Η Toyota αποκαλύπτει το πρώτο της όχημα αυτόνομης οδήγησης

Η Toyota αποκαλύπτει το πρώτο της όχημα αυτόνομης οδήγησης

Το Ινστιτούτο Έρευνας και Εξέλιξης της Toyota στο Palo Alto της California παρουσίασε ένα πλήρως αυτόνομο όχημα, που θα χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία για να εξερευνήσει περαιτέρω τις δυνατότητες και τα προβλήματα της αυτόνομης οδήγησης.

Η Toyota λέει ότι έχει ξεκινήσει την έρευνα για τα αυτόνομα αυτοκίνητα ήδη από το 2005 και ότι το νέο πρωτότυπο ανήκει στη δεύτερη γενιά των υπό εξέλιξη αυτόνομων οχημάτων. Παρουσιάστηκε δε σε μία Prius Challenge εκδήλωση που έγινε στη Sonoma, California, με τη μορφή ενός Lexus LS600hL.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία όντως έχει αρχίσει να καταθέτει ευρεσιτεχνίες και νέες τεχνολογίες που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση από το 2006. Το πρώτο τέτοιο αυτόνομο πρωτότυπο μάλιστα είχε παρουσιαστεί στο CES (Consumer Electronics Show), στο Las Vegas, το 2013. Εκείνο λοιπόν το πρωτότυπο ανήκε στην πρώτη γενιά εξέλιξης της αυτονομίας από την Toyota.

Όπως και εκείνο το πρωτότυπο της πρώτης γενιάς, έτσι και το νέο, δεν θα βγει στην παραγωγή. Η Toyota ισχυρίζεται ότι χρειάζεται περισσότερη εξέλιξη και μόνο το επόμενο, 3ης γενιάς αυτόνομο όχημα, θα αρχίσει να διατίθεται στην αγορά. Η σημαντικότερη διαφορά του νέου αυτόνομου οχήματος, σε σχέση με το προηγούμενο είναι ότι χρησιμοποιεί ένα ανοιχτό λογισμικό, το οποίο δέχεται συνεχείς αναβαθμίσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid


Η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει δύο συστήματα αυτονομίας βασιμένα σε αυτή την τεχνολογία. Προσωρινά τα ονομάζει Chauffeur και Guardian. Το πρώτο είναι ένα διαρκώς εξελισσόμενο πλήρως αυτόνομο σύστημα, το οποίο στην κλίμακα της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων Αυτοκινήτων SAE καταχωρείται ως 5ο επίπεδο αυτόνομου συστήματος. Το δεύτερο είναι σύστημα 4ου επιπέδου, με πιο περιορισμένες λειτουργίες.

Ουσιαστικά το 5ο επίπεδο αναφέρεται στην ικανότητα ενός οχήματος να κινείται χωρίς οδηγό. Το 4ο επίπεδο αναφέρεται σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να οδηγείται από μόνο του τον περισσότερο χρόνο, αλλά απαιτείται η παρουσία και οδηγού, ο οποίος θα πρέπει να αναλαμβάνει τον έλεγχο σε κάποιες περιπτώσεις.
 
Το σύστημα Guardian δηλαδή είναι ένα προηγμένο πλέγμα υποβοήθησης του οδηγού, το οποίο καταγράφει διαρκώς το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο και συμβάλλει στην αποτροπή ατυχημάτων. Η συγκεκριμένη λειτουργία αναμένεται να βγει στην παραγωγή πριν τη λειτουργία Chauffer , η οποία αναμένεται να ακολουθήσει λίγα χρόνια αργότερα.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube