node/35292

Αυτόνομο Renault Zoé στο πανεπιστήμιο Paris-Saclay

Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης EVAPS λειτουργεί με την υποστήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.

Η Renault σε συνεργασία με τις εταιρείες Transdev, IRT SystemX και Vedecom, εγκαινίασαν το εργαστήριο αυτόνομης οδήγησης EVAPS στον χώρο του πανεπιστημίου Paris-Saclay στη Γαλλία, με στόχο να δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες ένα πλήρες σύστημα αυτόνομων, ηλεκτρικών και κοινόχρηστων οχημάτων με την υποστήριξη και της Γαλλικής Κυβέρνησης.

Τα οχήματα που θα κινηθούν αυτόνομα στους δρόμους της πανεπιστημιούπολης είναι το ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο Renault ZOE Cab και το μικρό λεωφορείο Transdev-Lohr i-Cristal, η πορεία των οποίων θα παρακολουθείται από ένα απομακρυσμένο κέντρο. Τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν επικουρικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και αρχικά θα είναι διαθέσιμα μόνο σε επιλεγμένους χρήστες.

Renault Zoe

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καλούν το αυτόνομο Renault ZOE μέσω μιας εφαρμογής σε smartphone κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, το ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρικό σουπερμίνι θα παραλαμβάνει όσους χρήστες βρίσκονται στο δρόμο του και εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, το συγκεκριμένο ZOE ξεχωρίζει χάρη στους αισθητήρες, τα γραφικά του αμαξώματος, την μεγάλη πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω από την δεξιά πλευρά του οχήματος και την ξεχωριστή διάταξη του εσωτερικού με τα καθίσματα τοποθετημένα αντικρυστά. Ένας άνθρωπος μέσα σε ειδικό κουβούκλιο στη θέση του οδηγού θα επιβλέπει την όλη διαδικασία εξασφαλίζοντας τη σωστή λειτουργία του συστήματος.

Επιπλέον, οι φοιτητές και το προσωπικό θα μπορούν να χρησιμοποιούν το αυτόνομο λεωφορείο Transdev-Lohr i-Cristal σε μια διαδρομή 6km και τεσσάρων στάσεων, μεταξύ 12.30 και 3.00 τη νύχτα.

Το πρόγραμμα EVAPS (Eco-mobilité par Véhicules Autonomes sur le territoire de Paris-Saclay) που υποστηρίζεται και από την γαλλική κυβέρνηση, έχει στόχο να εξετάσει τη σημερινή κατάσταση της αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον.

node/39466
Hyundai intelligend Manual Transmission

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

Ήδη γνωρίζαμε ότι τα χειροκίνητα κιβώτια μετατρέπονταν (φθηνά) σε αυτόματα (ρομποτιζέ), αλλά της Hyundai το intelligend Manual Transmission είναι πιο πρωτότυπο: Xειροκίνητο με κλασικό μοχλό μεν, αλλά χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

O όμιλος Hyundai/Kia εξέλιξε ένα «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη που ελέγχεται μέσω υδραυλικής πίεσης. Αν ο στόχος είναι να μπορέσεις να επωφεληθείς από τα πλεονεκτήματα του μικροϋβριδισμού και του υβριδισμού στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Hyundai προχώρησε παραπάνω στην Ινδία με το crossover της, το Venue.

Η αρχή είναι απλή: Μόλις αρχίσεις να μετακινείς το λεβιέ για να αλλάξεις ταχύτητα, η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται και ελέγχει έναν ενεργοποιητή που ενεργοποιεί τον συμπλέκτη και προς στις δύο κατευθύνσεις (αποσύμπλεξη και σύμπλεξη). Σαφώς, αυτό προσομοιώνει το πόδι σου στο πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά χωρίς την ταλαιπωρία του «πάτα άσε» και με τις φάσεις του συμπλέκτη να λειτουργούν ιδανικά, όπως λέει η Hyundai/Kia. 

Με αυτό το σύστημα, ο κορεατικός όμιλος σκοπεύει να «προσφέρει στους πελάτες την ευκολία μιας διαμόρφωσης με δύο πεντάλ με τo “διασκεδαστικό” χειρισμό ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων». Φανταζόμαστε ότι ένα τέτοιου είδους κιβώτιο θα συνοδεύεται από κάποιο σύστημα «rev matching» που θα δίνει λίγο γκαζάκι στα κατεβάσματα. Έτσι θα έχεις το τέλειο (;) χειροκίνητο σασμάν χωρίς μειονεκτήματα στην καθημερινή χρήση.

Βέβαια, θυμόμαστε ότι κατά τη δεκαετία του ’90, τόσο η Renault με το Twingo Easy όσο και η SAAB με το 900 Sensonic, που στην ουσία είχαν το ίδιο σύστημα, δεν σημείωσαν αξιόλογη εμπορική καριέρα. Ούτε και θυμόμαστε με νοσταλγία αυτό το σύστημα.

node/39462

Καύσιμα Shell και Ferrari: Πάνω από 70 χρόνια καινοτομίας

Η συνεργασία Shell και Ferrari είναι μία από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Καύσιμα Shell και Ferrari: Πάνω από 70 χρόνια καινοτομίας

Η Shell γιορτάζει πάνω από 70 χρόνια συνεργασίας με τη Ferrari –πάνω από 70 χρόνια κοινού πάθους για δυνατές επιδόσεις. Η συνεργασία ξεκίνησε το 1947 καθιστώντας τη μία από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Από το 2015, η σχέση μεταξύ της Shell και της Ferrari έγινε στενότερη από ποτέ καθώς από τεχνική συνεργασία επεκτάθηκε σε ουσιαστική σύμπραξη καινοτομίας με τη Shell να αναλαμβάνει να τροφοδοτεί τις ομάδες της Ferrari στη Formula 1. Η επέκταση της συνεργασίας αυτής οδήγησε και στο άνευ προηγουμένου 25% συνολικού κέρδους απόδοσης από τη χρήση καυσίμων και λιπαντικών της Shell για τη μονάδα ισχύος της Ferrari.

Αυτή η πολυετής τεχνική συνεργασία, βοήθησε τη Ferrari να γράψει μια ιστορία μοναδικών επιτυχιών και έδωσε στη Shell τη δυνατότητα να δημιουργήσει καύσιμα και λιπαντικά κορυφαίας απόδοσης και υψηλής τεχνολογίας που εμπιστεύονται καθημερινά εκατομμύρια οδηγοί σε όλο τον κόσμο.

Χάρη στις καινοτομίες και τις γνώσεις μέσα από τη συνεργασία με τη Ferrari, η Shell ανέπτυξε και κυκλοφόρησε τη Shell V-Power το 1998. Η premium αυτή βενζίνη ήταν, και εξακολουθεί να είναι, διαθέσιμη σε πελάτες παγκοσμίως και σήμερα περιέχει το 99% του ίδιου τύπου ενώσεων με το αγωνιστικό καύσιμο που χρησιμοποιείται από τη Ferrari στην πίστα.

Το 2019, σε συνεργασία με τη Ferrari, η Shell ανέπτυξε τη Shell V-Power 98 οκτανίων. Η βενζίνη Shell V-Power 98 οκτανίων δημιουργήθηκε με στόχο να μεγιστοποιήσει την απόδοση των οχημάτων, από την πίστα αγώνων έως τον δρόμο και υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Η μοναδική προηγμένη σύνθεσή της είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ και προστασία καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τα ειδικά χαρακτηριστικά που βοηθούν τον κινητήρα να αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, ανεξάρτητα από τον τύπο του αυτοκινήτου, τον τύπο οδήγησης ή του δρόμου. 

Η βενζίνη Shell V-Power 98 οκτανίων προστατεύει τον κινητήρα του αυτοκινήτου από την εκκίνηση και για κάθε χιλιόμετρο. Η τεχνολογία DYNAFLEX με τα πρόσθετα που περιέχει βοηθάει στην απομάκρυνση έως και του 80% των ιζημάτων, τα οποία μειώνουν την απόδοση του κινητήρα συμβάλλοντας έτσι στην ανάκτηση της ισχύος του. Επίσης, το συστατικό μείωσης τριβών, μειώνει τις τριβές άμεσα στο εσωτερικό της μηχανής, επιτυγχάνοντας πιο αποτελεσματική μεταφορά ενέργειας στους τροχούς, από την πρώτη κιόλας στιγμή που γεμίζετε το αυτοκίνητό σας είτε πρόκειται να βγείτε εκτός πόλης είτε βρίσκεστε στην κίνηση.

[Πηγή: Shell]

TAGS