node/45426

Ford: Η πλήρως αυτόνομη οδήγηση έχει δρόμο ακόμη

Ο Jim Farley, CEO της Ford πιστεύει πως η υλοποίηση της πλήρως αυτόνομης οδήγησης θα αργήσει πολύ.

Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει πολλά στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων, με μάρκες όπως η Mercedes-Benz να εισάγουν το Level 3 Self-Driving, το επόμενο βήμα που είναι το Level 4 θα αργήσει ακόμη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, είπε πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι κάτι το εφικτό αλλά δεν θα τη δούμε να υλοποιείται σύντομα. 

«Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον του Level 4 αλλά θα πρέπει να να εξελίξουμε αυτήν την τεχνολογία σε συνεργασία με άλλους για να είναι κερδοφόρα τα πλήρως αυτόνομα οχήματα», δήλωσε ο Farley στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο. .

Το 2017, η Ford επένδυσε στην Argo AI, μια εταιρεία αυτόνομης οδήγησης με έδρα την Πενσυλβάνια. Η Volkswagen συνεργάστηκε με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, με την ελπίδα να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής αυτόνομης οδήγησης. Αρχικά, η εταιρεία σχεδίαζε να εισαγάγει την τεχνολογία ADAS επιπέδου 4 στην αγορά έως το 2021, αλλά αυτό δεν συνέβη.

Η Argo AI αναμένεται να κλείσει και μηχανικοί θα προσληφθούν από τη Ford για να συνεχίσουν να εργάζονται πάνω στην συγκεκριμένη τεχνολογία.

«Τα πράγματα έχουν αλλάξει, και υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία αυτή τη στιγμή για τη Ford να δώσει χρόνο - το πιο πολύτιμο αγαθό στη σύγχρονη ζωή - σε εκατομμύρια πελάτες. Είναι σημαντικό για τη Ford να εξελίξει σε αυτή τη φάση τις εφαρμογές L2+ και L3 που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή», πρόσθεσε ο Farley.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη εισαγάγει το BlueCruise σε μοντέλα όπως η Mustang Mach-E. Αυτό επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να «παραδίδουν» την οδήγηση στο όχημα, τουλάχιστον σε ορισμένα τμήματα των αμερικανικών αυτοκινητοδρόμων. Περισσότερα από 130.000 μίλια δρόμου έχουν χαρτογραφηθεί με προοπτική επέκτασης στο άμεσο μέλλον. 

Το πρόβλημα με την Argo AI είναι πως απέτυχε να προσελκύσει νέες επενδύσεις. Αυτό είχε αντίκτυπο στη Ford, η οποία κατέγραψε απομείωση αξίας $2,7 δισ. προ φόρων στην επένδυσή της στην Argo AI, που μεταφράζεται σε καθαρή ζημιά $827 εκατ. για το τρίτο τρίμηνο. Η Ford αποφάσισε να μεταφέρει τις δαπάνες από την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 στην τεχνολογία Επιπέδου 2+ και 3. Το τελευταίο θα επιτρέψει στο σύστημα BlueCruise που λειτουργεί χωρίς οι οδηγοί να χρειάζεται να κρατούν τα μάτια τους στο δρόμο.

Ωστόσο, ο Farley παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης. Νωρίτερα φέτος είπε, «όταν βλέπω την τιμολογιακή πολιτική για το ADAS, όχι μόνο στην Tesla, αλλά σε όλους μας… μου φαίνεται ότι είναι το πρώτο λογισμικό για το οποίο οι πελάτες είναι πραγματικά πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά χρήματα γι΄αυτό».

Μένει να δούμε το πότε θα ολοκληρωθεί η πλήρως αυτόνομη οδήγηση, πόσο θα κοστίζει το λογισμικό της και βέβαια πόσο ασφαλής θα αποδειχθεί στην πράξη.