Stutz Duplex: Μία και μοναδική;

Αν ψάχνεις για ένα κομμάτι με καροσερί φτιαγμένη από Ιταλιάνους, αμερικανικό V8 κάτω από το καπό και εξεζητημένη αισθητική παρουσία, η μοναδική Duplex σε περιμένει.

Η Stutz Duplex σχεδιάστηκε από τον πρώην σχεδιαστή της Chrysler, Virgil Exner. Είναι η έκδοση σε μπερλίνα του πιο γνωστού, αλλά ακόμα πιο σπάνιου Stutz Blackhawk. Ενός αυτοκινήτου που βρήκε το δρόμο του στις συλλογές πολλών προσωπικοτήτων από τη δεκαετία ’60 και του ’70 στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο και στην pop culture: Elvis Presley, Sammy Davis Jr, Evel Knievel, Johnny Cash...

Η Blackhawk ήθελε να είναι το αυτοκίνητο της αναγέννησης για την αμερικανική φίρμα σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων που έβαλε λουκέτο το 1937. Η Stutz Motor Car of America λοιπόν ξαναγεννήθηκε τρεις δεκαετίες αργότερα, το 1968, χάρη στο φιλόδοξο τραπεζίτη James O’Donnell, και τον Virgil Exner, πρώην αρχισχεδιαστή της Chrysler, αλλά η εμπορική επιτυχίας της ήταν υποτονική και η παραγωγή έληξε το 1995. 

Stutz Duplex

Για να ανεβάσει τη ταχύτητα παραγωγής στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές της ’70, η Stutz στηρίχθηκε στον κινητήρα της Pontiac Grand Prix, ένα V8 με 400 κυβικές ίντσες. Η Duplex επρόκειτο για παρόμοια αισθητική προσέγγιση με την κουπέ Blackhawk, σε 4θυρη, που πατούσε πάνω σε σασί της Cadillac. 

Η νέα καροσερί φτιάχτηκε στην Ιταλία, στη Modena, από την Carrozzeria Padane -η ίδια έφτιαχνε και τις Maserati Bora. Και οι Dean Martin, Frank Sinatra και Richard Burton θα ήταν μεταξύ των πρώτων μεταξύ των πρώτων που παρήγγειλαν μια Stutz με καροσερί από την Padane.

Stutz Duplex

 Ίσως λόγω της προηγούμενης εμπειρίας της με το μοτέρ Pontiac V8, η Stutz χρησιμοποίησε μεν το πλαίσιο της Cadillac αλλά όχι τον κινητήρα V8 των 472 ή 500 ci. Έτσι, πίσω από τη στενή μάσκα βρέθηκε και πάλι ο οικείος 400 ci της Pontiac με τους 430 PS, ντυμένος με αλουμινένια καπάκια βαλβίδων, σε συνδυασμό με ένα αυτόματο 3τάχυτο σασμάν Turbo-Hydramatic της GM.

Stutz Duplex

Όπως και πολλά σχέδια του Exner, η Duplex έχει μπόλικα μπιχλιμπίδια και ενδιαφέρουσες γραμμές που, ανάλογα με τη γωνία, φαίνονται είτε κομψές είτε πολύ εξεζητημένες. Ο αριστοκρατικός σχεδιασμός στις πίσω κολόνες ταιριάζει όμορφα με το προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά ο πίσω όγκος με το κοφτό ανάποδα εμπροσθοκλινές κόψιμο φαίνεται ημιτελής, σχεδόν σαν να λείπει ο προφυλακτήρας. 

Το καπό του πορτμπαγκάζ με τη ρεζέρβα σε κοινή θέα αλά Continental δείχνει και πνευματικός διάδοχος μιας προπολεμικής πρακτικής, αλλά δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε ότι η εμφάνισή του αποτελεί μια ισχυρή αισθητική άποψη.

Stutz Duplex

H Duplex έχει αισθητική συγγένεια με τις Stutz IV-Porte και Victoria, μόνο που οι τελευταίες «χτίστηκαν» πάνω στο σασί των Buick LeSabre/Oldsmobile 88 Royale/Pontiac Bonneville. 

Η Stutz Duplex βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby’s στο Essen, 11 και 12 Απριλίου. Ως προϊόν διατλαντικής συνεργασίας αποτελεί για τη δημοπρασία του Απριλίου το αντίπαλο δέος της2Monteverdi High Speed 375/4 που σας παρουσιάσαμε πρόσφατα. Η σούπερ μπερλίνα της Stutz είναι η μία από τις -πιθανώς- δύο που κατασκεύασε η ιταλική καροτσερία, και ο οίκος Sotheby’s εκτιμά ότι ο πλειοδότης θα κινηθεί ανάμεσα στις 135 με 150 χιλιάδες ευρώ. 

Οπότε, όσοι πιστοί προσέλθετε, θα έχετε πλέον να διαλέξετε ανάμεσα σε δύο σούπερ μπερλίνες. Με τη μία μάλιστα εξ αυτών να είναι πιθανώς το ένα και μοναδικό κομμάτι στον κόσμο.