Νέο 1.300άρι μοτέρ από Renault και Mercedes-Benz

Νέο 1.300άρι μοτέρ από Renault και Mercedes-Benz

Νέος βενζινοκινητήρας της οικογένειας Energy TCe που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία επίστρωσης χιτωνίων από το μοτέρ του Nissan GT-R.

Η Συμμαχία Renault-Nissan παρουσιάζει ένα άρτι εξελιγμένο κινητήρα 1,3 lt, βενζίνης που προέκυψε από τη συνεργασία της με τη Mercedes-Benz.

To νέο 4κύλινδρο μοτέρ Energy TCe των 1.330 cc που θα συνδυάζεται  είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη, θα κάνει το ντεμπούτο του κάτω από το καπό των Scénic και Grand Scénic, αλλά και άλλα μοντέλα της Renault από το 2018.

 

Ο νέος Energy TCe θα είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος, αρχής γενομένης από το βασικό Energy TCe 115 με 116 άλογα στις 4.500 rpm και 22,4 kgm από τις 1.500 rpm. Μοτέρ που θα συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Το μεσαίας ισχύος Energy TCe 140 με τα 140 άλογα στις 5.000 rpm και τα 24,5 kgm από τις 1.600 rpm θα συνδυάζεται και με τις δύο επιλογές σασμάν, χωρίς διαφοροποίηση στην απόδοσή του. Το ισχυρότερο Energy TCe 160 θα αποδίδει 163 PS στις 5.500 rpm και 26,5 kgm από τις 1.750 rpm όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι. Στην περίπτωση που η μετάδοση είναι το 6άρι διπλοσύμπλεκτο EDC, η ροπή του μοτέρ ανεβαίνει κατά ένα 1,1 kgm, αναβαίνοντας στα 27,5 kgm που θα αποδίδονται ελαφρά ψηλότερα, στις 1.800 rpm.

To ενδιαφέρον αυτού του Energy TCe είναι ότι διαθέτει τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων, «δανεική» από το μοτέρ του Nissan GT-R. Σύμφωνα με τη Renault, βελτιώθηκε η αποδοτικότητα χάρη στη μείωση των τριβών, ενώ βελτιστοποιήθηκε η απαγωγή της θερμότητας. Στα δυνατά σημεία του νέου μοτέρ συγκαταλέγεται επίσης αυτό που η Renault ονομάζει Dual Variable Timing Camshaft, που είναι αυτό που λέει η ονομασία του, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, τεχνολογία που βελτιώνει τη ροπή στις χαμηλές στροφές και προσφέρει πιο γραμμική απόδοση της ίδιας στις ψηλότερες.

Η από κοινού εξέλιξή του με τη Mercedes-Benz φυσικά προμηνύει ότι η γερμανική εταιρεία θα εντάξει τον Energy TCe στην γκάμα των μοτέρ για την επόμενη γενιά των κόμπακτ μοντέλων της. Και πιθανότατα το πρώτο από αυτά θα είναι η επόμενη νέα A-Class σε λίγους μήνες.



[Πηγή Renault]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube