Αυτόνομο Renault Zoé στο πανεπιστήμιο Paris-Saclay

Αυτόνομο Renault Zoé στο πανεπιστήμιο Paris-Saclay

Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης EVAPS λειτουργεί με την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.

Η Renault σε συνεργασία με τις εταιρείες Transdev, IRT SystemX και Vedecom, εγκαινίασαν το εργαστήριο αυτόνομης οδήγησης EVAPS στον χώρο του πανεπιστημίου Paris-Saclay στη Γαλλία, με στόχο να δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες ένα πλήρες σύστημα αυτόνομων, ηλεκτρικών και κοινόχρηστων οχημάτων με την υποστήριξη και της Γαλλικής Κυβέρνησης.

Τα οχήματα που θα κινηθούν αυτόνομα στους δρόμους της πανεπιστημιούπολης είναι το ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο Renault ZOE Cab και το μικρό λεωφορείο Transdev-Lohr i-Cristal, η πορεία των οποίων θα παρακολουθείται από ένα απομακρυσμένο κέντρο. Τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν επικουρικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και αρχικά θα είναι διαθέσιμα μόνο σε επιλεγμένους χρήστες.

Renault Zoe

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καλούν το αυτόνομο Renault ZOE μέσω μιας εφαρμογής σε smartphone κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, το ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρικό σουπερμίνι θα παραλαμβάνει όσους χρήστες βρίσκονται στο δρόμο του και εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, το συγκεκριμένο ZOE ξεχωρίζει χάρη στους αισθητήρες, τα γραφικά του αμαξώματος, την μεγάλη πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω από την δεξιά πλευρά του οχήματος και την ξεχωριστή διάταξη του εσωτερικού με τα καθίσματα τοποθετημένα αντικρυστά. Ένας άνθρωπος μέσα σε ειδικό κουβούκλιο στη θέση του οδηγού θα επιβλέπει την όλη διαδικασία εξασφαλίζοντας τη σωστή λειτουργία του συστήματος.

Επιπλέον, οι φοιτητές και το προσωπικό θα μπορούν να χρησιμοποιούν το αυτόνομο λεωφορείο Transdev-Lohr i-Cristal σε μια διαδρομή 6km και τεσσάρων στάσεων, μεταξύ 12.30 και 3.00 τη νύχτα.

Το πρόγραμμα EVAPS (Eco-mobilité par Véhicules Autonomes sur le territoire de Paris-Saclay) που υποστηρίζεται και από την γαλλική κυβέρνηση, έχει στόχο να εξετάσει τη σημερινή κατάσταση της αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube