το ελέγξεις τόσο πολύ, απλά δεν  μπορείς. Ευτυχώς έχουμε δύο  πολύ καλούς οδηγός, ώστε να μπορώ να χαλαρώσω λίγο όταν ο αγώνας έχει ξεκινήσει.

audi

Να έχεις τον έλεγχο: Είναι αυτό που σας λείπει περισσότερο τώρα που δεν είστε οδηγός αγώνα;
Όχι. Αυτό που μου λείπει περισσότερο είναι το συναίσθημα της νίκης με το βάθρο και τη σαμπάνια, λόγω του ταξιδιού που σε έχει φτάσει μέχρι εκεί και αυτής της απόλαυσης στα μάτια όλων όταν επιστρέφεις με το τρόπαιο. Ευτυχώς, έχουμε αυτό το συναίσθημα ως ομάδα αρκετές φορές μέχρι τώρα, για παράδειγμα με τον Ντάνιελ στο Μεξικό ή και τους δύο οδηγούς στο Βερολίνο. Αυτό το συναίσθημα όταν γιορτάζεις με όλους όσους συνεισέφεραν, είναι απίστευτο - και δεν έχει σημασία αν το ζεις ως οδηγός ή ως διευθυντής της ομάδας.

Δεν έχετε μόνο έναν νέο ρόλο - είναι επίσης ένας ρόλος σε έναν εντελώς νέο τρόπο αγώνων. Σωστά; 
Ποτέ δεν κοίταξα στον καθρέφτη όταν ήμουν οδηγός και εξακολουθώ να πιστεύω ότι το να κοιτάς πίσω δεν βοηθά. Πάντα με ενδιέφεραν οι νέες τεχνολογίες και πάντα ήθελα να κερδίζω αγώνες. Το ίδιο και όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ναι, ένα νέο μονοθέσιο, ένα νέο στυλ αγώνων και νέα εργαλεία διαθέσιμα, αλλά η ιδέα είναι ακόμα η ίδια: πρέπει να επικρατήσεις όλων των άλλων για να κερδίσεις.

alanluca

Μπορείτε να θυμηθείτε την πρώτη σας εμπειρία με τη Formula E;
Σίγουρα θυμάμαι μια αστεία στιγμή όταν πήγα να δω τον πρώτο μου αγώνα ως επισκέπτης στο Χονγκ Κονγκ κατά την τρίτη σεζόν. Έπινα τσάι στη σκηνή και σχεδόν έχασα ολόκληρα τα δοκιμαστικά, επειδή δεν άκουσα τα αυτοκίνητα να βγαίνουν στην πίστα. Όμως, από εκείνη τη στιγμή, όλα ήταν αρκετά εύκολα προς τα εμπρός στη Formula Ε.

Μπορείτε να αναφέρετε μια στιγμή από τα δυόμισι χρόνια που θυμάστε ιδιαίτερα;
Θα περιμένατε ίσως μία από τις νίκες μας. Αλλά για μένα, είναι ένα άλλο γεγονός που μετέτρεψε μια κακή μέρα σε κάτι ξεχωριστό: δεν θα ξεχάσω ποτέ πώς συνεργάστηκε ολόκληρη η ομάδα μετά το ατύχημα του Ντάνιελ στο Μεξικό. Τα παιδιά άλλαξαν το σασί σε χρόνο ρεκόρ, άλλαξαν την μπαταρία, πήγαν στον τεχνικό έλεγχο και ενώ ο χρόνος πίεζε έσπρωχναν το αυτοκίνητο στο pit lane για να το φέρουν έγκαιρα στο parc fermé - τα πάντα για να είναι έτοιμο το μονοθέσιο για τον οδηγό τους, έγκαιρα για τα προκριματικά. Σε αυτές τις σχεδόν τρεις ώρες, όλοι είδαν εντυπωσιακά τι πάθος και αφοσίωση χαρακτηρίζει την ομάδα μας.

audie

Γιατί η Formula E ταιριάζει τόσο τέλεια στην Audi;

Επειδή ταιριάζει ακριβώς με αυτό που κάνουμε για ένα μοντέλο Audi στο δρόμο. Από τις παλιές ημέρες της Auto Union, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί μεγάλο μέρος του DNA της μάρκας. Και συνεχίζεται, γιατί η Audi επιλέγει πάντα κατηγορίες αγώνων που επιτρέπουν τη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στους δρόμους. Αν κοιτάξετε πίσω, στο καλοκαίρι της τέταρτης σεζόν: κερδίσαμε με περιπετειώδη και εμφατικό τρόπο τον τίτλο των ομάδων στη Νέα Υόρκη και δύο μήνες αργότερα, παρουσιάστηκε το e-tron, το πρώτο ηλεκτρικό Audi για το δρόμο, στο Σαν Φρανσίσκο. Δεν ακούγεται απίστευτο και συγκινητικό όλο αυτό; Η Formula Ε ταιριάζει απόλυτα στις ιστορίες που λέμε, αλλά και στις τεχνολογίες που αναπτύσσουμε.

Πώς βλέπετε το ταξίδι και την επιτυχία της Formula E μέχρι στιγμής;
Είναι ένα απίστευτο ταξίδι. Όταν αποχώρησα από τους αγώνες το 2013, ρωτήθηκα αν ενδιαφερόμουν να οδηγήσω στη Formula Ε. Εκτός από το γεγονός ότι είχα πάρει την απόφασή μου, ήμουν δύσπιστος, γιατί έχω δει πολλά νέα πρωταθλήματα να έρχονται και να φεύγουν. Όμως, αυτό που δεν είχα δει μέχρι τώρα ήταν η δυναμική νοοτροπία και η φιλοσοφία start-up που είχαν αυτά τα παιδιά της Formula E. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις πώς μπορούν να κινηθούν με όλες τις απαιτήσεις που φέρνουν οι κατασκευαστές και οι αγώνες στα κέντρα των πόλεων και πώς παρουσιάζουν αυτά τα ισχυρά δίδυμα οδηγών. Και πρέπει πάντα να θυμάστε: δεν είμαστε μια καθιερωμένη κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού με δεκαετίες ιστορίας, όπως μερικές με τις οποίες μερικές φορές συγκρινόμαστε. Είμαστε ένα «εξάχρονο παιδί» που μόλις πήγε στο σχολείο. Ανυπομονώ να δω πώς αναπτύσσεται στο μέλλον η Formula E και πώς εμείς ως Audi αναπτυσσόμαστε μαζί του.
 

node/39939
BMW 128ti

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η BMW συνεργάζεται με μια εταιρεία τεχνολογίας για να σχεδιάσει ένα σύστημα που θα μπορεί να αναλύει τον δρόμο σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσει το κράτημα και την άνεση. Μια ιδέα που, ωστόσο, δεν είναι πραγματικά νέα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

BMW: Τεχνολογία για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς

Η δυνατότητα της απόσβεσης σε ένα αυτοκίνητο έχει προφανώς μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, ακόμη και εν έτει 2020. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές έχουν ήδη, ως επί το πλείστον, συστήματα που αναλύουν τον δρόμο, χάρη στις κάμερες, και έτσι καθιστούν δυνατή την προσαρμογή της ανάρτησης στο επικείμενο ανάγλυφο. Ένα είδος προγνωστικής απόσβεσης (και όχι μόνο «παθητικής») που συναντάμε ιδιαίτερα σε μοντέλα της Mercedes-Benz, αλλά και στη Rolls-Royce που ανήκει στο γκρουπ της BMW.

Η BMW για το ανάλογο σύστημά της συνεργάστηκε με την ισραηλινή Tactile Mobility, εταιρεία που ειδικεύεται στην τεχνολογία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Στόχος είναι να σχεδιάσει ένα σύστημα νέας γενιάς βασισμένο σε αισθητήρες που θα συλλέγουν και θα αναλύουν δεδομένα από τα λάστιχα, τα φρένα, τον κινητήρα, την ανάρτηση και την κατάσταση του δρόμου για να τελειοποιήσουν την οδική συμπεριφορά και την άνεση.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Tactile Mobility δεν μας είναι άγνωστη, καθώς συνεργάζεται ήδη με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η Porsche, καθώς και με δήμους και οδικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ευρώπη και στην Ασία.

Η τρόπον τινά καινοτομία στην προκειμένη περίπτωση όμως είναι ότι αυτή η τεχνολογία δεν θα προορίζεται για τη Rolls-Royce, αλλά θα αποτελέσει κοινό τόπο σε μια νέα γενιά μοντέλων BMW από το 2021. Επίσης, τα δεδομένα που συλλέγονται από τους αισθητήρες δεν θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την προσαρμογή των αναρτήσεων αφού «θα μοιράζονται και σε άλλα οχήματα και υποδομές για τη βελτίωση της ασφάλειας στον δρόμο, ειδικά στις περιπτώσεις που αφορούν μεγάλες λακκούβες ή αντικείμενα στον δρόμο.

node/39934

Volvo Advanced Air Cleaner για καθαρό αέρα στην καμπίνα

Παγκόσμια πρωτιά για τη Volvo: Αναπνεύστε καθαρό αέρα στο εσωτερικό των νέων Volvo με την τεχνολογία Advanced Air Cleaner.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo Advanced Air Cleaner για καθαρό αέρα στην καμπίνα

Πρώτη στον κόσμο, η Volvo Cars έχει παρουσιάσει μία premium τεχνολογία για την ποιότητα του αέρα στα αυτοκίνητά της, δίνοντας στους οδηγούς Volvo τη δυνατότητα να αναπνέουν καθαρό και υγιεινό αέρα μέσα στα αυτοκίνητά τους, αλλά και να καθαρίζουν τον αέρα της καμπίνας πριν από τη διαδρομή τους.

Η νέα προηγμένη τεχνολογία καθαρισμού αέρα της εταιρείας, Advanced Air Cleaner, περιλαμβάνει αισθητήρα που μετρά το επίπεδο σωματιδίων PM2.5 μέσα στην καμπίνα. Πρόκειται για χαρακτηριστικό που δεν διαθέτει σήμερα καμία άλλη εταιρεία αυτοκινήτων στην αγορά.

Η μέτρηση των μικροσκοπικών αιωρούμενων σωματιδίων PM2.5 είναι ένα ευρέως διαδεδομένο μέτρο για την ποιότητα του αέρα. Σε όλο τον κόσμο, πολλές αστικές περιοχές επιβαρύνονται από αυξημένες συγκεντρώσεις PM2.5 που υπερβαίνουν τα συνιστώμενα όρια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κάτι που υπογραμμίζει την ανάγκη να μειωθεί η επίπτωσή τους

Διαθέσιμη από την περασμένη άνοιξη σε όλα τα μοντέλα Volvo των σειρών 90 και 60 που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), η λειτουργία Advanced Air Cleaner ελαχιστοποιεί τα μικροσκοπικά σωματίδια στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας φίλτρο συνθετικών ινών και ιονισμό, συγκρατεί έως και 95% των σωματιδίων PM2.5 έξω από την καμπίνα.

Η τεχνολογία βελτιστοποιεί την ποιότητα του αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές συνέπειες για την υγεία που συνδέονται με τη μόλυνση της ατμόσφαιρας και τα αιωρούμενα σωματίδια. Ο υγιεινός φρέσκος αέρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συντελεί επίσης σε ασφαλέστερη οδήγηση, καθώς βοηθά τον οδηγό να παραμένει συγκεντρωμένος.

Οι οδηγοί των μοντέλων Volvo τα οποία εξοπλίζονται με τη νέα τεχνολογία μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή Volvo On Call για smartphone, ώστε να προγραμματίζουν εύκολα έναν έξτρα καθαρισμό της καμπίνας πριν ξεκινήσουν για τη διαδρομή τους. Αφού ολοκληρωθεί ο καθαρισμός, η εφαρμογή πληροφορεί τους οδηγούς για το πραγματικό επίπεδο των σωματιδίων PM2.5 στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

«Με την προηγμένη τεχνολογία μας Advanced Air Cleaner, μπορείτε να είστε ήσυχοι ότι ο αέρας που αναπνέετε στο εσωτερικό του Volvo σας είναι πιο καθαρός και πιο υγιεινός», δηλώνει o Anders Löfvendahl (Άντερς Λόβενταλ), επικεφαλής ειδικός στην ποιότητα αέρα της καμπίνας στη Volvo Cars. «Πιστεύουμε ότι ο καθαρός αέρας κάνει καλό, τόσο από άποψη υγείας όσο και από πλευράς ασφάλειας, και θα συνεχίσουμε εντατικά τις προσπάθειές μας στο συγκεκριμένο πεδίο».

Εκτός από την τεχνολογία Advanced Air Cleaner, η Volvo Cars εργάζεται και με άλλους τρόπους για τη δημιουργία ενός υγιεινού περιβάλλοντος μέσα στα αυτοκίνητά της. Εδώ και πολλά χρόνια, οι μηχανικοί της εστιάζουν στην εξάλειψη εκπομπών από οργανικές ουσίες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων και στην ελαχιστοποίηση των αλλεργιογόνων υλικών στις καμπίνες των Volvo.

Η Volvo Cars θέτει αυστηρές προδιαγραφές στους προμηθευτές της με στόχο να εξαλειφθεί η παραγωγή και η εκπομπή οσμών από εξαρτήματα και υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης στενά με πανεπιστήμια και άλλα ινστιτούτα σε project που σχετίζονται με τη χρήση υλικών, καθώς και στην ανάπτυξη και εφαρμογή ακόμη πιο αυστηρών προτύπων για τις αλλεργίες στα εσωτερικά των αυτοκινήτων της.

[Πηγή: Volvo]

TAGS