ΖF, τεχνολογία GenShock για ανάκτηση ενέργειας

Η γερμανική ΖF και η αμερικανική Levant Power βάζουν στο παιχνίδι της ανάκτησης ενέργειας τα αμορτισέρ.

Το να μπουν και οι αναρτήσεις στο παιχνίδι της ανάκτησης ενέργειας ήταν θέμα χρόνου. Και το πλήρωμά του ήρθε με τη συνεργασία της ZF Friedrichshafen AG, γνωστής μας από την κατασκευή κιβωτίων ταχυτήτων, και της αμερικανικής Levant Power Corp. που εδρεύει στη Μασαχουσέτη.

Οι δύο εταιρείες έχουν εξελίξει ήδη αυτό που αποκαλούν τεχνολογία GenShock και δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ενεργό σύστημα ανάρτησης με δυνατότητα να ανακτά μέρος της ενέργειας που παράγεται από την απόσβεση.

Τα αμορτισέρ της ενεργού ανάρτησης χρησιμοποιούν μια βαλβίδα νέας τεχνολογίας προκειμένου να ρυθμίσουν τη ροή του υδραυλικού υγρού στο αμορτισέρ, ρύθμιση που αποτελεί και τη βάση αφενός της ενεργού ανάρτησης, αλλά και της ανάκτησης ενέργειας. Κάθε αμορτισέρ είναι εξοπλισμένο με μια εξωτερική συσκευή που ενσωματώνει τη μονάδα ηλεκτρονικού έλέγχου, ένα ηλεκτρομοτέρ και μια ηλεκτροϋδραυλική αντλία, ελέγχοντας τη ροή του υδραυλικού υγρού στο αμορτισέρ και ρυθμίζοντας έτσι το βαθμό απόσβεσης. Όπως δηλαδή κάνουν τα αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Η διαδικασία αντιστρέφεται όταν το αμορτισέρ ανακτά ενέργεια. Όταν δηλαδή το αυτοκίνητο περνά πάνω από ανωμαλίες ή γέρνει στρίβοντας σε μια στροφή, ή βυθίζεται κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση, η κίνηση του εμβόλου μέσα στο καλάμι πιέζει το υδραυλικό υγρό που με τη σειρά του ενεργοποιεί την ηλεκτροϋδραυλική αντλία που κινεί το ηλεκτρομοτέρ και μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό που αποθηκεύεται σε μια μπαταρία.

Οι ZF και Levant Power δεν έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία για την αποδοτικότητα της τεχνολογίας GenShock. Εκτιμούμε όμως ότι αυτή θα είναι πενιχρή και θα χρησιμεύει στο να τροφοδοτεί με ρεύμα άλλα συστήματα και υποσυστήματα ενός συμβατικού αυτοκινήτου και στο να εξοικονομεί ενέργεια από τις κύριες μπαταρίες ενός υβριδικού συστήματος ή να έχει επικουρικό ρόλο στη φόρτισή τους.

[Πηγή ZF]

TAGS