node/32669

Η Mercedes-Benz εξακολουθεί να πιστεύει στις κυψέλες υδρογόνου

Παρά την ηλεκτρική «επανάσταση» που σημειώνεται σήμερα στην αυτοκίνηση, η Mercedes-Benz θεωρεί πως το υδρογόνο έχει τη δική του θέση στα καύσιμα του μέλλοντος.

Είναι γνωστό ότι η Mercedes-Benz ασχολείται με τις κυψέλες υδρογόνου εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα όμως οι ανάγκες της αγοράς επιτάσσουν να πέσει περισσότερο βάρος στα ηλεκτρικά μοντέλα αλλάζοντας κάπως τις ισορροπίες.

Κανείς δε μπορεί να κλείσει τα αυτιά του στην πρόβλεψη ότι μέχρι το 2025, το 15-25% των πωλήσεων της εταιρείας θα αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και όταν το λέει αυτό ο επικεφαλής εξέλιξης των μοντέλων της εταιρείας (και προοριζόμενος για διάδοχος του
Zetsche), Ola Kallenius, έχει πραγματικά μεγάλη σημασία.

«Από την άλλη δουλεύουμε σχεδόν 25 χρόνια πάνω στις κυψέλες υδρογόνου, οπότε έχουμε δει από την αρχή την πορεία αυτής της τεχνολογίας, ενώ σήμερα έχουμε έτοιμη την
GLC F-Cell. Θεωρούμε λοιπόν ξεκάθαρα ότι το υδρογόνο έχει θέση στο όραμα για μελλοντική μετακίνηση χωρίς ρύπανση, γι’ αυτό και οι μηχανικοί μας δουλεύουν προσπαθούν να κάνουν το σύστημα πιο κόμπακτ και με καλύτερη απόδοση. Έχουμε καλύψει αρκετό έδαφος μέχρι σήμερα και θεωρώ ότι είμαστε οι καλύτεροι σε αυτό τον συνδυασμό».

Πάντως, σύμφωνα με τον
Kallenius, σειρά έχουν πρώτα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα υδρογονοκίνητα να ακολουθούν. Το να επενδύσεις και στα δύο εξίσου και ταυτόχρονα δεν είναι μόνο ασύμφορο αλλά δεν έχει και πραγματικό νόημα.

«Δεν είναι ακόμα σίγουρο ότι τελικά θα γίνει πραγματικότητα η μαζική παραγωγή τέτοιων μοντέλων, ωστόσο δεν έχουμε παρά να περιμένουμε την εξέλιξη και να είμαστε έτοιμοι. Το πιθανότερο είναι ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα αποτελέσουν την πρώτη μαζική εφαρμογή του υδρογόνου, αφού εκτός των άλλων είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να μελετήσουμε την τεχνολογία στην πράξη.

Πάντως είναι σαφές ότι το βασικό πρόβλημα με την υδρογονοκίνηση ήταν και παραμένει το δίκτυο ανεφοδιασμού. Επάνω σ’ αυτό, η
Mercedes-Benz που είναι μέλος του «Συμβουλίου Υδρογόνου» (εξετάζει τη βιομηχανοποίηση του εν λόγω καυσίμου), δηλώνει ξεκάθαρα ότι δε θέλει να δημιουργήσει η ίδια τις υποδομές για τη μεταφορά του καυσίμου. Δηλώνει όμως πρόθυμη να συνεργαστεί με εταιρείες και να τους δώσει την τεχνογνωσία της προκειμένου να τις κατασκευάσουν εκείνες.

Αυτό ακριβώς είναι και το βασικότερο σημείο που πρέπει να διευθετηθεί για να δούμε υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα μαζικά στους δρόμους.

[Πηγή:
Autocar.co.uk]

node/40238

Πυρπόλησε μια Mercedes-AMG GT 63 S για να κερδίσει συνδρομητές στο YouTube [video]

Ο Ρώσος «δράστης» υποστηρίζει ότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το σέρβις της εταιρείας... 

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Πυρπόλησε μια Mercedes-AMG GT 63 S για να κερδίσει συνδρομητές στο YouTube [video]

Ο Ρώσος ιδιοκτήτης μιας  Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupé έβαλε φωτιά στο πολυτελές αυτοκίνητό του, σε μια κίνηση διαμαρτυρίας - όπως ισχυρίζεται - προς την Mercedes-Benz.

Το αυτοκίνητο που βλέπετε να φλέγεται στο παρακάτω βίντεο ανήκει στον Mikhail Litvin, ένα Ρώσο YouTuber με σχεδόν 5 εκατομμύρια ακολούθους. Όπως υποστηρίζει ο Litvin, αντιμετώπισε μια σειρά προβλημάτων και παρόλο που το έστειλε στην τοπική αντιπροσωπεία της Mercedes πέντε φορές, ο έμπορος αρνήθηκε να το επισκευάσει (σ.σ.: δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε τους ισχυρισμούς του).

Στις εικόνες βλέπουμε την Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupé σταθμευμένη σε εξωτερικό χώρο με τον ιδιοκτήτη ρίχνει βενζίνη στο εσωτερικό της πριν βάλει φωτιά. Ενώ ο μπλόγκερ ισχυρίζεται ότι κατέστρεψε το αυτοκίνητο διαμαρτυρόμενος προς τη Mercedes, πιστεύουμε ότι είναι πολύ πιο πιθανό ότι το έκανε απλώς ως κόλπο δημοσιότητας με σκοπό να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές. Εάν αυτό το βίντεο πετύχει αρκετές προβολές, ο YouTuber μπορεί να κερδίσει πολύ περισσότερα χρήματα από το κόστος του αυτοκινήτου που κατέστρεψε. 

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει έναν Ρώσο YouTuber να καταστρέφει μια Mercedes-Benz. Πέρυσι, ένας άλλος έριξε μια G63 από ένα ελικόπτερο!

node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]