node/37996

Ράλι Monte Carlo: Το καλύτερο αποτέλεσμα του Νίκου Παυλίδη

Ο Έλληνας οδηγός τερμάτισε στην 5η θέση στην κατηγορία του (RC4) και στην 40η θέση στη γενική κατάταξη.

Στον τέταρτο τερματισμό του σε ισάριθμες συμμετοχές του στο Στον τέταρτο τερματισμό του σε ισάριθμες συμμετοχές του στο Ράλι Monte Carlo, ο Νίκος Παυλίδης της ομάδας Step Racing πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στον εναρκτήριο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος: την 5η θέση στην κατηγορία του (RC4) και την 40η θέση στη γενική κατάταξη!

Ο Έλληνας οδηγός, και αντιπρόεδρος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, με τον Allan Harryman στο δεξί μπάκετ του Peugeot 208 R2, έγινε έτσι ο πρώτος συμπατριώτης μας που μετρά τέσσερις τερματισμούς σε έναν από τους ιστορικότερους και δυσκολότερους αγώνες  του κόσμου.

Πιέζοντας αρκετά, ο Νίκος Παυλίδης και ο Αllan Harryman αναρριχήθηκαν στις έξι ειδικές διαδρομές του δεύτερου σκέλους του αγώνα (την Παρασκευή 24/1) στην έκτη θέση της κατηγορίας τους, μεταξύ 20 πληρωμάτων.

mon

Το οδόστρωμα στο μεγαλύτερο ποσοστό των Ειδικών ήταν στεγνό, γεγονός που τους βοήθησε να πιέσουν και να πετύχουν την τέταρτη καλύτερη επίδοση της κατηγορίας τους στη δεύτερη διαδρομή της ημέρας: «Η πρώτη ειδική του σκέλους ακυρώθηκε για εμάς, εξαιτίας εξόδου ενός πληρώματος. Βλέποντας πως ο δρόμος δεν έκρυβε παγίδες στη δεύτερη διαδρομή της ημέρας, αποφασίσαμε να πιέσουμε, τερματίζοντας τέταρτοι στην κατηγορία μας», εξήγησε ο Ν. Παυλίδης.

Η συνέχεια, ωστόσο δεν ήταν ανάλογη για το δίδυμο: «Δυστυχώς αναγκαστήκαμε να οδηγήσουμε 10 χιλιόμετρα με κλαταρισμένο λάστιχο, καθώς προτιμήσαμε να μην το αλλάξουμε εντός ειδικής, λόγω της στενότητάς της. Αυτό μας στοίχισε σε χρόνο και δε μας επέτρεψε να διατηρήσουμε τη θέση μας», συμπλήρωσε.

Ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του στις απογευματινές ειδικές διαδρομές της Παρασκευής και οι Παυλίδης-Harryman προτίμησαν να μην πιέσουν και να διατηρήσουν τη θέση τους στην κατηγορία: «Το τέλος της ημέρας μας βρήκε στην έκτη θέση. Κρατάμε την πολύ καλή μας επίδοση το πρωί και συνεχίζουμε με αισιοδοξία. Στο Monte Carlo πρέπει να οδηγείς μυαλωμένα και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε στις δύο ημέρες που απομένουν», συμπλήρωσε ο Νίκος Παυλίδης.

car

Το Σάββατο 25/1 τα πληρώματα κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τέσσερις δοκιμασίες, 75 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Στις ειδικές αυτές ο Έλληνας οδηγός βρέθηκε ακόμα πιο κοντά στο στόχο του, «φλερτάροντας» για λίγο και με την πέμπτη θέση της κατηγορίας. «Οι πρωινές ειδικές είχαν πάγο σε κάποια σημεία, γεγονός που μας ανάγκασε να προτιμήσουμε ελαστικά με καρφιά, επιλογή που αποδείχθηκε σωστή για το δικίνητο 208 R2», δήλωσε ο Παυλίδης αναφορικά με την επιλογή ελαστικών.

Και συνέχισε: «Δεν κινηθήκαμε όπως θα θέλαμε, καθώς είχαμε πρόβλημα με την ενδοεπικοινωνία για 10 περίπου χιλιόμετρα στην πρώτη δοκιμασία της ημέρας. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήσαμε τη θέση στην κατηγορία μας. Στην επόμενη μάλιστα διαδρομή ο πρωτοπόρος της RC4 εγκατέλειψε και ανεβήκαμε στην πέμπτη θέση».

moncar

Το απόγευμα η κατάσταση στις Ειδικές άλλαξε, με το πλήρωμα να επιλέγει πολύ μαλακή γόμα για τις δύο τελευταίες Διαδρομές του σκέλους. Δύο τετ-α-κε έριξαν τους Παυλίδη-Harryman, και πάλι στην έκτη θέση της κατηγορίας τους: «Γλιστρήσαμε δύο φορές στην πρώτη απογευματινή ειδική, καθώς η επιλογή ελαστικών δεν ήταν η ενδεδειγμένη με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο. Το τέλος της ημέρας μας βρίσκει στην έκτη θέση της κατηγορίας, ένα αποτέλεσμα αρκετά ικανοποιητικό, λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά προβλήματα. Είμαστε στους πρώτους 60, κάτι που μας δίνει το εισιτήριο για τις αυριανές ειδικές που ολοκληρώνουν τον αγώνα. Πάμε για τερματισμό!», κατέληξε ο Έλληνας οδηγός.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου - Step Racing]

node/39631

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο πιο θεαματικός ίσως οδηγός που πέρασε από το WRC άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στο σπορ και δίκαια θεωρείται θρύλος.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο Colin, γιός του πέντε φορές πρωταθλήτη Αγγλίας Jimmy McRae γεννήθηκε στο Λάρνακ της Σκωτίας, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου του 1968. Ο πατέρας του ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά των αγώνων μαζί με τον αδελφό του Alister, με τον Colin να αποδεκνύεται ένα από τα μεγαλύτερα οδηγικά ταλέντα.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από τα τοπικά πρωταθλήματα της Σκωτίας, όπου κατέκτησε τους περισσότερους τίτλους που υπήρχαν και το ταλέντο του έγινε αμέσως αντιληπτό από τις μεγάλες ομάδες του WRC.

Tα "παρατσούκλια" του ήταν ενδεικτικά της ταχύτητάς του: Flying Scotishman (Ιπτάμενος Σκωτσέζος), αλλά και… McCrash από τις συχνές ολικές καταστροφές που έκανε στα αυτοκίνητα.

colipro

1993 - 1998: Subaru Prodrive

Τo 1993 o Colin εντάσσεται επίσημα στην ομάδα της Subaru Prodrive και το 1995 γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, αλλά και ο Πρώτος και μόνος "Μεγαλοβρετανός" που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο. Αγαπημένοι του αγώνες ήταν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις αλλά και τα Ράλι Σαφάρι και Κορσικής. Το 1996 και 1997 τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Tommi Mäkinen. Παρόλα αυτά βοήθησε με τις επιδόσεις του τη Subaru να πάρει 2 από τους 3 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1996 τιμήθηκε από τη Βασίλισσα της Αγγλίας με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Στο σύνολο της καριέρας του κατέκτησε συνολικά 25 νίκες στο WRC.

ford

1999-2002: Ford

Το 1999 υπέγραψε συμβόλαιο με τη Ford Motorsport με αμοιβή 6.000.000 δολάρια το χρόνο, ποσό που τον ανέδειξε σαν τον πιο καλοπληρωμένο οδηγό ράλι μέχρι εκείνη την εποχή. Η Colin με το "καλημέρα" στο μπάκετ του Ford κέρδισε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες. Το 2000 ανέβηκε μόνο μια φορά στον βάθρο, στο Ράλι Σουηδίας, ενώ πήρε την στα Ράλι Ακρόπολις και Καταλωνίας. Το 2001 κέρδισε τα Ράλι σε Αργεντινή, Ελλάδα και Κύπρο, σταματώντας έτσι το σερί του Tommi Mäkinen το οποίο άρχισε το 1997 και έβαλε υποψηφιότητα για τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, τον οποίο όμως έχασε από τον φίλο του Richard (Alexander) Burns, ο οποίος εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει μόνο στη Νέα Ζηλανδία. Τραγική ειρωνία ότι και ο Burns έφυγε νέος, χτυπημένος από τον καρκίνο στις 25 Νοεμβρίου 2005.

Το 2002 ο McRae κερδίζει στην Κένυα το Σαφάρι και γίνεται ο πιο πολυνίκης οδηγός, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 4η θέση αυτής της άτυπης κατάταξης όταν πιο ψηλά ανέβηκαν οι Sainz, Grönholm και Loeb. Στο τέλος του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς έφυγε από τη Ford.

citro

2003: Citroen

Tελευταίος σταθμός  στην καριέρα του στο WRC ήταν η ομάδα της Citroen, με team mate τον S. Loeb. Oι δύο τους χάρισαν εκείνη τη χρονιά στην ομάδα τους τον τίτλο των κατασκευαστών. Ήταν τότε που άρχισε να λάμπει το άστρο του Γάλλου. Στο αγώνα του Μονακό, βγήκε 2ος, ενώ στους υπόλοιπους δεν πέτυχε κάποια διάκριση. Στην βαθμολογία των οδηγών βγήκε 7ος.

Το 2004 βγήκε προς αναζήτηση ομάδας αλλά δεν κατάφερε να βρει μπάκετ, με την πρώην ομάδα του τη Subaru να επιλέγει τον μικρότερο (και φθηνότερο) M. Hirvonen.

Ωστόσο η "αγωνιστική τρέλα¨ δεν τον εγκατέλειψε και το 2004 ο Colin αγωνίστηκε στο Dakar με ένα Mitsubishi Pajero, ενώ μετά από κάποιους μήνες δήλωσε συμμετοχή και στο Le Mans.

Το 2005 επιστρέφει στο WRC με τη Skoda που του έδωσε μπάκετ για δύο αγώνες, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. Στην Αυστραλία έφτασε 2ος, άλλα λόγω μηχανικού προβλήματος δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Στην Μεγάλη Βρετανία βγήκε 7ος παίρνοντας έτσι τους 2 βαθμούς. Το 2006 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα X-Games, με Subaru Impreza WRX. Επίσης, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε ξανά στο WRC, αντικαθιστώντας τον Loeb στο Ράλι Τουρκίας, επειδή ο Γάλλος τραυματίστηκε την ώρα που έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να σπάσει το χέρι του.
Τέλος, ο Colin είχε δηλώσει πως το 2008 θα επέστρεφε στο WRC, αλλά τον πρόλαβε ο  θάνατος.

heli

Σκοτώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2007 στη Σκωτία μαζί με το γιο του Τζόνι και δύο πολύ καλούς οικογενειακούς του φίλους όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο ο ίδιος πιλοτάριζε. Ο θάνατός του ήταν αληθινό σοκ για τον κόσμο του WRC.

Η εικόνα του Σκωτσέζου ταγματάρχη φίλου του, ντυμένου με το παραδοσιακό κιλτ να παίζει την γκάιντα στην εκκίνηση των ειδικών διαδρομών πριν πάρει εκκίνηση ο McRae είναι μια από τις πολλές που έχει μείνει στη μνήμη μας από αυτόν τον υπέροχο αλλά ταυτόχρονα δύστροπο οδηγό-θρύλο του WRC.

Εκτός όλων των άλλων, ήταν ο πρώτος οδηγός το όνομα του οποίου δόθηκε σε video game, ως αναγνώριση της αξίας του ως οδηγού.

 

node/39591
Ferrari Hublot Esports Series

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Η Ferrari ανακοινώνει την επικείμενη έναρξη του προγράμματος e-sport που ονομάζεται «Hublot Esport Series». Ο νικητής της γενικής κατάταξης θα συμμετάσχει στην επίσημη ομάδα Esport Ferrari και θα ενημερωθεί από τον Charles Leclerc.

Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Ο πρώτος αγώνας έχει προγραμματιστεί για τις 7 Αυγούστου: Αυτή θα είναι και η ημερομηνία έναρξης των εγγραφών, οι οποίες είναι δωρεάν. Το πρωτάθλημα θα πραγματοποιηθεί στο game «Assetto Cors»a με μια Ferrari 488 Challenge Evo, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτήν την εκδήλωση. 

Μια πρώτη σειρά «AM» θα αναδείξει τους νικητές που θα προχωρήσουν στη συνέχεια στο επόμενο στάδιο: Στη Σειρά PRO, όπου θα διαγωνιστούν οι εικονικοί πιλότοι υψηλού επιπέδου. Συνολικά, 24 αγωνιζόμενοι θα πάρουν μέρος στους αγώνες τον επόμενο Οκτώβριο και θα γίνει μια νέα επιλογή με τους 12 ταχύτερους οδηγούς που θα συναντηθούν τον Νοέμβριο για τρεις νέους αγώνες.

Στο τέλος των παραπάνω, η Ferrari θα έχει τον τελικό νικητή, ο οποίος θα είναι σε θέση να συμμετάσχει επίσημα στην εικονική ομάδα του Cavallino Rampante, η οποία περιλαμβάνει ήδη δύο οδηγούς: Τους David Tonizza και Enzo Bonito.

Ferrari Hublot Esports Series

Και ευθύς αμέσως προκύπτει το ερώτημα: Ένας επίσημος οδηγός της Ferrari Esport θα έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο μπάκετ μιας πραγματικής αγωνιστικής Ferrari; Η Ferrari απαντά ευγενικά ότι κάθε κλάδος είναι συγκεκριμένος και πρέπει να παραμείνει έτσι. Οπότε, όπως καταλαβαίνουμε από το λεγόμενα των Ιταλών, δεν θα υπάρξει τέτοια δυνατότητα… Σε αντίθεση με την GT Academy που διοργανώνει η Nissan, η οποία επιτρέπει σε έναν ερασιτέχνη να περνά από το εικονικό στο πραγματικό περιβάλλον μιας ομάδα της Nissan.

Οι πιλότοι του «πραγματικού» κόσμου είναι όμως απαραίτητα καλοί και πίσω από μια οθόνη; Ο Charles Leclerc, επίσημος οδηγός της F1 της Ferrari, κατέστησε σαφές ότι αυτό δεν ισχύει: Οι καλύτεροι «simracers» είναι στην πραγματικότητα πολύ καλύτεροι από έναν οδηγό F1, όταν τα δύο μέρη βρεθούν πίσω από μια τιμονιέρα και μια οθόνη.