Bosch: Επένδυση €2,5 δισ. στην «πρακτορική» Τεχνητή Νοημοσύνη – Νέα εποχή για τη βιομηχανία

Bosch: Επένδυση €2,5 δισ. στην «πρακτορική» Τεχνητή Νοημοσύνη – Νέα εποχή για τη βιομηχανία

Η Bosch επιταχύνει την επενδυτική στρατηγική της στην προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη, εστιάζοντας σε μια νέα γενιά «πρακτορικής» AI (agentic AI) -ένα σύστημα ικανό να μιμείται τις ανθρώπινες γνωστικές δεξιότητες και να παίρνει αυτόνομα αποφάσεις.

Bosch, Πρακτορική Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Bosch, ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας και της βιομηχανικής τεχνολογίας ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ μέχρι το 2026, θέτοντας σαφή στόχο την τεχνολογική υπεροχή, αλλά και τη βελτίωση της κερδοφορίας του. 

Τι είναι όμως η πρακτορική Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς από την επιστημονική φαντασία θα περάσουμε στη βιομηχανική πράξη. Η autonomous GenAI agents διαφοροποιείται από τα παραδοσιακά συστήματα AI, καθώς διαθέτει τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων και εκτέλεσης σύνθετων καθηκόντων χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη. Με άλλα λόγια, λειτουργεί όπως ένας «ψηφιακός εργαζόμενος» που μπορεί να αναγνωρίζει προβλήματα, να επιλέγει λύσεις και να τις υλοποιεί σε πραγματικό χρόνο. 

Αν και υπάρχουν σαφή οφέλη στην αποδοτικότητα και στην κερδοφορία από την πρακτορική Τεχνητή Νοημοσύνη, οι κοινωνικές και εργασιακές προεκτάσεις απαιτούν ισορροπημένο σχεδιασμό

Bosch

Η Bosch εφαρμόζει ήδη την τεχνολογία σε εργοστάσια παραγωγής, όπου η AI αναλαμβάνει την παρακολούθηση μηχανημάτων, την πρόβλεψη συντήρησης και τη βελτιστοποίηση προγραμματισμού προσωπικού. Όπως δήλωσε η Tanja Rueckert, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, τα εργαλεία αυτά μειώνουν τον απρογραμμάτιστο χρόνο διακοπής λειτουργίας και αυξάνουν την παραγωγικότητα, οδηγώντας σε εξοικονόμηση εκατομμυρίων ευρώ ανά εγκατάσταση. 

Η Bosch να σημειώσουμε εδώ ότι είναι ευρωπαϊκός πρωτοπόρος στην AI. Η εταιρεία έχει καταθέσει 1.500 πατέντες AI μέσα σε μόλις πέντε χρόνια, γεγονός που την καθιστά κορυφαίο παίκτη στον ευρωπαϊκό χώρο, ιδίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι εφαρμογές εκτείνονται από τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης έως και συστήματα «έξυπνης» παραγωγής, σε εργοστάσια Industry 4.0. Μάλιστα, από το φθινόπωρο του 2025, η Bosch σχεδιάζει να διαθέσει την πλατφόρμα πρακτορικής AI και σε άλλες εταιρείες, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα μοντέλα συνεργασίας B2B.

Bosch

Προφανώς πρακτορική Τεχνητή Νοημοσύνη δεν έχει μόνο οικονομικές, αλλά και κοινωνικές προεκτάσεις. Παρά τη φιλόδοξη επένδυση και τη σταθερότητα στον κύκλο εργασιών (90,3 δισ. ευρώ για το 2024), η Bosch αντιμετωπίζει πίεση στα οικονομικά μεγέθη της, με τα λειτουργικά κέρδη να μειώνονται στα 3,1 δισ. ευρώ και περιθώριο κέρδους μόλις στο 3,5%. 

Ταυτόχρονα, η στρατηγική στροφή προς την αυτοματοποίηση έχει προκαλέσει έντονες κοινωνικές αντιδράσεις. Από το φθινόπωρο του 2024, η εταιρεία έχει ανακοινώσει την κατάργηση 5.500 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, κυρίως στη Γερμανία, με τα συνδικάτα να εκφράζουν ανησυχία για την απορρόφηση των εργαζομένων σε νέα καθήκοντα εντός του ψηφιακού μετασχηματισμού. 

Bosch

Η περίπτωση της Bosch αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας φάσης που εισέρχεται η βιομηχανία: Η AI δεν περιορίζεται πλέον στην ανάλυση δεδομένων ή στην υποβοήθηση, αλλά ενεργεί αυτόνομα, με προοπτική να αντικαταστήσει ανθρώπινες διεργασίες. Αν και υπάρχουν σαφή οφέλη στην αποδοτικότητα και στην κερδοφορία, οι κοινωνικές και εργασιακές προεκτάσεις απαιτούν ισορροπημένο σχεδιασμό. 

Η επόμενη διετία θα δείξει αν η επένδυση των 2,5 δισ. της Bosch θα την καταστήσει σημείο αναφοράς στη νέα «πρακτορική» εποχή της τεχνητής νοημοσύνης ή αν οι κοινωνικές εντάσεις θα αναχαιτίσουν τη δυναμική αυτής της ριζικής τεχνολογικής αλλαγής.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube