Η Mercedes-Benz εξακολουθεί να πιστεύει στις κυψέλες υδρογόνου

Η Mercedes-Benz εξακολουθεί να πιστεύει στις κυψέλες υδρογόνου

Παρά την ηλεκτρική «επανάσταση» που σημειώνεται σήμερα στην αυτοκίνηση, η Mercedes-Benz θεωρεί πως το υδρογόνο έχει τη δική του θέση στα καύσιμα του μέλλοντος.

Είναι γνωστό ότι η Mercedes-Benz ασχολείται με τις κυψέλες υδρογόνου εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα όμως οι ανάγκες της αγοράς επιτάσσουν να πέσει περισσότερο βάρος στα ηλεκτρικά μοντέλα αλλάζοντας κάπως τις ισορροπίες.

Κανείς δε μπορεί να κλείσει τα αυτιά του στην πρόβλεψη ότι μέχρι το 2025, το 15-25% των πωλήσεων της εταιρείας θα αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και όταν το λέει αυτό ο επικεφαλής εξέλιξης των μοντέλων της εταιρείας (και προοριζόμενος για διάδοχος του
Zetsche), Ola Kallenius, έχει πραγματικά μεγάλη σημασία.

«Από την άλλη δουλεύουμε σχεδόν 25 χρόνια πάνω στις κυψέλες υδρογόνου, οπότε έχουμε δει από την αρχή την πορεία αυτής της τεχνολογίας, ενώ σήμερα έχουμε έτοιμη την
GLC F-Cell. Θεωρούμε λοιπόν ξεκάθαρα ότι το υδρογόνο έχει θέση στο όραμα για μελλοντική μετακίνηση χωρίς ρύπανση, γι’ αυτό και οι μηχανικοί μας δουλεύουν προσπαθούν να κάνουν το σύστημα πιο κόμπακτ και με καλύτερη απόδοση. Έχουμε καλύψει αρκετό έδαφος μέχρι σήμερα και θεωρώ ότι είμαστε οι καλύτεροι σε αυτό τον συνδυασμό».

Πάντως, σύμφωνα με τον
Kallenius, σειρά έχουν πρώτα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα υδρογονοκίνητα να ακολουθούν. Το να επενδύσεις και στα δύο εξίσου και ταυτόχρονα δεν είναι μόνο ασύμφορο αλλά δεν έχει και πραγματικό νόημα.

«Δεν είναι ακόμα σίγουρο ότι τελικά θα γίνει πραγματικότητα η μαζική παραγωγή τέτοιων μοντέλων, ωστόσο δεν έχουμε παρά να περιμένουμε την εξέλιξη και να είμαστε έτοιμοι. Το πιθανότερο είναι ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα αποτελέσουν την πρώτη μαζική εφαρμογή του υδρογόνου, αφού εκτός των άλλων είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να μελετήσουμε την τεχνολογία στην πράξη.

Πάντως είναι σαφές ότι το βασικό πρόβλημα με την υδρογονοκίνηση ήταν και παραμένει το δίκτυο ανεφοδιασμού. Επάνω σ’ αυτό, η
Mercedes-Benz που είναι μέλος του «Συμβουλίου Υδρογόνου» (εξετάζει τη βιομηχανοποίηση του εν λόγω καυσίμου), δηλώνει ξεκάθαρα ότι δε θέλει να δημιουργήσει η ίδια τις υποδομές για τη μεταφορά του καυσίμου. Δηλώνει όμως πρόθυμη να συνεργαστεί με εταιρείες και να τους δώσει την τεχνογνωσία της προκειμένου να τις κατασκευάσουν εκείνες.

Αυτό ακριβώς είναι και το βασικότερο σημείο που πρέπει να διευθετηθεί για να δούμε υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα μαζικά στους δρόμους.

[Πηγή:
Autocar.co.uk]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube