Peugeot 205 T16, Photo credit Aguttes
node/40557

Σπάνιο Peugeot 205 T16 σε δημοπρασία

Ο γαλλικός οίκος Aguttes θα δημοπρατήσει στις 13 Δεκεμβρίου ένα σπάνιο Peugeot 205 T16 του οποίου το ιστορικό και τα λίγα χιλιόμετρα ανεβάζουν τα γράδα μας… και την τιμή.

Στις 13 αυτού του μήνα, ο οίκος δημοπρασιών Aguttes θα κάνει την καρδιά των συλλεκτών αυτοκινήτων του είδους να χτυπήσει δυνατά. Μεταξύ των λοτ που δημοπρατούνται υπάρχει το Peugeot 205 T16 που βλέπετε και που θα τραβήξει το ενδιαφέρον των connaisseurs και των παθιασμένων συλλεκτών αυτού του είδους των αυτοκινήτων. 

Κατασκευασμένο σε μόλις 219 κομμάτια, λίγα πάνω από τα 200 που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν στο Group B του WRC, το Peugeot 205 Turbo 16 «série 200» παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1984. Επρόκειτο για το σουλούπι του 205 ύστερα από κατανάλωση μπόλικων στεροειδών και με τετρακίνητη μετάδοση. Το μοτέρ φυσικά δεν ήταν τοποθετημένο εμπρός, αλλά στο κέντρο, στη θέση του πίσω καθίσματος. Ο κινητήρας, ένας 4κύλινδρος 1.800άρης XU απέδιδε στάνταρ 200 άλογα. Ισχύς που έφτανε τα 300 με το κιτ της PTS που διάλεγαν ορισμένοι από τους πελάτες. Η μεταμόρφωση του 205 για τους κοινούς θνητούς σε Τ16 ήταν καρπός της συνεργασίας μεταξύ της Heuliez και της Peugeot Talbot Sport.

Peugeot 205 T16, photo credit Aguttes

Στο εσωτερικό, ο οδηγός κουμαντάριζε το Τ16 με ένα τιμόνι με δύο ακτίνες, πάλι ειδικά σχεδιασμένο για το αυτοκίνητο. Όσο για το υπόλοιπο «γραφείο» υπήρχαν τα απαραίτητα επιπλέον μανόμετρα και καντράν που ήταν τοποθετημένα σε ένα εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο ταμπλό. Και όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική φωτογραφία, η πενταλιέρα ήταν αλουμινένια και διάτρητη. Το συγκεκριμένο 205 Turbo 16 φοράει τα στάνταρ δίχρωμα καθίσματα με το τεράστιο «Λιοντάρι» στην πλάτη για να μην ξεχνιέται κανείς πού μέσα βρίσκεται.

Αγωνιστικά να θυμίσουμε ότι το Peugeot 205 T16 έγραψε το όνομά του με χρυσά γράμματα στο WRC δύο φορές, κερδίζοντας τα παγκόσμια πρωταθλήματα του 1985 και του 1986. Στη συνέχεια, ύστερα από την κατάργηση του πρωταθλήματος του Group B πήρε τον δρόμο για το Dakar.

Peugeot 205 T16, photo credit Aguttes

Το αυτοκίνητο που θα βγει σε λίγες ημέρες σε δημοπρασία από τον οίκο Aguttes είναι σπάνιο και με σημαντική προϋπηρεσία. Μπήκε σε κυκλοφορία τον Μάρτιο του 1985 και χρησιμοποιήθηκε από την «Peugeot Talbot Info Rallye», εργοστασιακό τμήμα υπεύθυνο για τη μετάδοση πληροφοριών σε θεατές κατά τη διάρκεια των ειδικών. Επομένως, είναι βαμμένο με το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα και τις κόκκινες, μπλε, κίτρινες και γαλάζιες ρίγες και διακοσμήσεις, σήμα κατατεθέν της Peugeot Talbot Sport. 

Τον Οκτώβριο του 1985, ύστερα από μόλις 8.000 km, πουλήθηκε στην αντιπροσωπεία SAGG Peugeot Talbot στη Roanne στην περιφέρεια Auvergne-Rhône-Alpes. Ο ιδιοκτήτης της αντιπροσωπείας, λάτρης του 205 T16 που είχε ήδη δύο αυτοκίνητα στην κατοχή του, το αγόρασε και το τοποθέτησε στον εκθεσιακό χώρο του. Ως εκ τούτου λοιπόν, είναι ο δεύτερος ιδιοκτήτης του μέχρι στιγμής. Το οδόμετρο του 205 T16 γράφει μόνο 39.500 km, με το αυτοκίνητο να είναι επιμελώς συντηρημένο από συνεργείο στον Λίγηρα.

Peugeot 205 T16, photo credit Aguttes

Η εξαιρετική κατάσταση του αυτοκινήτου και η σπανιότητά του το κάνουν ένα από τα εκτιμώμενα πιο ακριβά μοντέλα της επικείμενης δημοπρασίας. Ο οίκος Aguttes εκτιμά ότι η τιμή θα κυμανθεί μεταξύ των 170 και 200 χιλιάδων ευρώ. Όσοι πιστοί προσέλθετε ή πατήστε εδώ…