node/32134

Ράλι Γερμανίας: Ο Tanak νικά, ο Ogier ελαχιστοποιεί τη χασούρα

Δεύτερος ο Neuville και ο Ogier 4ος, αλλά πήρε τους 5 βαθμούς της Power Stage.

O Ott Tanak πήρε μια δεύτερη στη σειρά κυρίαρχη νίκη, ενώ ο Sebastien Ogier έχασε μόνο δύο βαθμούς σε σχέση με τον μεγάλο του αντίπαλο για τον τίτλο, τον Thierry Neuville.

Όλα έδειχναν ότι το Ράλι Γερμανίας θα ήταν ένα καίριο πλήγμα στις ελπίδες του Ogier να διατηρήσει τον τίτλο του, όταν έπεσε στην 9η θέση μετά το σκασμένο λάστιχο που είχε το Σάββατο το απόγευμα. Όμως με την 4η θέση που πήρε τελικά και με τη νίκη του στην Power Stage, ο Γάλλος κατάφερε να περισώσει 17 βαθμούς.

Ο Neuville, παρότι τερμάτισε 2ος στον αγώνα, ήταν μόλις 5ος στην Power Stage, παίρνοντας ένα μόνο επιπλέον βαθμό. Οπότε το συνολικό κέρδος του σε σχέση με τον Ogier ήταν τελικά μόνο 2 βαθμοί, που αύξησαν τη σε όφελός του διαφορά από τους 21 στους 23 βαθμούς.

Η διαφορά ανάμεσα στον Ogier και τον Tanak, που ήταν 2ος στην Power Stage, ήταν μόλις 0,178” αλλά στέρησε από τον Εσθονό το τέλειο σκορ. Αντί να πάρει συνολικά από τη Γερμανία 30 βαθμούς, πήρε 29. Όμως η δεύτερη στη σειρά νίκη του στον αγώνα σημαίνει ότι ο Tanak είναι πλέον μόνο 11 βαθμούς πίσω από τον Ogier και 34 από τον Neuville. Καθώς δηλαδή απομένουν 4 αγώνες, ο Tanak έχει ξαναμπεί για τα καλά στη μάχη του τίτλου.

Ο Εσθονός ξέφυγε ελαφρά από τον Ogier την Παρασκευή και στη συνέχεια βρέθηκε μόνος και άνετος επικεφαλής αφού ο Γάλλος αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει έναν κατεστραμμένο από πέτρα τροχό στο δεύτερο πέρασμα της διαβόητης ειδικής Panzerplatte, χθες το απόγευμα.

Καθώς ο Ogier έπεσε στην 9η θέση, η μάχη ανάμεσα στον Dani Sordo και τον Jari-Matti Latvala αφορούσε πλέον στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο Sordo, που η μοναδική του νίκη στο WRC ήταν στη Γερμανία πριν 5 χρόνια, δεν είχε φανεί πολύ την Παρασκευή, αλλά ανέβηκε 2ος με εξαιρετικές επιδόσεις στις ειδικές της στρατιωτικής περιοχής όπου δοκιμάζονται τα γερμανικά τανκς. Ο Latvala τον πλησίασε ξανά όταν η διαδρομή ξαναμπήκε στους αμπελώνες και ήταν μόλις 0,8” πίσω από τον Ισπανό όταν ο αγώνας ξεκίνησε σήμερα Κυριακή το πρωί.

Η μάχη όμως που όλοι περιμέναμε, τελικά δεν έγινε. Ο μεν Sordo εγκατέλειψε αφού βγήκε από το δρόμο με μεγάλη ταχύτητα στην πρώτη ειδική, κάνοντας μεγάλη ζημιά στο Hyundai, ενώ ο Latvala έμεινε στην ίδια ειδική από πρόβλημα στη μετάδοση του Toyota.

Η διπλή αυτή εγκατάλειψη ήταν ακόμη ένα δώρο στον Neuville μετά από αυτό που του είχε κάνει ο Ogier. Ο Βέλγος ήταν 3ος το Σάββατο το πρωί, αλλά έπεσε πίσω καθώς τον δυσκόλευε η συμπεριφορά του i20 αφού του είχαν αλλάξει προληπτικά κιβώτιο-διαφορικό λόγω διαρροής λαδιού.

