Αποστολή: Mercedes-Benz me

Αποστολή: Mercedes-Benz me

Επικοινωνία: Αυτή η λέξη ακούστηκε από τα χείλη όλων σχεδόν των σημαντικών στελεχών στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι απλώς μια τάση. Στη Mercedes-Benz μίλησαν πιο συγκεκριμένα.

 

Αντιλαμβάνεσαι ότι το Facebook δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα για να ανεβάζεις φωτογραφίες από τις διακοπές, αλλά κι ένα εργαλείο βαρύνουσας σημασίας για την παγκόσμια οικονομία.  Τη στιγμή που ο ίδιος  ο πρόεδροςZetsche αρχίζει την ομιλία του, αναφερόμενος στους «φίλους» της Mercedes-Benz και τα 22.000.000 «πράξεων» στη σελίδα της εταιρείας το 2013 -περισσότερες έγιναν μόνο στην σελίδα της Disney.

 

Με το σύνθημα «δεν μιλάμε πλέον για τους πελάτες μας, αλλά με αυτούς», η Mercedes-Benz εστιάζει σήμερα περισσότερο από ποτέ στον άνθρωπο, χωρίς φυσικά να κάνει τον παραμικρό συμβιβασμό στο ίδιο το υπέρ-πολύτιμο προϊόν. Το πελατολόγιο της μάρκας σήμερα είναι το νεότερο σε μέσο όρο ηλικίας στην ιστορία της φίρμας. Με το 70% των αγοραστών να αγοράζουν για πρώτη φορά μια Mercedes-Benz.

 

Σύμφωνα με το δόκτoρα Zetsche (προφέρεται Τσέτσε), κανένα προϊόν δεν λειτουργεί εν κενώ. Το hardware είναι τοίδιο σημαντικό με το software και τις υπηρεσίες. Το παράδειγμα που χρησιμοποίησε για να δώσει έμφαση εξέπληξε το ακροατήριο: «Η ζήτηση για δίσκους βινιλίου αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό», είπε ο Dr. Zetsche. «Το 2013 οι πωλήσεις μουσικών άλμπουμ σε βινίλιο ήταν οι υψηλότερες της τελευταίας 15ετίας, και οι δεύτερες υψηλότερες από το ’97 που ήταν η χρονιά ρεκόρ. Κι αυτό, παρά την ύπαρξη του iPad και των άλλων ψηφιακών μέσων αποθήκευσης. Πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για τη μουσική και όχι απαραίτητα για το πού αυτή είναι αποθηκευμένη. Το ίδιο ισχύει και στην αυτοκίνηση».

 

Η Mercedes-Benz εξέλιξε ένα λογισμικό απόλυτα συμβατό με Android και Apple iOS για τα συστήματα multimedia των αυτοκινήτων της, αλλά δεν έμεινε μόνο σε αυτό.


Mercedes Me
Κάτω από αυτή την ονομασία με τον ισχυρό συμβολισμό του προσωπικού δεσμού ανθρώπου και μηχανής, η Mercedes παρουσίασε στη Γενεύη μια διαδικτυακή πλατφόρμα, εύχρηστη και προσιτή ακόμη και σε ανθρώπους που γεννήθηκαν πριν ανακαλυφθούν τα smartphones. Μια ομπρέλα κάτω από την οποία προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες της εταιρείας για το αυτοκίνητο και τον οδηγό, πριν ή ύστερα από την πώληση.

 

Πιο συγκεκριμένα; Παρέχονται έξυπνες λύσεις μετακίνησης, χωρίς απαραιτήτως να είσαι ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου. Η δυνατότητα να είσαι σε σύνδεση με το αυτοκίνητό σου ανά πάσα στιγμή, μέσω κινητού, τάμπλετ ή ακόμη και ρολογιού. Για να ρυθμίσεις από πριν τη θερμοκρασία της καμπίνας, να βάλεις σε λειτουργία τον κινητήρα, να φορτώσεις μουσική, κ.λπ. 

 

Το service με την κλασική έννοια δεν θα μπορούσε φυσικά να μην περιλαμβάνεται στη λίστα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εκτός από τα συνηθισμένα, όπως η κλήση οδικής βοήθειας, η κατ’ οίκον παραλαβή/παράδοση του προς επισκευή οχήματος και του αυτοκινήτου αντικατάστασης και η υπενθύμιση και το κλείσιμο του ραντεβού στο πλαίσιο της τακτικής συντήρησης, το αυτοκίνητο θα μπορεί να στέλνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα για τυχόν βλάβες απευθείας στο πλησιέστερο συνεργείο. Έτσι ώστε οι μηχανικοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να εξυπηρετήσουν τον πελάτη. Μελλοντικά θα μπορεί να δέχεται και «απομακρυσμένη βοήθεια», όπως αναβαθμίσεις software ή επισκευές που αφορούν λογισμικό και δεν απαιτούν ανταλλακτικά.

 

Το Mercedes Me θα υποστηρίζει βεβαίως και τις πωλήσεις, αφού ανάλογα με το προφίλ κάθε χρήστη, θα τον ενημερώνει για τα μοντέλα, τα χρηματοδοτικά προγράμματα, τα διαθέσιμα για test drive οχήματα, κ.λπ. Άλλωστε, σύμφωνα με την εταιρεία, οι επιθυμίες των πελατών είναι τόσο διαφορετικές όσο και οι τρόποι να τις ικανοποιήσουν.

 

Τέλος, μέσω του Me, ο κύριος Zetsche και οι συνεργάτες του μας καλούν να μοιραστούμε μαζί τους το όραμα της Mercedes για το μέλλον και να διαμορφώνουμε μαζί το αύριο της αυτοκίνησης.

 

Περισσότερα προς το παρόν θα βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.mercedes.me που δημιουργήθηκε ειδικά. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να μάθουμε από την ελληνική αντιπροσωπεία περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει η πλατφόρμα Mercedes Me σε τοπικό επίπεδο, στην εγχώρια αγορά.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube