Renault: Δοκιμάζει νέα τεχνολογία μπαταριών για μείωση κόστους των ηλεκτρικών της

Renault: Δοκιμάζει νέα τεχνολογία μπαταριών για μείωση κόστους των ηλεκτρικών της

Νέες μπαταρίες χωρίς κοβάλτιο υπόσχονται ηλεκτρικά Renault με μεγαλύτερη αυτονομία και χαμηλότερο κόστος. Η Ampère δοκιμάζει την τεχνολογία LXMO στη Γαλλία, προετοιμάζοντας το έδαφος για τα επόμενα Mégane και Scénic.

Η Ampère, θυγατρική του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά, ετοιμάζεται να δοκιμάσει μπαταρίες νέου τύπου, ενσωματώνοντας την τεχνολογία LXMO. 

Πρόκειται για συστοιχίες χωρίς κοβάλτιο, με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα -συγκρίσιμη με εκείνη των μπαταριών χημείας NMC- αλλά με όλα τα πλεονεκτήματα των LFP.

Μέσω της Ampère, η Renault αποφάσισε να συνεργαστεί με την αμερικανική start-up Stratus Materials για να δοκιμάσει μια νέα γενιά μπαταριών, βασισμένων σε τεχνολογία καθόδου χωρίς κοβάλτιο, που ονομάζεται LXMO (Lithium X Manganese Oxide). Με αυτή τη νέα προσέγγιση, ο στόχος είναι η μείωση του κόστους παραγωγής, διατηρώντας ταυτόχρονα επιδόσεις αντίστοιχες με εκείνες των μπαταριών NMC, οι οποίες θεωρούνται σήμερα οι πιο αποδοτικές ενεργειακά στην αγορά.

Ένα νέο κέντρο στο Lardy έχει αποστολή να αξιολογήσει τη βιομηχανική βιωσιμότητα του υλικού LXMO σε κυψέλες κατάλληλες για χρήση σε αυτοκίνητα

Renault

Οι νέες κυψέλες είναι πλούσιες σε μαγγάνιο και υπόσχονται υψηλή ενεργειακή πυκνότητα -ισάξια ή και ανώτερη από εκείνη των NMC- ενώ παράλληλα προσφέρουν επίπεδο ασφάλειας και αντοχής αντίστοιχα με των LFP, που παραμένουν πιο οικονομικές. Αν τα αποτελέσματα των δοκιμών αποδειχθούν θετικά, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να συνδυάσει τα καλύτερα και των δύο κόσμων: Μεγάλη αυτονομία και πιο προσιτό κόστος.

Οι πρώτες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν στη Γαλλία, στο εργαστήριο καινοτομίας της Ampère στο Lardy, στην Essonne, -νότια του Παρισιού (Île-de-France). Το κέντρο αυτό που εγκαινιάστηκε πρόσφατα, έχει αποστολή να αξιολογήσει τη βιομηχανική βιωσιμότητα του υλικού LXMO σε κυψέλες κατάλληλες για χρήση σε αυτοκίνητα.

Renault

Για τη Renault, η δοκιμή αυτή αποτελεί ακόμη ένα βήμα στη στρατηγική της για ανεξαρτησία και βελτιστοποίηση του κόστους. Ύστερα από τις μπαταρίες NMC και LFP, η Billancourt εξερευνά τώρα την προοπτική μιας μπαταρίας χωρίς κοβάλτιο.

Πέρα από τα οικονομικά και τεχνολογικά ζητήματα, η εγκατάλειψη του κοβαλτίου έχει και οικολογική διάσταση. Η εξόρυξή του -κυρίως στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό- έχει εδώ και χρόνια προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με τις συνθήκες εργασίας και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ορυχείων.

Η Renault ήδη εξετάζει την ενσωμάτωση αυτών των νέων μπαταριών στα μελλοντικά ηλεκτρικά της. Τα βλέμματα στρέφονται στις επόμενες γενιές των Mégane και Scénic.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube