node/36108

«Έξυπνα» παράθυρα; Γίνεται!

Επαυξημένη πραγματικότητα, μεταβλητή σκίαση, έγκαιρη θέρμανση χωρίς αντιστάσεις, τα τζάμια θα μπορούσαν να βιώσουν μια επανάσταση.... Η Continental μας δείχνει πώς θα μπορούσαν να είναι τα παράθυρα στο εγγύς μέλλον.

Οι διαμαρτυρίες για έλλειψη ορατότητας είναι συνήθεις στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Κάτι που όμως οφείλεται κυρίως στο ότι αυτά μεγαλώνουν, με το αμάξωμα να καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο, παρά στις μικρότερες γυάλινες επιφάνειες. Και αν εξετάσουμε πώς έχουν τα πράγματα σήμερα, θα δούμε πως ένα αυτοκίνητο διαθέτει κατά μέσο όρο πέντε τετραγωνικά μέτρα γυάλινης επιφάνειας, σχεδόν το διπλάσιο εμβαδό απ’ ό,τι πριν από 30 χρόνια! Και αν υπάρχει ένας τομέας που θα μπορούσε να εξελιχτεί σφόδρα, αυτός είναι των γυάλινων επιφανειών που παραμένει στάσιμος εδώ και αρκετά χρόνια. 

Ύστερα λοιπόν από το φωτισμό, τα τζάμια θα μπορούσαν να είναι η επόμενη επανάσταση στα αυτοκίνητα. Η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια εξοπλισμού Continental εργάστηκε πάνω σε παράθυρα, ονομάζοντας την υπό εξέλιξη τεχνολογία «Intelligent Glass Control» και η οποία ενσωματώνει διάφορες λειτουργίες. Για να το πετύχει, η Continental χρησιμοποιεί -μεταξύ άλλων- μια πρωτοποριακή τεχνολογία που είναι κατάλληλη για όλα τα παράθυρα του οχήματος που αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες ελέγχου του γυαλιού: Η τεχνολογία LC (υγρών κρυστάλλων) προσφέρει πρωτοφανή ποιότητας για ρυθμιζόμενης διαπερατότητας κρύσταλλα στα αυτοκίνητα. 

Σε ένα καλούπι παραθύρου LC, οι υγροί κρύσταλλοι αναμειγνύονται με μικροσκοπικά σωματίδια χρώματος σε ένα ειδικό αιώρημα, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνεται σε λεπτή μεμβράνη μεταξύ δύο λεπτών υαλοπινάκων. Υπό την επίδραση χαμηλής τάσης εναλλασσόμενου ρεύματος, οι υγροί κρύσταλλοι και τα σωματίδια βαφής ευθυγραμμίζονται, και είτε σκουραίνουν είτε φωτίζουν τα παράθυρα. 

Γνωρίζουμε ήδη αυτό το σύστημα στις πανοραμικές οροφές, αλλά για την περίπτωση του παρμπρίζ πρόκειται για τη μεταβολή χρώματος ενός μικρού μόνο τμήματος της γυάλινης επιφάνειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ιδιαίτερα σε αυτές που ο ήλιος βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα, το σούρουπο ή το πρωί, με μια ζώνη που θα τη σκοτεινιάζει αυτόματα. Τα πίσω παράθυρα όπως και τα πλευρικά θα μπορούσαν επίσης να γίνονται πιο φιμέ με ρύθμιση κατά το δοκούν. 

Εάν τα πίσω τζάμι είναι σκοτεινιασμένο για μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής, για παράδειγμα, αυτό θα έχει επίσης αξιοσημείωτα θετικό αντίκτυπο στο κλίμα της καμπίνας. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα κλιματισμού δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται με μεγάλη ισχύ και οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν. Αν η λειτουργία χρωματισμού στο παρμπρίζ συνδέεται με την εσωτερική ηλεκτρική τροφοδοσία και με τη σύνδεση σε cloud, συγκεκριμένα τμήματα των παραθύρων μπορεί να σκιάζονται ή να φωτίζονται αυτόματα εκ των προτέρων ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή τη θέση του ήλιου. 

Αυτή η τεχνολογία θα σημαίνει όχι μόνο ότι οι οδηγοί δεν θα καταφεύγουν στο κλασικό σκιάδιο -μια επικίνδυνη κίνηση κατά την οδήγηση- αλλά θα καταστήσει τελικά τα μηχανικά προστατευτικά αλεξήλια εντελώς περιττά. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης μια σειρά πλεονεκτημάτων όσον αφορά τη θερμική διαχείριση: Όταν συνδέεται με το σύστημα κλειδώματος, τα παράθυρα θα μπορούν να μπαίνουν το χειμώνα σε λειτουργία «ξεθολώματος» μόλις ο οδηγός πλησιάσει στο αυτοκίνητο.

continental

Αλλά πέρα από αυτές τις πιο «τυπικές» τεχνολογικές αναβαθμίσεις, σημαντικότερο είναι ότι η Continental ανακοινώνει ένα τζάμι ικανό να μεταγράψει μια επαυξημένη πραγματικότητα μέσω ψηφιακών εικόνων. Οι πληροφορίες θα εμφανίζονται στον οδηγό σε πραγματικό χρόνο πάνω στο παρμπρίζ, ενώ τα πλευρικά παράθυρα θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως «οθόνη» για τους επιβάτες!

node/39115

Project Artemis: Το φιλόδοξο σχέδιο της Audi για ένα νέο ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα

Στόχος της Audi είναι η διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης toy project Artemis να ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Project Artemis: Το φιλόδοξο σχέδιο της Audi για ένα νέο ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα

O Markus Duesmann, μόλις δύο μήνες μετά από την ανάληψη των καθηκόντων του ως CEO της Audi, ανακοίνωσε το project "Artemis" με το οποίο η γερμανική φίρμα σκοπεύει να εξελίξει ένα νέο μοντέλο υψηλής τεχνολογίας σε χρόνο-ρεκόρ 4 ετών από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι τη γραμμή παραγωγής.

Το project Artemis θα επικεντρωθεί σε νέες τεχνολογίες για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, ενώ στόχος είναι η παρουσίαση μοντέλου παραγωγής το 2024, το οποίο θα συνοδεύεται από ένα οικοσύστημα ιδεών και ένα αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο. Η τεχνογνωσία που θα αποκτηθεί από το project θα χρησιμοποιηθεί ως χάρτης για την επιτάχυνση της διαδικασίας σχεδιασμόυ και εξέλιξης νέων μοντέλων του Volkswagen Group.

Υπεύθυνος για το φιλόδοξο project είναι ο Alex Hitzinger, ένας μηχανικός με πλούσιο βιογραφικό στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού (Toyota Motorsport, Ford, Cosworth, Red Bull Technology, Porsche) και με εμπειρία στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης (Apple, VW Commercial Vehicles). Για την επίτευξη του στόχου, θα έχει πρόσβαση σε πόρους και τεχνολογία όχι μόνο από την Audi αλλά από ολόκληρο το Volkswagen Group. Η ομάδα εργασίας θα έχει μεγάλο βαθμό ελευθερίας και θα αποτελείται από έμπειρους μηχανικούς που εργάζονται σε διάφορα σημεία του κόσμου - από την πατρίδα της Audi στο Ingolstadt, μέχρι τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.

Ο Markus Duesmann δήλωσε: «Οι μάρκες του Volkswagen Group είναι συνυφασμένες με εξαιρετικές τεχνολογίες - και έχουν προοπτικές για ακόμα περισσότερο. Με 75 ηλεκτρικά μοντέλα να βρίσκονται στα σχέδιά μας μέχρι το 2029, η σημερινή ηλεκτρική πρωτοβουλία του Volkswagen Group όπως είναι λογικό δεσμεύει όλους τους πόρους μας. Η προφανής ερώτηση είναι το πώς θα μπορούσαμε να ενσωματώσουμε πρόσθετα τεχνολογικά σημεία αναφοράς, χωρίς να διακινδυνέψουμε την εξέλιξης των ήδη υπάρχοντων project και ταυτόχρονα να εξερευνήσουμε νέες ευκαιρίες στις αγορές.»

«Θαυμάζω τον Alex Hitzinger για τις ικανότητές του στην καινοτομία και την εκτέλεση ενός project. Χρειαζόμαστε και τις δύο αυτές αρετές για να δημιουργήσουμε μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις. Επίσης, βασίζομαι στην ικανότητά του να ενσωματώσει μελλοντικά επιτεύγματα σε νέα προιόντα μαζί με τα κέντρα εξέλιξης των κύριων μαρκών του Volkswagen Group. Μεσοπρόθεσμα, περιμένω από το "Artemis" να μας προσφέρει ένα χάρτη για γρήγορη και ευέλικτη διαδικασία εξέλιξης νέων μοντέλων του ομίλου, με παρόμοια ευελιξία που συναντάμε σε μια αγωνιστική ομάδα.»

[Πηγή: Audi]

node/39069

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

H Peugeot παρουσιάζει την ιστορία του τιμονιού όπως αυτή την έχει δημιουργήσει. 

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Τιμόνι, αυτό το περίεργο στρογγυλό πράγμα που συνεχώς εξελίσσεται

Από τις απαρχές της αυτοκίνησης, το τιμόνι έχει υπάρξει το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο, ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσεται.

Το 2012, η Peugeot εισήγαγε μία μοναδική καινοτομία με το λανσάρισμα του Peugeot i-Cockpit. Η ουσία του τριπτύχου αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι και σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το Peugeot i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έχουν προτιμήσει και εμπιστευθεί αυτήν την επανάσταση, η οποία παραμένει μοναδική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

icok

Λίγη ιστορία
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

type56

Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές: από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι!

Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.

type125

Από το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο Peugeot 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit. Δεδομένου ότι το συμπαγές τιμόνι διευκολύνει τους χειρισμούς και αυξάνει την αίσθηση οδήγησης, ενώ παράλληλα μειώνει το πλάτος της κίνησης και αυξάνει την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού, η καινοτομία αυτή συνδέθηκε παγκοσμίως με το όνομα του κατασκευαστή της. 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot, 3008, το Peugeot i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο Peugeot 208 και το 2020 στο νέο Peugeot 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς! Το Peugeot i-Cockpit και το εμβληματικό συμπαγές τιμόνι του έχουν γίνει πλέον βασικοί πυλώνες του DNA της μάρκας και την διακρίνουν από όλες τις υπόλοιπες.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση
Τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

legen

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot, όπως η ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος, το Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης, το ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack 'Drive Assist Plus' που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist.

eleg

Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-LEGEND στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας. Το διάσημο Peugeot e-LEGEND εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι: να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.

[Πηγή: Peugeot]

TAGS