Neuville Germany 2018

Τελικά η μετάδοση δεν είχε ζημιά και οι μηχανικοί ξαναέβαλαν στον Βέλγο το κιβώτιο-διαφορικό που προτιμούσε. Όμως και πάλι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των Sordo και Latvala, αφενός επειδή το Hyundai ήταν στημένο πολύ σκληρό και αφετέρου επειδή ο ίδιος δεν είχε αποφασίσει αν θα πίεζε για μια καλύτερη θέση ή αν θα κοίταζε να εξασφαλίσει τους βαθμούς.

Αφού κληρονόμησε τη 2η θέση, ο Neuville πάτησε γκάζι σήμερα το πρωί εξανεμίζοντας τις ελπίδες που μπορεί να έτρεφε ο Esapekka Lappi, που ήταν μόνο 6,3” πίσω του. Ο Φιλανδός πείστηκε να συμβιβαστεί με την 3η θέση και το πρώτο του βάθρο σε ασφάλτινο αγώνα.

Ο Ogier βοηθήθηκε κι αυτός από τις ατυχίες των άλλων για να ανέβει στην 4η θέση, μπροστά από τον team-mate του, τον Teemu Suninen, που ανέβαζε ρυθμό όσο προχωρούσε ο αγώνας, για να τερματίσει τελικά 5ος.

Ο Elfyn Evans, με το τρίτο M-Sport Fiesta, διεκδικούσε θέση στο βάθρο την Παρασκευή, αλλά έχασε έδαφος το Σάββατο το πρωί πριν βγει τελικά από το δρόμο και εγκαταλείψει από σπασμένη ανάρτηση.

Ο Andreas Mikkelsen προσπαθούσε σε όλο τον αγώνα να αλλάξει το οδηγικό του στιλ για να το ταιριάξει στη συμπεριφορά του Hyundai. Δεν φάνηκε να το πετυχαίνει, αλλά κατάφερε να τερματίσει 6ος χάρη στις ατυχίες και τα λάθη των άλλων.

Η Citroen είχε έναν ακόμη κακό αγώνα. Ο Craig Breen πήγαινε να μπει στη μάχη για το βάθρο όταν έσπασε την ανάρτηση του C3 βγαίνοντας από το δρόμο το απόγευμα του Σαββάτου και πέφτοντας πολύ πίσω για να τερματίσει τελικά 7ος. Ο team-mate του, ο Mads Ostberg, είχε πέσει πίσω από την Παρασκευή όταν ο κινητήρας του παρουσίασε απώλεια δύναμης. Δεν μπόρεσε να ανέβει ξανά στη συνέχεια και τελικά εγκατέλειψε από έξοδο στην πρώτη ειδική σήμερα Κυριακή το πρωί.

Έτσι ο Γερμανός Marijan Griebel βρέθηκε τελικά στην 8η θέση με το παλιών προδιαγραφών Citroen WRC που οδηγούσε ως βραβείο για την κατάκτηση του τίτλου νέων (κάτω των 28) στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι του 2017.

Ο Jan Kopecky είχε μια εκπληκτική επίδοση στο τιμόνι του εργοστασιακού Skoda Fabia R5, κερδίζοντας την WRC2 παρότι είχε πέσει στην 9η θέση της κατηγορίας μετά από ένα σκασμένο λάστιχο το Σάββατο.

Ο Τσέχος ευνοήθηκε από το πρόβλημα με τον εναλλάκτη του M-Sport Fiesta που αντιμετώπισε ο επικεφαλής Eric Camilli, και κατάφερε να ανέβει και να κλέψει τη νίκη στην κατηγορία και την 9 η θέση της γενικής από τον team-mate του στη Skoda, τον 17χρονο Kalle Rovanpera.

H ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΡΑΛΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

3h03m36.9s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

39.2s

3

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m00.9s

4

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

1m34.5s

5

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport World Rally Team

Ford

2m02.9s

6

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m13.8s

7

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m39.1s

8

Marijan Griebel, A.Rath

Marijan Griebel

Citroen

10m41.2s

9

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

13m12.8s

10

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport II

Skoda

13m16.6s

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΗΝ POWER STAGE 

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

7m15.0s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

0.1s

3

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4.0s

4

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

4.2s

5

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

6.7s