node/34508

Škoda Klement Concept: Με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα

Ένα πρωτότυπο όχημα που κινείται ανάμεσα στο ηλεκτρικό ποδήλατο και το e-scooter.

Η Škoda παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύης τη δική της πρόταση σε ό,τι έχει να κάνει με τις «πράσινες» μετακινήσεις μέσα στις πόλεις, πρόταση που ακούει στο όνομα Klement Concept.

Πρόκειται για ένα δίτροχο που επί της ουσίας δεν είναι ούτε ηλεκτρικό ποδήλατο (δεν διαθέτει πεντάλ) αλλά ούτε και e-scooter. Η κατασκευή παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι εγκατεστημένος στο πίσω μέρος και έχει απόδοση 4 kW. Η ταχύτητα του δίτροχου περιορίζεται στα 45 km/h και αυτό για να μην λογίζεται νομικά ως μοτοσικλέτα και άρα να μπορεί να οδηγείται και από άτομα που δεν διαθέτουν άδεια οδήγησης.

Το Škoda Klement Concept έχει μια αυτονομία της τάξης των 62 km, η οποία παρέχεται από δύο αφαιρούμενες και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Για να επιταχύνει ή για να φρενάρει, ο αναβάτης χρησιμοποιεί τα στοιχεία πάνω στα οποία πατά τα πόδια του όπως ακριβώς γίνεται και με τα δημοφιλή hoverboards. Αν ο χρήστης μετατοπίσει το βάρος τους προς τα εμπρός στα πεντάλ, ο κινητήρας επιταχύνει. Εάν τα πεντάλ μετατοπιστούν προς τα πίσω, ενεργοποιείται ένα υδραυλικό δισκόφρενο στον εμπρός τροχό που είναι εξοπλισμένο με σύστημα ABS.

Η Škoda λέει πως με το Klement Concept σκιαγραφεί το όραμά της για το μέλλον, την ηλεκτρική κινητικότητα και την καινοτομία στις αστικές μετακινήσεις. Το Klement Concept απευθύνεται κύρια σε νέους σε ηλικία πελάτες με αυξημένη ευαισθησία σε ό,τι αφορά το περιβάλλον και για το λόγο αυτό είναι περισσότερο από πιθανό να μην παραμείνει ένα πρωτότυπο που δεν θα υλοποιηθεί.

Η Škoda έχει πάντως συνδέσει το όνομά της με τον κόσμο του ποδηλάτου και θα εξακολουθεί να το κάνει και στο μέλλον. Όπως ανακοίνωσε επίσημα η εταιρεία, θα συνεχίσει να είναι ο βασικός χορηγός του πιο φημισμένου ποδηλατικού αγώνα, Tour de France, αφού ανανέωσε το συμβόλαιό της με τους οργανωτές έως το 2023, μετρώντας 20 χρόνια συνεργασίας. Σε δήλωση της εταιρείας με την ευκαιρία της ανανέωσης του συμβολαίου, τονίζεται πως το ποδήλατο θα μπορούσε στο μέλλον να αντικαταστήσει πλήρως το αυτοκίνητο στις μικρές μετακινήσεις εντός πόλης .

node/39083

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Σίγουρα δεν είναι και ο πιο πρακτικός τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Φορτίζουν το ηλεκτρικό Tesla Model X κάνοντας ποδήλατο! [video]

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι θα γινόταν αν χρησιμοποιούσαμε την ενέργεια που παράγουν οι ποδηλάτες στα γυμναστήρια για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Κάτι τέτοιο φαίνεται πως αποτέλεσε έμπνευση για τον Φιλανδό εφευρέτη Janne Käpylehto, ο οποίος κατασκεύασε μια συσκευή που μετατρέπει την ανθρώπινη κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό για φότριση ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Όπως θα δείτε και στο απόσπασμα βίντεο που ακολουθεί, μια ομάδα από 9 ποδηλάτες έβαλαν τα δυνατά τους για 20 λεπτά προκειμένου να φορτίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις μπαταρίες ενός Tesla Model X. Το πείραμα που ο ίδιος ο δημιουργός του χαρακτήρισε "Χαζό αλλά διασκεδαστικό και ακριβές" στέφθηκε με επιτυχία καθώς η κόπωση των ποδηλατών είχε όντως ως αποτέλεσμα τη φόρτιση του αυτοκινήτου!

Σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού του Tesla, το μοντέλο κέρδισε 2 km ηλεκτρικής αυτονομίας από τα 20 λεπτά εργασίας της ποδηλατικής ομάδας. Αυτό σημαίνει πως για μια πλήρη φόρτιση του Model X, οι ποδηλάτες θα έπρεπε να συνεχίσουν το πεντάλ για 4 ημέρες!

[Πηγή: Janne Käpylehto μέσω Jalopnik]

node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.