node/32615

Το 2020 η ηλεκτροκίνηση για τη Mazda

Οι Ιάπωνες επιβεβαίωσαν ότι σε δύο χρόνια έρχεται δύο ηλεκτρικά μοντέλα, ένα «συμβατικό» και ένα με range extender κινητήρα Wankel.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mazda αναφέρει πως εξελίσσει εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Ωστόσο τώρα το επιβεβαιώνει εκ νέου, δίνοντας παράλληλα και νέο χρονοδιάγραμμα για την παραγωγή τους.

Πρόκειται για δύο ηλεκτρικά μοντέλα εκ των οποίων το ένα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και το άλλο θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί ως
range extender. Ως μια γεννήτρια που θα παράγει ρεύμα για τον ηλεκτρικό κινητήρα δηλαδή, έτσι ώστε ο οδηγός να μην έχει το άγχος της φόρτισης στην πρίζα.

Ο εν λόγω κινητήρας όπως έχει ξαναπεί η
Mazda θα είναι Wankel, αφού οι μικρές διαστάσεις και η χωρίς κραδασμούς λειτουργία του είναι ιδανικές για να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει μάλιστα και η δυνατότητά του να λειτουργήσει με Φυσικό Αέριο για μεγιστοποίηση της οικονομίας.

Η
Mazda πάντως δεν παρέλειψε να ξεκαθαρίσει ότι ακόμα και τα ηλεκτρικά μοντέλα της θα παραμείνουν πιστά στη δέσμευση για οδηγική ευχαρίστηση, προσθέτοντας ότι θα εξελίξει τις ιδιαιτερότητες της ηλεκτροκίνησης προς αυτή την κατεύθυνση.

Προς το παρόν πάντως δεν υπάρχει άλλη πληροφορία σχετικά με τα δύο αυτά μοντέλα, οπότε δε γνωρίζουμε εάν θα είναι εντελώς νέα ή στα ήδη υπάρχοντα.

Όπως και να έχει, η
Mazda αναμένει ότι μέχρι το 2030 το 95% της γκάμας της θα αφορά σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ το εναπομείναν 5% θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες εξάλλου, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν για αρκετά χρόνια να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοκίνηση.

Παράλληλα, εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευση της εταιρείας για τη μείωση των “
well to wheel” εκπομπών ρύπων (που αφορούν όχι μόνο τα καυσαέρια που εκπέμπει το αυτοκίνητο αλλά και αυτά που εκλύονται κατά τη διαδικασία παραγωγής του) κατά 50% μέχρι το 2030 και κατά 90% μέχρι το 2050 σε σχέση με τις τιμές του 2010.

[Πηγή:
Autocar.co.uk]