Renault: Έβγαλε τα «ασημικά» στο σφυρί και τσέπωσε €12 εκατ.

Renault: Έβγαλε τα «ασημικά» στο σφυρί και τσέπωσε €12 εκατ.

Η μεγάλη δημοπρασία Artcurial-The Renault Icons στο ιστορικό εργοστάσιο της Flins ανέδειξε το βάθος και τη δύναμη της κληρονομιάς της Renault. Από F1 έως εμβληματικά δρόμου και πρωτότυπα, οι συλλέκτες ανέβασαν το συνολικό ποσό σε εντυπωσιακό νέο ρεκόρ.

Renault

Από μονοθέσια Formula 1 έως πιο προσιτά μοντέλα, τα 180 αντικείμενα της δημοπρασίας Artcurial-The Renault Icons βρήκαν όλα αγοραστή, φτάνοντας το εντυπωσιακό ποσό των περίπου 12 εκατομμυρίων ευρώ -μια εξαιρετική επίδοση για έναν μαζικό κατασκευαστή.

Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, η Renault έβγαλε σε δημοπρασία, στις εγκαταστάσεις της στο ιστορικό εργοστάσιο της Flins, μια επιλογή αυτοκινήτων και αντικειμένων από τη συλλογή της. Μια ευκαιρία να αναδειχθεί το αθλητικό και ιστορικό παρελθόν της μάρκας. Από F1 και ράλικαρ μέχρι δημοφιλή μοντέλα, το σύνολο των 180 lot πουλήθηκε, συγκεντρώνοντας 12 εκατομμύρια ευρώ -ποσό σπάνιο για δημοπρασία που επικεντρώνεται σε μια μάρκα και μάλιστα μαζικού κατασκευαστή.

Ο στόχος της Renault είναι να αναδιαρθρώσει τη συλλογή της και να αποκαταστήσει νέα μοντέλα που θα εκτεθούν στο μελλοντικό μουσείο του Ρόμβου στη Flins

Οι αγοραστές έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στα αγωνιστικά κομμάτια, που ξεχωρίζουμε τα κορυφαία:
- Williams-Renault FW19 του 1997, του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Jacques Villeneuve: Πουλήθηκε για €1.312.400, πολύ πάνω από την αρχική εκτίμηση (€800.000-,€1.200.000).

Renault
H Williams‑Renault FW19 του Jacques Villeneuve (1997) απογειώθηκε στα 1.312.400 ευρώ. Το μονοθέσιο στα χέρια του Καναδού οδηγού έγραψε τη χρονιά εκείνη, επτά νίκες, Photo © Peter Singhof/Artcurial

- Renault RE40-03 του 1983, του Alain Prost, νικήτρια στο Spa: 1.198.000 ευρώ έναντι εκτίμησης €500.000–€800.000.
- Alpine A442 (πρώτο κατασκευασμένο πλαίσιο, 24 Ώρες του Le Mans (1977): Ο πλειοδότης κατέβαλε €1.278.080.
- Κινητήρας Renault EF15 Type E (1986), χρησιμοποιημένος από τον Ayrton Senna στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix της Αυστραλίας στην πίστα της Αδελαΐδας: €225.080 .

Μόνο αυτά τα τέσσερα lot ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ -πάνω από το ένα τρίτο των εισπράξεων της δημοπρασίας -επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη αξία των αγωνιστικών και ιστορικών Renault.

Αλλά δεν ήταν μόνο τα μονοθέσια των αγώνων πίστας που δελέασαν τους συλλέκτες. Σημαντική εισφορά στα έσοδα είχαν τα ράλικαρ και τα πρωτότυπα με αντίστοιχη ισχυρή ζήτηση. Οι συλλέκτες-φίλοι των αγώνων ράλι ξεχώρισαν από τα lot:
- Renault Maxi 5 Turbo Prototype B0 (1983) του Jean Ragnotti: O πλειοδότης κατέβαλε €216.720, σχεδόν διπλάσιο ποσό από αυτό της εκτίμησης.

Renault
To Maxi 5 Turbo Prototype B0 του 1983, εξελιγμένο από τον Jean Ragnotti, έγραψε στο κοντέρ της δημοπρασίας 216.720 ευρώ. Το σπάνιο αυτό πρωτότυπο αποτέλεσε «μουλάρι» δοκιμών για προηγμένη τεχνολογία όπως ο ψεκασμός νερού και τα εξαρτήματα κινητήρα της Formula 1, διαφορετικά από το Turbo 2 παραγωγής, αναδεικνυόμενο σε ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας των ράλικαρ του Group B. Photo ©Peter Singhof/Artcurial

- Renault Supercinq GT Turbo Groupe N (2ο στο Rallye Côte d’Ivoire 1990): €69.832
- Renault 21 Turbo Groupe N/A του Carlos Tavares: €27.692
Όλα τους πουλήθηκαν σε τιμή πολύ πάνω από τις αρχικές προσδοκίες.

Η δημοπρασία δεν περιορίστηκε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πρωτότυπα, μοντέλα δρόμου, λεωφορεία και επαγγελματικά ξεπέρασαν επίσης τις εκτιμήσεις. Μεταξύ αυτών ξεχωρίσαμε:
- Renault Kangoo Break’Up  του 2002, πουλήθηκε έναντι €24.080
- Renault Clio III RS  του 2005 έναντι €20.468

Renault
Με εξωτερική εικόνα που δεν σε παραπλανά, το πρωτότυπο Kangoo Break’Up όταν παρουσιάστηκε Διεθνές Σαλόνι 4x4 και Ελεύθερου Χρόνου της Val d'Isère είχε ψυχή πραγματικού 4x4. O συλλέκτης που το διάλεξε κατέβαλε 24 χιλιάρικα.

Τη λίστα συμπλήρωσαν μακέτες κινητήρων F1, κράνη, σχέδια και σπάνιο υλικό από το αρχείο της Renault, αναδεικνύοντας την ποικιλία της συλλογής.

Για μια δημοπρασία αποκλειστικά αφιερωμένη σε μία μάρκα και προερχόμενη από την επίσημη συλλογή ενός κατασκευαστή, το αποτέλεσμα αποτελεί ισχυρό μήνυμα. «Η δημοπρασία δείχνει την προσήλωση των συλλεκτών στην ιστορία και στο παρελθόν της Renault, αλλά και τη σημασία μιας εταιρείας που σημάδεψε 127 χρόνια γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας», σημείωσε ο Mathieu Lamoure, πρόεδρος της Artcurial Motorcars.

Πέρα από τα νούμερα, ο στόχος της Renault είναι να αναδιαρθρώσει τη συλλογή της και να αποκαταστήσει νέα μοντέλα, που θα εκτεθούν στο μελλοντικό μουσείο της μάρκας στη Flins, με ορίζοντα εγκαινίων το 2027.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube