Ράλι Τουρκίας: Ο Lappi επικεφαλής μετά την πρώτη ημέρα

Σκληρές ειδικές, κλαταρισμένα ελαστικά και βροχή στο τέλος της ημέρας καθόρισαν την κατάταξη. 

Ο Esapekka Lappi ολοκλήρωσε στην κορυφή την πρώτη ημέρα ενός πολύ δύσκολου αγώνα όπως αποδείχθηκε. Ο Φινλανδός ήταν γρήγορος αλλά και τυχερός αφού οι περισσότεροι των αντιπάλων του ταλαιπωρήθηκαν από σκασμένα ελαστικά αλλά και από τη βροχή που σημάδεψε το κλείσιμο της ημέρας. 
Στη δεύτερη θέση, 17,7" πίσω του,  ο ομόσταυλός του Ogier, κάνοντας το «1-2» για τη Citroen. Ο Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε ζωντανός στη μάχη του βάθρου (και του πρωταθλήματος) και έχει πίσω του στα 0,7" τον έτερο διεκδικητή του τίτλου, τον Neuville. 

Σε αντίθεση με τους τρεις, ο Tanak που ήρθε στην Τουρκία μετά από δύο σερί νίκες, είχε να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ξεκινούσε πρώτος και καθάριζε τις ειδικές που σε πολλές περιπτώσεις θύμιζαν νταμάρι. Ωστόσο κατάφερε να μείνει κοντά στην κορυφή, αλλά στην 6η ειδική είχε ένα κλατάρισμα που του κόστισε πάνω από 1 λεπτό και το έριξε πίσω στη γενική κατάταξη, εξανεμίζοντας τις περισσότερες ελπίδες του για διάκριση στην τριάδα. 
Οι ατυχίες της Toyota συμπληρώνονται από την έξοδο που είχε ο Meeke στην ίδια ειδική, την ώρα που και ο Latvala είχε ένα κλατάρισμα στην 5η ειδική που τον έριξε πίσω. Ο τελευταίος έχει τους περισσότερους λόγους για να τα βάλει με την τύχη του καθώς έχοντας κερδίσει τρεις ειδικές θα μπορούσε να βρίσκεται πολύ πιο ψηλά με το Yaris του. 

Στο στρατόπεδο της Hyundai ο Andreas Mikkelsen ξεκίνησε πολύ καλά, αλλά στο τέλος της ημέρας έμεινε με «κουρασμένα» λάστιχα στο βρεγμένο και έχασε πολύ χρόνο. Την ίδια στιγμή ο Sordo ξεκίνησε με ένα κλατάρισμα από την πρώτη κιόλας ειδική, είχε προβλήματα με το τούρμπο αλλά κατάφερε να «γυρίσει το μάτς» προς το τέλος της ημέρας ανεβαίνοντας στην 6η θέση της προσωρινής κατάταξης. 

Τέλος να σημειώσουμε την καλή επίδοση του Suninen που βρέθηκε στο τέλος της ημέρας στην 4η θέση, εκμεταλλευόμενος την ευνοϊκή γι' αυτόν σειρά εκκίνησης και το γεγονός ότι δεν αντιμετώπισε προβλήματα. 

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει συνολικά έξι ειδικές συνολικού μήκους 109 χιλιομέτρων με μεγαλύτερη και πιο καθοριστική την Yesilbelde των 33 χιλιομέτρων με την οποία θα ξεκινήσει η μέρα. 
Με δεδομένα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγώνα, ουδείς εκ των πρωτοπόρων πρέπει να θεωρεί βέβαιη τη θέση του, ενώ δεν αποκλείονται και οι εκπλήξεις από τους πιο πίσω της κατάταξης που είναι βέβαιο ότι θα επιτεθούν για να καλύψουν το χαμένο έδαφος. 

turk