Škoda Klement Concept: Με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα

Ένα πρωτότυπο όχημα που κινείται ανάμεσα στο ηλεκτρικό ποδήλατο και το e-scooter.

Η Škoda παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύης τη δική της πρόταση σε ό,τι έχει να κάνει με τις «πράσινες» μετακινήσεις μέσα στις πόλεις, πρόταση που ακούει στο όνομα Klement Concept.

Πρόκειται για ένα δίτροχο που επί της ουσίας δεν είναι ούτε ηλεκτρικό ποδήλατο (δεν διαθέτει πεντάλ) αλλά ούτε και e-scooter. Η κατασκευή παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι εγκατεστημένος στο πίσω μέρος και έχει απόδοση 4 kW. Η ταχύτητα του δίτροχου περιορίζεται στα 45 km/h και αυτό για να μην λογίζεται νομικά ως μοτοσικλέτα και άρα να μπορεί να οδηγείται και από άτομα που δεν διαθέτουν άδεια οδήγησης.

Το Škoda Klement Concept έχει μια αυτονομία της τάξης των 62 km, η οποία παρέχεται από δύο αφαιρούμενες και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Για να επιταχύνει ή για να φρενάρει, ο αναβάτης χρησιμοποιεί τα στοιχεία πάνω στα οποία πατά τα πόδια του όπως ακριβώς γίνεται και με τα δημοφιλή hoverboards. Αν ο χρήστης μετατοπίσει το βάρος τους προς τα εμπρός στα πεντάλ, ο κινητήρας επιταχύνει. Εάν τα πεντάλ μετατοπιστούν προς τα πίσω, ενεργοποιείται ένα υδραυλικό δισκόφρενο στον εμπρός τροχό που είναι εξοπλισμένο με σύστημα ABS.

Η Škoda λέει πως με το Klement Concept σκιαγραφεί το όραμά της για το μέλλον, την ηλεκτρική κινητικότητα και την καινοτομία στις αστικές μετακινήσεις. Το Klement Concept απευθύνεται κύρια σε νέους σε ηλικία πελάτες με αυξημένη ευαισθησία σε ό,τι αφορά το περιβάλλον και για το λόγο αυτό είναι περισσότερο από πιθανό να μην παραμείνει ένα πρωτότυπο που δεν θα υλοποιηθεί.

Η Škoda έχει πάντως συνδέσει το όνομά της με τον κόσμο του ποδηλάτου και θα εξακολουθεί να το κάνει και στο μέλλον. Όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία, θα συνεχίσει να είναι ο βασικός χορηγός του πιο φημισμένου ποδηλατικού αγώνα, Tour de France, αφού ανανέωσε το συμβόλαιό της με τους οργανωτές έως το 2023, μετρώντας 20 χρόνια συνεργασίας. Σε δήλωση της εταιρείας με την ευκαιρία της ανανέωσης του συμβολαίου, τονίζεται πως το ποδήλατο θα μπορούσε στο μέλλον να αντικαταστήσει πλήρως το αυτοκίνητο στις μικρές μετακινήσεις εντός πόλης .